اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

افضل شبكة انترنت بالسعودية ياريت الافادة ضروري

Recommended Posts

السلام عليكم

دلوقتي انا لسة جاى السعودية من حوالي شهرين وجبت لاب توب

وعاوز اجيب نت بس المشكلة ان النت هجيبو لوحدي فى البيت محدش هيكون معايا

ايه الافضل ليا؟؟

هل يو اس بي ولا واى فاي

وايه المساحات الى ممكن تكفيني بالشهر وبكام

للعلم انا عامل حسابي فى الشهر تقريبا ادفع 100 ريــال شهري للنت

وشكراا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

دلوقتي انا لسة جاى السعودية من حوالي شهرين وجبت لاب توب

وعاوز اجيب نت بس المشكلة ان النت هجيبو لوحدي فى البيت محدش هيكون معايا

ايه الافضل ليا؟؟

هل يو اس بي ولا واى فاي

وايه المساحات الى ممكن تكفيني بالشهر وبكام

للعلم انا عامل حسابي فى الشهر تقريبا ادفع 100 ريــال شهري للنت

وشكراا

الأخ الفاضل عن تجربه أفضل شبكه وتغطيه موبايلى

أنا إشتريت الشهر الماضى راوتر عليه عرض 550 ريال ريال لمدة 6 شهور وعليه 3 شهور هديه يعنى الإجمالى 9 شهور ممكن تشوف العرض دى وسرعته 1 ميجا

رابط هذا التعليق

استاذ حكيم يعني 60 ريــال تكفيني شهر ؟؟؟

وهل النت كويس والسرعة كويسة ولا اية ياريت تفيدني اكتر بالموضوع وتقولى اليو اس بي من اس تى سي بكام

رابط هذا التعليق

بمنتهى الامانه اسوء شبكة نت في المملكه هى موبايلى مع احترامى يعنى لشخص الاستاذ الفاضل اللى بيمدحهم

بس بجد عن تجربه مريره موبايلى سيئين جدا وافضل شبكه استخدمتها هى stc

رابط هذا التعليق

من شهرلغيت اشتراك الDSL الخاص بى طبعا لان التكلفة بقت اغلى واشتريت كويك نت بتكلفة 100 ريال مفتوح فى الشهر طبعا مع موديم هوواوى للتعامل مع شريحة بيانات من اى شركة ...الشريحة اخدتها 250 ريال لمدة 3 شهور والموديم 230 ...( نفس الموديم ب 300 فى جرير والشريحة فى الSTC ب 300 )

اعتقد ان هناك عرض من STC موديم جيل رابع مجانا مع شريحة بيانات مفتوحة ب 100 ريال ...فى رأيى تغطيتها اكبر بكثير جدا من موبايلى ..

بالمناسبة محدش يشترى عرض موبايلى اللى موجود على موقع سوق واللى بيقول 21 ميجا سرعه و17 شهر وبتكلفة تقريبا 900 ريال ...ناس كثير جدا بتشتكى منه ....

لو حد عاوز يتابع اخبار الشبكات دى والعروض يبقى على منتدى DSLGate

تم تعديل بواسطة aimen

رابط هذا التعليق

هى بتختلف وانت ونصيبك..عندنا فى الشركة اس تى سى اعمال 8 ميجا وبقالنا اسبوع مرمطة وخدمتهم زى الزفت والفنى بيجى لا معندناش اى عطل غيروا السلك نغير والسويتش نغير ولا زالت المشكله قائمة..عندى موبايلى فى السكن ..وكان معايا يو اس بى من اس تى سى كنت كل شهر اغيرله الشريحة ب60 ريال واعيش

تم تعديل بواسطة hakeem
رابط هذا التعليق

ايه حكاية الشريحة ام 60 ريال دى ؟؟؟ محدودة السرعه ولا مفتوحة

شريحة بيانات من اس تى سى مفروض اصلا سعرها 50 بس كل مرة بروح اجيبها من البطحا بيغلوها..محدوده اه فيها 10 جيجا بس

النهارده بعد معاناه مع النت قررنا فى الشركة نرفع السرعه فى عرض كويس بس لسه مركبناش الجهاز هو من اس تى سى اسمة اعمال لايت..خط تليفون ومودم ومكالمات مجانا لاى هاتف ثابت ونت 20 ميجا كل ده باشتراك شهرى 386 ريال..

تم تعديل بواسطة hakeem
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      أكدت عملية طوفان الأقصى أن الفلسطينيين لن يرحلوا بينما تخدع القيادة الإسرائيلية نفسها فى الاعتقاد بأنها قادرةعرض المقال كاملاً
    • 45
      السلام عليكم أنا / معتز عندى 30 سنة و متزوج و لدى طفل لم يتم عامه الأول بعد حاصل على ليسانس حقوق 2001 و أعمل حاليا بـ " كارفور " سوبرفايزر بمرتب 1690 جنيه مصري حصلت على عقد فى شركة إكستر الرائدة فى كجال الأجهزة الكهربائية و الإلكترونية فى المملكة و ذلك للعمل بوظيفة (MIT) مدير تحت التمرين أو ما يعادل سوبرفايزر العقد لمدة سنتين المرتي الأساسى : 3500 ر.س بدل سكن سنوى : 10500 ر.س بدل إنتقال شهرى : 350 ر.س أجازة سنوية مدفوعة الأجر : 30 يوم كل سنة تذاكر الطيران : 4 تذاكر سنوية لى و لزوجتى
    • 0
      هذا شرح مبسط لشبكة الخير التي نقوم بها في كل اركان مصر :   الناس متلخبطة في موضوع القطار السريع فحبيت ألخص لكم الحكاية :  في 5 منظومات للسكة الحديد في مصر جاري العمل فيهم 1- القطار السريع 🚅 2- القطار الكهربائي 🚈 3- المونوريل🚝 4- مترو الأنفاق  🚇 5- القطار التقليدي ( الديزل ) 🚂 ⁦1️⃣⁩ * القطار السريع *🚅  ده اللي تم التعاقد عليه مؤخرا مع تحالف سيمنز ، ودي منظومة متكاملة لقطار كهربائي سريع ( بيوصل لـ ٢٥٠ كم / ساعة ) لنقل الأفراد  والبضائع وبتمتد المنظومة 1750 كم وهي عبارة
    • 0
      كلنا نريد شعرًا صحيًا ولامعًا ومليئًا بالحياة. شعرك يعزز شخصيتك ، لذلك من الضروري العناية به بالطريقة الصحيحة. بينما قد لا تدركين ذلك ، فإن الأشياء الصغيرة التي تقومين بها بشعرك يمكن أن تتلفه. قد تكون طقوس العناية بالشعر المناسبة هي ما تحتاجه للتعامل مع الموقف. تقدم لك هذه المقالة نصائح طبيعية للعناية بالشعر مستوحاة من أسرار الأيورفيدا القديمة التي يمكن أن تفعل المعجزات لفروة رأسك وصحة شعرك. تابع القراءة لمعرفة كيف يمكن للعناية بالشعر واتباع نظام غذائي صحي مساعدتك في الحصول على شعر مثالي.
    • 8
      اخوة المحاورات السلام عليكم انشاء الله ساكون احد الوافدين الجدد لمدينة الرياض لقد اسعدني كم المعلومات بخصوص السكن و المدارس الموجودة في الباب عن مدينة الرياض و لكن هناك معلومة اود الاستفسار عنها و هي الاوراق المطلوبة لدخول المدارس فس السعودية حاليا ابني موجود باحد مدارس اللغات في مصر و انا انوي ان اقدم له باحد مدارس اللغات في الرياض و عايز اعرف ماهي الاوراق المطلوبة للالتحاق ابني بتلك المدارس حيث انه قادم من مصر و لكم جزيل الشكر
  • أضف...