اذهب الي المحتوي
ArabHosters
KAhamid

رسالة موقع انجاز الطلب تحت الاجراء ماذا تعنى

Recommended Posts

الاخوة الافاضل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كنت ارغب فى الاستفسار عن رسالة موقع انجاز عند الاستعلام عن التاشيرة والتى تظهر لى الطلب تحت الاجراء هل هذا يعنى قبول الجواز خاصة وان المهنة كانت فى الجواز مختلفة عن المهنة فى التاشيرة وقدمت مع ا لجواز شهادة خبرة بالمهنة الموجودة بالتاشيرة

والمفترض ان تصدر التاشيرة بعد كام يوم مع العلم ان الجواز دخل القنصلية يوم الثلاثاء والرسالة بدات فى الظهور من اليوم

مع خالص الشكر والتقدير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الاخوة الافاضل

كنت ارغب فى الاستفسار عن رسالة موقع انجاز عند الاستعلام عن التاشيرة والتى تظهر لى الطلب تحت الاجراء هل هذا يعنى قبول الجواز خاصة وان المهنة كانت فى الجواز مختلفة عن المهنة فى التاشيرة وقدمت مع ا لجواز شهادة خبرة بالمهنة الموجودة بالتاشيرة

والمفترض ان تصدر التاشيرة بعد كام يوم مع العلم ان الجواز دخل القنصلية يوم الثلاثاء والرسالة بدات فى الظهور من اليوم

مع خالص الشكر والتقدير

مبروك كدا التاشيره خلاص تعتبر تحت الاجراء يوم الاحد هتظهر الرساله صدرت تاشيره برقم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الاخوة الافاضل

مع خالص الشكر والتقدير

مبروك كدا التاشيره خلاص تعتبر تحت الاجراء يوم الاحد هتظهر الرساله صدرت تاشيره برقم

الاستاذ خالد

ربنا يبارك فى حضرتك وربنا يطمنك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الاخوة الافاضل

مع خالص الشكر والتقدير

الاستاذ خالد

كده مبروك يا باشا ...

معني الطلب تحت الاجراء هو ان جوازك اخذ موافقة بالتاشيرة و تم اعطاؤه رقم بالتاشيرة ... لكن لسه لم يتم وضع التاشيرة علي الجواز .... اول ما تلاقي مكتوب علي الموقع تم اصدار التاشيرة برقم كذا .... يبقي كده تم وضع التاشيرة علي الجواز ... و الشركة تستلمه في خلال 48 ساعه من ظهور الرسالة دي ... مبروك مرة تانية وما تنساناش بالدعاء في بيت الله الحرام

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الاخوة الافاضل

مع خالص الشكر والتقدير

الاستاذ خالد

كده مبروك يا باشا ...

معني الطلب تحت الاجراء هو ان جوازك اخذ موافقة بالتاشيرة و تم اعطاؤه رقم بالتاشيرة ... لكن لسه لم يتم وضع التاشيرة علي الجواز .... اول ما تلاقي مكتوب علي الموقع تم اصدار التاشيرة برقم كذا .... يبقي كده تم وضع التاشيرة علي الجواز ... و الشركة تستلمه في خلال 48 ساعه من ظهور الرسالة دي ... مبروك مرة تانية وما تنساناش بالدعاء في بيت الله الحرام

ربنا يبارك فيك يا استاذ احمد

بالفعل تم تغير الرسالة اليوم وتم اصدار التاشيرة والمكت كلمنى ان شاء الله هايستلموا الجواز على يوم الاربعاء باذن الله

وانا باشكر حضرتك جدااا لمساعدتى فى إنهاء مشكلة شهادة الخبرة فالفضل لله اولا ثم لحضرتك يا استاذ احمد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

مبروك يا كمال باشا :) ...

مفيش شكر ولا حاجه ... وربنا يكرمك ويوفقك و يفتح لك ابواب الرزق ويحقق لك مبتغاك

تروح وترجع لنا بالف سلامة ... ولو احتجت اي حاجه وانت في السعودية ما تترددش انك تكلمني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

مبروك يا كمال باشا :) ...

مفيش شكر ولا حاجه ... وربنا يكرمك ويوفقك و يفتح لك ابواب الرزق ويحقق لك مبتغاك

تروح وترجع لنا بالف سلامة ... ولو احتجت اي حاجه وانت في السعودية ما تترددش انك تكلمني

[/quote

اللهم امين

وان شاء الله سنبقى على تواصل بامر الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الحمد لله أنا كمان النهاردة ظهرت لى رسالة فى موقع انجاز الطلب تحت الاجراء ...ياترى كدة التأشيرة هتصدر باءذن الله يعنى ولااية ؟؟؟

وباءذن الله ممكن تظهر بعد كام يوم ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الحمد لله أنا كمان النهاردة ظهرت لى رسالة فى موقع انجاز الطلب تحت الاجراء ...ياترى كدة التأشيرة هتصدر باءذن الله يعنى ولااية ؟؟؟

انا اخدت معايا يومين عمل الخميس والاحد وظهرت رقم التاشيرة فى تالت يوم

وربنا يوفقك ان شاء الله وتنتهى التاشيرة بتاعتك على خير بس هى كدة ان شاء الله مسالة وقت موش اكتر

تم تعديل بواسطة KAhamid

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكو انا عندى الرسالة ده بقالها 10 ايام ومتغيرتش انا مقدم الجواز من قبل العيد ورجع المكتب ورجع تانى تاريخ الطلب يوم 23/10/2012 انا كاشف من 22/9 مكتوب تحت الاجراء كلمت الكتب قالى الباسبور يكون فى مكتب موقفة او ركنة عندة اعمل اية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انا اخدت معايا يومين عمل الخميس والاحد وظهرت رقم التاشيرة فى تالت يوم

وربنا يوفقك ان شاء الله وتنتهى التاشيرة بتاعتك على خير بس هى كدة ان شاء الله مسالة وقت موش اكتر

شكرا لحضرتك على الرد وربنا يسهل الامور لنا جميعا ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

استاذ خالد.

الاخوة الاعضاء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ارجو افادتي ومساعدتي اذا كان بالامكان

انا جوازي اترفض من السفارة والسبب ان في نسبة حول بالابصار(المهنة مهندس).

انا روحت المستشفي واتاكدت لن التقرير الطبي لائق مع وجود نبة حول اقل من 15% . والمكتب طلب جواب من الكفيل انه قابلني بالوضع ده .وتم ادخال الجواز للقنصلية مع الخطابمن الكفيل. ممكن تقولي في اي اجراء تاني مطلوب زولو اترفض في اي حل ارجو انك تقولي ولو ممكن ايميلك.ولو في حل بالفلوس ممكن تقولي.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

رسالة موقع انجاز الطلب تحت الاجراء  وعلامة صح باللون الاخضر

من حوالي 3 ايام  وحتى الان الرسالة موجودة

والمكتب بيقول ان الجواز اترفض علشان انت موظف حكومة

اصدق مين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

رسالة موقع انجاز الطلب تحت الاجراء  وعلامة صح باللون الاخضر

من حوالي 5 ايام  وحتى الان الرسالة موجودة

والمكتب بيقول ان الجواز اترفض علشان انت موظف حكومة

اصدق مين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest موسى شفيق

السلام عليكم أ.خالد 

انا نزلت بتاشيره خروج وعوده من السعودية وعدى على التاشيره حوالى 4سنوات ممكن ارجع تانى على كفيل اخر

رقم الاقامه:2366796205

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم انا قدمت الجواز بالسفارة ورجع الجواز من السفاره نعتذر له للعرض وانا قد قدمت برنت من الجوازات والترحيلات تفيد بأني لا يوجد لدي بصمه ترحيل ولا ايه موانع من دخول المملكة ومعي خطاب نهايه خدمه من المؤسسة التي تفيد بأن ليس لديهم أي مانع من العودة للمملكة والعمل لدي كفاله اخري مصدق غرفه تجاريه وخارجية سعوديه علمنا أني مخرج نهائي والمكتب قدم الجواز بالسفارة والطلب تحت الاجراء بالسفارة السعودية بالقاهرة له أكثر من 3شهور والان المكتب يقولي اني عندي مشكله اعطاني الجواز لما طلبت ورقه السفاره بسبب الرفض قالولي مفيش اوراق ارجو الافادة لمن مر بنفس التجربه

تم تعديل بواسطة medooraby66

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه