اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

يوميات زوجيه ................

pocy

Recommended Posts

هى: اتحبنى ..............

هو : أكيد بحبك ..............ولكن لما السؤال ...............؟؟؟؟

هى : أحس بانك تغيرت ...................؟؟؟؟؟فلم تعد رومانسيا .............كما كنت

هو: حبيبتى لم اتغير ولكنها الظروف والضغوط ....تتغير فلم أعد استطيع ان اكون رومانسيا بعد العيش في الواقع بكثره مشاكله .................

هى : ولكتنك وعدتنى بان تظل محبا لى ولن تخبئ هذا الحب ................

هو : حبيبتى .........سامحينى فهذا وعدا قطعته على نفسي ولم اكن اتحمل ما اتحمله الان فلقد أصبح كل همى فى كيفيه تأمين مستقبلك انتى واطفالنا واحتياجاتكم حتى لا أدعكم بمفردكم فى يوم من الايام فاكون قد ظلمتكم ..............

هى : اتود ان تتركنا ..............

هو : لا يا حبيبتى .............ولكننا جميعا زائلون واخاف ان أذهب دون ان اترك لكم ما تستنددون عليه .............بعدى

هى : حبيبي ............لا نريد فى الدنيا الا ان تكون معنا لا ان تكون بعملك طوال اليوم لترجع وتنام ............... فاين حقك نفسك واين حقي واين حق أطفالنا .....

هو : حبيبتى ما افعله هو لكم ......................

هى: حبيبي احس انك بعيد عنا وعن اطفالنا فما رايك بان ناخذ اجازه ولو ليومين فقط نتقارب كاسره ولو لمره واحده ....أخيره ....وحتى يلاحظ اولادنا مجهودك لاسعادهم ................

وافق اخيرا ............سافرا ...ضحكم ...ولعبوا ...ناموا ..... واستيقظوا فى حضن والدهم ..................

عادوا الى بيتهم ..............وهناك أحس هو انه مفتقد تلك الابتسامات الرقيقه ....والضحكات الصاخبه ..... صرح بهذا لها ................

وفى صباح اليوم التالى ......لم يستيقظ ليذهب لعمله .....فرحت هى إذن انه سيبقي معهم اليوم ايضا .................

وفى ظهر ذات اليوم ظل نائما ..............كانت قد أعدت الطعام واعدت نفسها واعدت اطفالها ..............قالت انه متعب ستتركه يستيقظ بمفرده ولكنه لم يستيقظ .....................

وفى عصر ذات اليوم بدأت تقلق حاولت ان تهزه ولكنه لم يستيقظ فصرخت هى

فاستيقظ هو ليقول .....:بتصرخي ليه يا وليه خرمتى ودنى ...................

..................هكذا يكون هو فى ايام اجازته نائما طوال الوقت أما هى فتفكر به طوال الوقت .................ومتى يستيقظ................!!!!!!

من يوميات زوجين .......................

تحياتى بوسي

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

ههههههههههههههه

عسل يا بوسي

عجبتني النهاية

وفى عصر ذات اليوم بدأت تقلق حاولت ان تهزه ولكنه لم يستيقظ فصرخت هى

فاستيقظ هو ليقول .....:بتصرخي ليه يا وليه خرمتى ودنى ...................

قمة في الرومانسية

هههههههههههههه

:give_rose:

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بحب كل حاجة فيها تفاصيل حياة

و فيه ايه احلي من التفاعل الانساني بين زوج و زوجة علشان يجيب احباط في الروح المعدنية...مع ارتجاع في بؤبؤ العين اليمين مع دلدلة في حاجب العين الشمال

عجبني اوي التوبيك

علشان جوه الحياة اوي....بيديكي مشاهد هتلاقي كل حد فينا مر بيها....اينعم انا لازوجية و لا فوقية و لا تقلية

بس هتعدي علينا بشكل او باخر

مشهد الليلة

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآكشن

هي: الأكل جاهز

هو: حلو انا شامم ريحة الملوخية...و يهجم ع السفرة...(هي لا سفرة و لا بتاع...هو مفرش بلاستيك و بيفرشوه ع الارض بس قدام الناس بيقولوا سفرة:)

هي....اتكومت جنبه

هو:...ايه ده الملوخية دي مش زي بتاعت ماما

هي: مالها يا حبيبي....(و هي ماسكة الكبشة هتهبده بيها علي راسه)

هو: ماسك لوقمة و عاملها ودن القطة و بيحف في الملوخية...مش عارف...فيها حاجة ناقصة

هي: طب معلشي يا حبيبي...(وش حد بيجز علي سنانه)

يخلص الطبق....

قصدي المشهد

بس بيتكرر باشكال كتيرة اوي

بتلاقي نفسك دايما بتتقارني ب "ماما" بتاعته هو

و يفضل السؤال

هو انا متجوزاك و لا متجوزة ننوس عين مامته

هو ليه البنت مطلوب منها انها تشبه "بنت" تانية اكبر منها باربعين سنة علي الاقل

هو ليه الولد اللي بيقابل البنت و بيقعد يقنعها انه سبع رجالة في بعض....و انه قابل بقي كل الكائنات اللي عندها كروموزم "آي"....ليه النموذج اللي بيتوحد معاه هو مامته...و بيطلب منها انها تتوحد هي التانية معاه

هو ليه الشاب اللي عنده 30 سنة ليه لسه متفطمشي من عيلته

ليه بقي

بقي ليه

مجرد سؤال

و مجرد مشهد

من مشاهد.....زوج و زوجة

علي هامش كاميرا 7 ملي اللي قاعدين نصور بيها

هو التوبيك في باب ادب ليه.....(ايون عايزين نعلهم الادب بقي و كدهوت....وش حد شرير موت و يموت في كب المية في الخناقات)

بجد سامحوني...معرفتش اجيب كلام فصحي و كدهوت...انا كتبتهم كدهوت برضه:)

مساكم....رايق جدا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...