اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

محاورات المصريين - فرع الامارات

Recommended Posts

حمد للـه على السلامه يابو اجمل ابتسامه

رجاء حار الاحتفاظ بكل المعونات الغذائيه و تسليمها لكل عضو رابطه بعد أثبات شخصيته و دفع الرسوم

و نداء الى ابناء الرابطه و بناتها ... طفشان موجود فى دبى بالقرب من سوق المواسير ... يعنى اللى عايز يستلم المعونه يدور عليه ناحية المواسير **

** ملحوظه

المواسير هى اصطلاح خاص بأبناء الرابطه و من يعرفه له هديه اضافيه من طفشان

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

• الردود 175
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

امير

يا امييير

ااامممممييييييررررررررررررر

ياااااااا :P اممممميييييييييييييييييييييييييييييييرررررررررررررررررر

يعني انت شكلك لا منك ولا كفاية شرك يعني المعونه خدوها من طفشان والدفع عندفشان وكمان جايزة المواسير هي كمان من طفشان وانت ايه ظروفك معانا بالظبط مساهم بسبسبة شعرك ولا بتكحيلة رمشك :P

رابط هذا التعليق

لا ......لا.......لا.....أنا وحدة من أعضاء الرابطة المتخفيين الذين يعماون في صمت..

و أحب أن أعلم السادة الأعضاء و السيدات العضوات

أن السيد: ياسو إبن أم ياسو

هو عضو نزيه جدا و هو بريئ مما نسب إليه براءة الذئب من دم يوسف

فلقد تم تفتيش بيته مساء يوم الخميس29 من شهرأبريل لسنة 2006 م الموافق ل 57 من شهر دي القعدة بسنة 1598 للهجرة

بطلب من السادة الأعضاء

و بحضور أمير الرابطة بعينه و لم يتم العثور على شئ مما نسب نهبه بدون حق

و بوناء على ذلك .....المرجو من السادة اللذين أساءو إلى السيد: ياسو إبن أم ياسو

أن يتقدمو باعتذارفوري له. قبل أن يتقدم المدكور أعلاه بتقديم شكوى ضد كل من أساء في حقه

ولقد أفشر..من تفشخر

إمضاء

سومة المشهورة ب مغربية يعني مصرية

انتهى

رابط هذا التعليق

اشكركم اشكركم :P

و برحب بكل الاعضاء الجدد المتخفيين و الغير متخفيين و المشتركين في نادى المواسير :P و بأحب اطمن الجميع على نزاهة عملية توزيع المعونات و قد تم اخذ شيك ضامن على المدعو ياسو بقيمة فقط خمسة و سبعون قرشاً لا غير على سبيل الضمان للتأكد من وصول المعونات الى اصحابها من ابناء الرابطة المخلصين من دافعوا الاشتراكات ...

و بهذه المناسبة احب افكر الاعضاء الجدد بضرورة دفع رسوم انشائات رمزية تقدر ب خمسة و عشرون الف درهم اماراتى و ستون فلساً لاغير و ذلك لأنشاء مقر دائم للرابطة في منطقة محايدة على طريق دبي - ابوظبي مزود بجاكوزى :P و الى ان يتم دفع المبالغ المذكورة بالاضافة الى الدمغات و الضرائب المستحقة و مبلغ واحد درهم اماراتى لسداد ديون مصر :huh: ، سوف يتم تعليق صرف المعونات الى الاعضاء الجدد

مع تحيات امين صندوق الرابطة

طفشان الحمش

اه ..

نسيت اقول لكم جبت لكم ايه من مصر :o

ح اقول لكم بعد الفاصل :wub:

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

قووووووووووووووووووووووووووول

جبت إيييييييييييييييييييييييييييييييييه

من مصر

رابط هذا التعليق

حمدلله على السلامة يا طفشان

الله يسلمك يا ايزو :wub:

فينك مختفية فين ؟؟

قووووووووووووووووووووووووووول

جبت إيييييييييييييييييييييييييييييييييه

من مصر

(عقلى الباطن : الناس دي جاية على طمع :angry: )

في الحقيقة انا فكرت كتشير كتشير كتشير ...

تجيب ايه يا طفشان ..

تجيب ايه يا طفشان ..

تجيب ايه يا طفشان ..

تجيب ايه يا طفشان ..

و فى الاخر تفتق ذهنى عن فكرة عبقرية عن منتوج مصري يصعب الوصول اليه في دولة الامارات العربية المتحدة .. و في نفس الوقت بيعيــــــــــــش لغاية ما اعرف الم الرجالة ... فكرت في اللانش بوكس التقليدى بتاع السفر : زلعة المش و قفة البتاو ... بس انتم عارفين اللبش اللى حصل بعد 11 سبتمبر و في انباء عن ادرج المش تحت قائمة الاسلحة البيلوجية علاوة عن ارتفاع نسبة الاشعاع في البتاو عن النسب المصرح بيها دولياً ,,, و لذلك - و لدواعى امنية - اضطررت ان اغير الخطة و اجيب حاجه تانية ...

ايه هى ؟؟؟

نأخذ فاصل صغير و نرجع لكم B)

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

يدور عليه ناحية المواسير **

** ملحوظه

المواسير هى اصطلاح خاص بأبناء الرابطه و من يعرفه له هديه اضافيه من طفشان

اهلى وحبايبى واصحابى وحتة من قلبى (الله يصبحك بالخير يا فير )

المواسير دي نواحي نايف ؟؟؟؟؟؟؟ :angry: :wub:

وان كنت شامم رائحة المنتدى جوار الريف مول

عموما اتقدم بطلب للالتحاق مستوفى التمغة

ومنتظر منابى B) :P :P

ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لا تفرج

قالوا لى انت متشائم بتشوف بس النص الفاضي بص على النص المليان لما شوفته قلت مفيش فايدة

رابط هذا التعليق

يدور عليه ناحية المواسير **
اهلى وحبايبى واصحابى وحتة من قلبى (الله يصبحك بالخير يا فير )

المواسير دي نواحي نايف ؟؟؟؟؟؟؟ :angry: :wub:

وان كنت شامم رائحة المنتدى جوار الريف مول

عموما اتقدم بطلب للالتحاق مستوفى التمغة

ومنتظر منابى :P :P :P

شكلك داخل على طمع !!

:P

اذا كنا احنا الأعضاء القدامى فى الرابطه مش عارفين نطلع حاجه من ايد ياسو و طفشان ... تيجى انت و تقول منتظر منابك ؟؟ !

B)

عموما اهلا بك فى الرابطه

الاشتراكات بتندفع كاش عند الاخت اتينا ولا تغدينا

تم تعديل بواسطة amir

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

الاشتراكات بتندفع كاش عند الاخت اتينا ولا تغدينا

تصدق انا بفكر بجد اشطبك من كشوف البركه ؛؛؛؛قصدي كشوف الرابطه {اما انك راجل كوكيز بصحيح}

اتينا مين وبهانا مين اللي بتقول عليها يعني مش لما بتقى ست اتينا بتاعتك دي تدفع الاشتراك ورسوم جراج البزكلته الاول

تعالى يا فنكوش يا حبيبي تعالى هنا عند عمو انا عمو ابو قلب ابيض كبير الرابطه وشيخ مشايخ الطريقة المصريه الاماراتيه المشتركة للبنين والبنات هات يا حبيبي الاشتراك الاول ايوه شيك لحامله وبعدين يوم الخميس اللي جاي في اجتماع جنب المواسير لتوزيع المعونات والنفحات المسليه وارد مقلة عم جميل بتاع اللب

رابط هذا التعليق

طب و الانشائات مين ح يدفعها :angry:

لأ لأ لأ :wub:

انت ما بقيتش زي الاول يا ياسو ... انا كده ح اسحب اثقة منك ..

