اذهب الي المحتوي
ArabHosters
حسام الغرباوي

هل ينفع خطاب استثناء في الحالة دي ؟

Recommended Posts

بيندفع مبلغ في المستشفي زالامور تمشي

احنا شاكين في المكتب يا استاذ خالد لان ازاي المكتب دخل الجواز وهوا في مشكلة في الكشف لو امكن ابعت لحضرتك رقم النت ورقم الجواز وتشيك علية اكون شاكر ولو تقلي لو الامور تعثرت اوصل لحد يخلصهالي ازاي في المستشفي واشكر حضرتك مرة اخرى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

بيندفع مبلغ في المستشفي زالامور تمشي

احنا شاكين في المكتب يا استاذ خالد لان ازاي المكتب دخل الجواز وهوا في مشكلة في الكشف لو امكن ابعت لحضرتك رقم النت ورقم الجواز وتشيك علية اكون شاكر ولو تقلي لو الامور تعثرت اوصل لحد يخلصهالي ازاي في المستشفي واشكر حضرتك مرة اخرى

ما تشكش في المكتب لان نتيجة الكشف الطبي لا يتم الافصاح عنها الا بدخول الجواز للقنصلية والرد يكون من القنصلية بسبب الرفض و المرض .... عموما ممكن يتم طلب عمل اعادة من المستشفي وان شاء الله الامور تعدي بعد اخذ العلاج اللازم ... اذا تعثرت الامور يمكنك التواصل معي لتقديم المساعدة وانهائها وده بعد اذن استاذ خالد شحاته ...

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

وعلي فكرة سؤالك الاساسي هل ينفع خطاب صاحب عمل بالاستثناء و الاجابة 80 % ينفع ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

وعلي فكرة سؤالك الاساسي هل ينفع خطاب صاحب عمل بالاستثناء و الاجابة 80 % ينفع ان شاء الله

متشكر جدا يا استاذ احمد ...فعلا صحبي راح المركز الطبي ( جامكا ) امبارح وشاف نتيجة التحليل واخد معاه التحليل اللي عملها برة وكانت كلها سليمة ...وعمل كشف تاني واتعملة اشعة ...وهوا منتظر نتيجة الكشف النهاردة

وبشكر حضرتك علي الرد ولو في جديد هبعت لحضرتك بإذن الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

استاذ خالد.

الاخوة الاعضاء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ارجو افادتي ومساعدتي اذا كان بالامكان

انا جوازي اترفض من السفارة والسبب ان في نسبة حول بالابصار(المهنة مهندس).

انا روحت المستشفي واتاكدت لن التقرير الطبي لائق مع وجود نبة حول اقل من 15% . والمكتب طلب جواب من الكفيل انه قابلني بالوضع ده .وتم ادخال الجواز للقنصلية مع الخطابمن الكفيل. ممكن تقولي في اي اجراء تاني مطلوب زولو اترفض في اي حل ارجو انك تقولي ولو ممكن ايميلك.ولو في حل بالفلوس ممكن تقولي.

انا ايميلي علي الهوتميل.mustafa.metwally

وجزاكم الله خيرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

استاذ خالد.

الاخوة الاعضاء

ارجو افادتي ومساعدتي اذا كان بالامكان

انا جوازي اترفض من السفارة والسبب ان في نسبة حول بالابصار(المهنة مهندس).

انا روحت المستشفي واتاكدت لن التقرير الطبي لائق مع وجود نبة حول اقل من 15% . والمكتب طلب جواب من الكفيل انه قابلني بالوضع ده .وتم ادخال الجواز للقنصلية مع الخطابمن الكفيل. ممكن تقولي في اي اجراء تاني مطلوب زولو اترفض في اي حل ارجو انك تقولي ولو ممكن ايميلك.ولو في حل بالفلوس ممكن تقولي.

انا ايميلي علي الهوتميل.mustafa.metwally

وجزاكم الله خيرا

تم الرد علي سؤالك علي الخاص يا باشمهندس مصطفي ... ما تقلقش موضوعك من ابسط ما يكون ان شاء الله وحلها مضمون ... كن مطمئن

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest Mohammed salem

أستاذ خالد انا قالولي عندك التهاب بسيط علي الصدر قالولي هات جواب من الكفيل أنه موافق علي الكشف لو فيه حل بالفلوس انا موافق إيميلي hat_man12005@yahoo.com

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest احمد

السلام عليكم 

لو سمحت عملت كشف طبى عندى تينيا (جلديه)فى نتيجه الكشف  وحدد لى موعد اعاده بعد اسبوع  لكن اسبوع غير كافى للعلاج هل ينفع االكفيل يعملى خطاب اسثناء مع العلم ان الكفيل موافق 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest Ayman reda

السلام عليكم استاذ خالد، جواز، سفري، مصمم دعاية واعلان وجاتني تأشيرة خطاط ورسام..  ما هي الاجراءات المتبعة علما بان التأشيرة قاربت علي، الانتهاء..  وما هي قانونية الدفع للمكتب مع خطاب استثناء من الكفيل..  ومضمون الموضوع ولا احتمال يفشل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest احمد

في حالة السفر الي السعودية واتمام الكشف الطبي بالقاهرة وتم السفر وخلاص 
والعامل وصل السعودية وتم الكشف الطبي لاصدار الاقامة وطلع في اي مشكلة في الشكف ايه الخطوات المتبعة في الحالة دي سواء من العامل او الكفيل 
ارجو الرد والافادة 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
في ١٤‏/٧‏/٢٠١٩ at 17:45, Guest احمد said:

في حالة السفر الي السعودية واتمام الكشف الطبي بالقاهرة وتم السفر وخلاص 
والعامل وصل السعودية وتم الكشف الطبي لاصدار الاقامة وطلع في اي مشكلة في الشكف ايه الخطوات المتبعة في الحالة دي سواء من العامل او الكفيل 
ارجو الرد والافادة 

خلي المعقب يخلصلك اجراءات الكشف من غير ما تروح تكشف

تم تعديل بواسطة ahmedraslan

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه