اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الاطباء

Recommended Posts

الاخوة الاطباء العموميين

بالنسبة للاطباء

اللي حصلوا على عقود بالقطاع الخاص بالسعودية عليكم الانتباه للعقد

فالراتب الاساسي يجب ان لايقل عن 6000 ريال

السكن لايقل عن 18000 ريال سنويا

المواصلات بحدود 500 ريال

تجديد الاقامة وتذاكر السفر بتكون على المستوصف

غير كدا ماينفعش نهائيا

• أعجبني 1
رابط هذا التعليق

شكرا استاذ سيد

لازم كل واحد يعرف الكلام ده قبل ما يسافر .ده اقل راتب للطبيب العام حاليا.

عبدى..تشاء واشاء..ولا يقع فى ملكى الا ما أشاء

فاذا رضيت بما اشاء..أعطيتك ما تشاء

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 16
      ...الصداع النصفى ... انا عاوزة اعرف ...الصداع النصفى لو كان ليه علاج فعال بالخارج او بمصر .... ولا الموضوع مقتصر على المسكنات ..زى .الميجرانيل وخلافه ودى بدورها بتعالج الالم فى وقت معين ... لكن لا تمنع تكرار الكريزة بتاعة الصداع .... مع العلم انى بتكلم عن الصداع النصفى .......بعدما طفت على كل اشكال وانواع الاطباء ....نظر ,انف وأذن , باطنة , مخ واعصاب, الخ وبالرغم من كده الكريزة بتتكرر بشكل مزعج ...لدرجة دخولى المستشفى فى كثير من الاحيان ... وطبعا واكيد ...هاريت الانترنت بحث وقراية ....وكل
    • 0
      السلام عليكم ... انا كنت عايز استفسر عن قيمة الاوفرتايم او بدل النوبتجيات للاطباء المقيمين بوزارة الصحة العمانية.... الاوفر اللي مضيت عليه كان مفصل معظم مفردات المرتب بس مذكروش اي حاجة عن الاوفرتايم... ف نفس الوقت  قالولي في الانترفيو اني هشيل تقريبا ٥ او ٦ نباطشيات ف الشهر ... هل ده من ضمن الراتب الاساسي ولا ليه بدل لوحده فوق ساعات العمل الرسمية؟  ...  وهل لو فيه بدل بيكون مذكور ف العقد ولا دي حاجة روتينية ومش محتاجة انها تتذكر ؟  وشكرا جزيلا مقدما  
    • 0
      الاخوة الافاضل اريد معرفة الرواتب للاطباء المقيمين او الاخصائيين(طب اسرة او باطنية) بالامارات فى القطاع الحكومى وايضا الخاص ومين افضل عاوزين شوية معلومات منها الاجازة وبدل السكن واسعار المعيشة من سكن ومدارس وخلافة معلش سؤال ؟؟؟؟؟ للاسف انا معنديش معلومات نهائى عم الامارات انا اعمل بالسعودية جزاكم الله خيرا
    • 6
      السلام عليكم ورحمة الله رجاء من اي طبيب له علم بامراض الصدر يفسر لي الكلام ده ويقولي هل الكلام ده ينطبق على مرض رئوي سابق او بالاحرى درن رئوي قديم ( تم الشفاء التام بفضل الله منذ عشر سنوات ) وبالتالي يمنع صاحبه من السفر ويجعله غير لائق طبيا وهل من اثار الدرن حتى بعد الشفاء انه يعمل تليفات او تكلسات ارجوا منكم الاطلاع على كلا الصورتين والتوضيح لي جزاكم الله خيرا سلام عليكم
    • 1
      ايهما افضل و ارقى فى المعاملة الحاصل على ماجستير فى التخصص من دولة من دول الاتحاد الاوروبى ام الحاصل على البورد العربى من مصر شكرا
  • أضف...