اهلاً بيك يا فنكوش و ان شاء الله ميعادنا يوم الخميس في مدينة دبي للمواسير B)

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

فينك مختفية فين ؟؟

إنت جيت على الوجيعة يا طفشان لما سألت على البرتقان في توبك آخر فجيت أفضفض هنا..... :ph34r: كنتم خلونا ساكتيين أحسن

من ساعة ما قطعتم عني إمدادات الرابطة و أنا مش عارفة أشم نفسي و لا أجيب كيلو برتقان..و بقالي أسبوعيين يا طفشان في حالة إزبهلال بسبب قطع إمداد البرتقان عني و إبن فيناس كل ابعتله أسأله عن إمداد البرتقان يقولي إن تسونامي أثر على صادر البرتقان من نيجيريا..أروح لكوكيز يقولي أتينا و لا تغدينا... :D أسأل على طفشان الحمش يقولولي واخد أجازة و لما يرجع هيسلم العهدة لمفتش جديد...و على كده كعب داير كل يوم...

فقر البرتقان وحش يا ولدي بعيد عنك... :P .. أمانة عليك توصل شكوتي لأمير الجماعة أبو قلب أصفر...

أه قبل ما أنسى....

و لا بلاش :P

تم تعديل بواسطة ATHENA
رابط هذا التعليق

اهلاً بيك يا فنكوش و ان شاء الله ميعادنا يوم الخميس في مدينة دبي للمواسير

طفشان أنا كمان هاجي لمدينة دبي اامواسير :D :

بس قولولي هتكونو لبسين إيه....

أنا هلبس إسود في إسود :ph34r:

أوكي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تم تعديل بواسطة مصرية يعني مصرية

رابط هذا التعليق

فينك مختفية فين ؟؟

إنت جيت على الوجيعة يا طفشان لما سألت على البرتقان في توبك آخر فجيت أفضفض هنا..... :ph34r: كنتم خلونا ساكتيين أحسن

من ساعة ما قطعتم عني إمدادات الرابطة و أنا مش عارفة أشم نفسي و لا أجيب كيلو برتقان..و بقالي أسبوعيين يا طفشان في حالة إزبهلال بسبب قطع إمداد البرتقان عني و إبن فيناس كل ابعتله أسأله عن إمداد البرتقان يقولي إن تسونامي أثر على صادر البرتقان من نيجيريا..أروح لكوكيز يقولي أتينا و لا تغدينا... :P أسأل على طفشان الحمش يقولولي واخد أجازة و لما يرجع هيسلم العهدة لمفتش جديد...و على كده كعب داير كل يوم...

فقر البرتقان وحش يا ولدي بعيد عنك... .. أمانة عليك توصل شكوتي لأمير الجماعة أبو قلب أصفر...

أه قبل ما أنسى....

و لا بلاش -_-

قطعتِ قلبى يا شابه :wub:

خذى يا ستى حاجه كده على ما قسم

و جارى الاتصال بأمير الجماعة و قد ازعر من انذر :P

اهلاً بيك يا فنكوش و ان شاء الله ميعادنا يوم الخميس في مدينة دبي للمواسير

طفشان أنا كمان هاجي لمدينة دبي اامواسير :

بس قولولي هتكونو لبسين إيه....

أنا هلبس إسود في إسود :P

أوكي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اسود في اسود :P

ده حتى يبقى فال وحش :D

ما علينا ..

عموماً الميعاد بموعده و تاريخة سوف يحدد اليوم لكل من تسول له نفسه ان يحضر الاجتشماع ... و كالعادة و توزيع الادوار :

زعلان : موظف الاستهبال .. اقصد الاستقبال الخاص بالاجتشماع

طفشان : مندوب توزيع المعونات

ياسو : مندوب توصيل الاعضاء من و الى ابوظبي

هومر : مش عارف ... المهم يجي الاجتشماع :P

امير : ح يبلغ الشرطة على مكان و ميعاد الاجتشماع

اما عن المعونات ...

دى معلومات سرية جداً جداً و سيتم الافصاح عنها في الاجتشماع

امضاء

سفروت :o

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

تم عمل اللازم من الاتصالات ... و بعد النحيب و التوسلات ... تقرر لقاء السحاب بين المحاوراتين الامراتيين في فرنش كونكشن فرع شارع الشيخ زايد ..

تم الاتصال بكل من هومر و زعلان و ياسوفينس اما امير فغير موجود حالياً ,,, يا ريت لو حد شافوا يقول له على الاكتشماع و السلام ختام

و اللى يحبنا ما يضربش نار

امضاء : سفروت :closedeyes:

انا موافق !

يوم الجمعة الجاي بعد الظهر ، و انا بأقترح طالما الاغلبية في الشارقة او دبي ، يا ريت يبقى المكان محايد : شارع الشيخ زايد (اول طريق ابو ظبي)

في كوفي شوب حلو اسمه French Connection على يمين شارع الشيخ زايد و انت رايح ابوظبي مقابل فندق Duset Dubai قبل اول Interchange (اول كوبري )

ده مكان فرنش كونكشن لو حد عايز يجي ... و لو حد عايز تليفونى يقول لى و ابعثه له على رسالة خاصة

الميعاد الساعة 7 مساءً

تم تعديل بواسطة Tafshan

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

بكرة هاخد الرولز رويس و أتكرم على صحابي و أروح رحلة معاهم لدبي مع إني مش بحبها لكن أهو تغيير جو و أهو كمان فرصة أشوف حكاية المواسير الضاربة عشان اكتب تقرير فيكم للرابطة عشان تأجر مهندز يصلحها....

لقاء سعيد ليكم و رحلة أسعد إنشاءلله ليا :closedeyes:

تم تعديل بواسطة ATHENA
رابط هذا التعليق

ممكن تليفون حضرتك لو سمحت

انت ضيعت النمرة بتاعتى :closedeyes:

الويل لك -_-

بكرة هاخد الرولز رويس و أتكرم على صحابي و أروح رحلة معاهم لدبي مع إني مش بحبها لكن أهو تغيير جو و أهو كمان فرصة أشوف حكاية المواسير الضاربة عشان اكتب تقرير فيكم للرابطة عشان تأجر مهندز يصلحها....

لقاء سعيد ليكم و رحلة أسعد إنشاءلله ليا :P

تيجي بالسلامة يا شابة ... قطشيعة ... ما حدش بيأكلها بالساهل :blink:

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

اهئ............. :sad: .....اهئ اهئ اهئ

أنا مش هاقدر أجي. :sad: ........اهئ.....اهئ

أصلي ساكنة بعيد شوية.......

في الدار البيضاء mfb:

بس لما ترجعو كل واحد يحكي لنا على اللي شافهم

أوكي؟؟؟

تم تعديل بواسطة مصرية يعني مصرية

رابط هذا التعليق

اليوم اتصل بي طفطف حبيبي للتاكيد على اجتماع الغد باذن الله وقلت له انا جاي واتفقنا على المكان والزمان واتفقنا على انه يعلن عن اللقاء في الموضوع هنا وطبعا عرفت منه انه اتصل بزعلان وهيحاول يدور على هومر الغالي وانا هشوف امير كوكيز المحاور المعتزل

وطبعا الدعوة مفتوحه لكل من يسكن بالامارات سواء الشماليه او ابو ظبي العاصمه اللقاء اليوم الخميس 4 مايو في تمام الساعه السابعه مساء في الفرنش كوفلكشش اللي قال عليه طفطف والمكان ما يتوهش بجوار الماسورة على طول

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
    • 0
      صفحة جديدة فى تاريخ العلاقات المصرية-الروسية بدأت بمدينة الضبعة فى محافظة مطروح حيث شهد الرئيس عبدالفتاح العرض الصفحة
  • أضف...