اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

جرائم ضد الإنسانية وإنتهاكات العسكري

Recommended Posts

حتى لا يصبح الباطل حقاً بعد تكرار الإكاذيب ... افتح هذا الموضوع

حتى ارد على من يرتمون في حضن المجلس العسكري ... افتح هذا الموضوع

لكل من ما زال يحمل ضميراً حيا ... أفتح هذا الموضوع

جرائم ضد الإنسانية وإنتهاكات العسكري ضد الإنسان المصري

العدد الأول

ضرب المدنين بالأسلحة المحرمة في محمد محمود

http://www.youtube.com/watch?v=EjW0jcr6dTc&feature=youtu.be&a

من يردد الاكاذيب ويروج لها لاغراض خبيثة هو المجرم في نظري

اما المخدوع الذي يصدق كل ما يراه او يقرأه دون حتى ان يتحرى من دقته او يتأكد من صدقه فالله يشفيه او ياخده لو كان يعمل لهدم بلده

فيديو مملوؤ بالاكاذيب والمعلومات التي لا يصدقها طفل صغير

قنابل فسفورية تقتل المئات ويورانيوم مخصب كمان فوق البيعة ..الله اكبر...

معلومات عن تقرير من المفوضية الاوربية يتداوله البعض عن تقرير قام به 100 عالم

وكلام اهبل بيصدقوه شوية ناس لا تريد ان تفكر فيه حتى او تتحرى من مصداقيته...ونشر الخبر في بعض المواقع

وهذا نصه

أودعت اللجنة التي شكلتها المفوضية الأوروبية من 100 عالم متخصص من علماء الكيمياء والحرب الكيماوية والأطباء تقريرها الطبي الذي وثقوا فيه جرائم استخدام الأسلحة الكيميائية ضد المتظاهرين في الفترة من 19 وحتى 24 نوفمبر 2011 بمناطق (محمد محمود بالتحرير – ميدان الممر – محافظة الإسماعيلية – سموحة الإسكندرية). أكد تقرير الحالة التشريحية لعينات من صدور وأمعاء الضحايا على امتصاص أجسادهم للفسفور واستنشاقه والتعرض لتركيزات دخان الفسفور القاتل وذلك ما تركته آثاره على العينين والأغشية المخاطية والجهاز التنفسي وإتلاف الرئة، ناتج عن استنشاق الفسفور وتركيزات على الجلد والجهاز التنفسي بنسبة 0.07 ملجم/متر مكعب لعدد ضحايا 126 وتشبع الرئة والكلي والكبد بالفسفور الأبيض القاتل.

وأنتهي التقرير إلي أن الموقف القانوني لما وقع من أحداث خلال هذه التظاهرات يشير إلى أن ما حدث يخالف الإعلان الدولي بشأن قوانين أعراف الحروب، والمادة (23)، التي تحظر استخدام القذائف ونشر الغازات الخانقة، وبرتوكول جينيف 1925 لحظر الأسلحة الكيماوية التي وقعت عليه مصر.

الفريــــــق العلمي الذى أعد التقرير:-

تم إعداد التقرير بواسطة لجنة مكونة من100 متخصص من علماء الكيمياء والحرب الكيماوية والأطباء منهم:

-الأستاذ الدكتور: ريتشارد بيير روماني – أستاذ الحرب الكيميائية ، جامعة كمبردج.-الأستاذة الدكتور: أميمة إسماعيل صبري، أستاذ غازات جامعة كاليفورنيا.

-الأستاذ الدكتور: خالد حسين إبراهيم السباعي – أستاذ تشريح، جامعة كامبردج.

-الأستاذ الدكتور: طارق جلال سعود – رئيسا، أستاذ تحليل الغازات المنبعثة.

-الأستاذ الدكتور: حسن توفيق الشوربجى ـ نائبا، أستاذ غازات الأعصاب.

-الأستاذ الدكتور: جمال إبراهيم رضوان ـ أستاذ الفيزياء، جامعة جورج تاون.

-الأستاذ الدكتور: مختار سليم الشناوي ـ أستاذ الأشعة ، جامعة كاليفورنيا.

-الأستاذ الدكتور: كامل محمد سعيد ـ أستاذ القانون الدولي، جامعة جنيف.

-الأستاذ الدكتور: أشرف وليم غالى ـ أستاذ الجراحة بكلية لوزان ـ سويسرا.

الدكتور الأستاذ: أحمد معتز ، متحدث رسمي.

نسخة من التقرير

التحدي الاول

1-اتحدى اي واحد شايف نفسه مخلص انه يأتي بهذا التقرير المزعوم عن المفوضية الاوروبية

وهذا موقعها ( يعني خدمة خمس نجوم ) فقط ابحثوا كما شئتم

http://ec.europa.eu/index_en.htm

2- التحدي الثاني

العالم اللي لونت اسمه بالاحمر في وهو اول اسم في اسماء من قاموا باجراء الفحص

الأستاذ الدكتور: ريتشارد بيير روماني – أستاذ الحرب الكيميائية ، جامعة كمبردج

اتحدى ان تبحث عنه وهو العالم الشهير بجامعة كمبريدج

لو وجد اي احد هذا الاسم على الانترنت في اي مكان....فله ان يصفني باسوأ الاوصاف

- 3 التحدي الثالث

في الفيديو في اوله لقطة لصورة من جريدة او خبر يحاول المدلس الذي يروي الفيديو ان يوهمنا بانه دليل أن منظمة العفو الدولية اكدت على ان هناك قنابل فسفورية او ان هناك جرائم حرب

وان السيد " الان وود " مدير قطاع الشرق الاوسط بمنظمة العفو الدولية اكد صحة التقرير

ايضا ياريت تتكرموا وتعملوا سيرش لو وجدتم هذا الاسم او جدتم تقرير او خبر او تصريح له عن القنابل الفسفورية او اليورانيوم المخصب او حتى القنابل الذرية

((( خلط حقائق ، وبناء اكاذيب..حتى غير متقنة ، واشعال للامور وتهييج ، واذا بدأ الامر بكذب فج اذن فلا يمكن ان اثق بك..يعني ممكن تكذب لتداري خطأ او تكذب خوفا من شيء معين وهذا خطأ ايضا لكن كذب بغرض اشعال حرب...هذا اسميه اجرام ))

من يريد الاصلاح فلابد ان يتكلم على قدر الحدث..انتهاكات وعنف ماشي ضرب للشباب الصالح مع الطالح ..ممكن في وسط الفوضى....ثقافة جنود غشيمة تتعامل بقسوة مع فتاة...استفزتهم ..ماشي...

بس جيش خائن يريد سحق ابنائه ونهب البلد..ويالا نحاربه ياولاد ونحقق اللي لم يستطيع تحقيقه اعدائنا فنقوم نحققه لهم بأيدينا نحن

هنا اقول .... والله ما تحصل

والى لقاء أخر في فضح الكذابون..مزيفوا الحقائق

تم تعديل بواسطة Abu Reem

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

أهلا وسهلا بيك هنا :cheer: ... علشان تاخدوا راحتكم معايا ونسيب باقى المواضيع بدون نشتيت

اعرض كلامك ... وانا كمان حجيب كلام موثق من ناس وثوق وعدول ... فقط مش مدسوسين ... لفضح ما تدافع عنه وما تحاول ... حشره داخل العقول

bv:- والحكم للأعضاء والناس ... مش انا اللى حااحكم ... انا حاحترم عقلية المتلقي وواثق في حكمه

على فكرة ... انت ممكن كنت ترد في موضوع كاذبون ... ليه اخترت الموضوع ده اللى بيعرض فيديوهات سجلها أصحابها .... فيه مبدأ ما أم هدف ما عايز توصله أو توصله

لك الله يا مصر

مدونتى : حكايات عابر سبيل

radws.blogspot.com

رابط هذا التعليق

أهلا وسهلا بيك هنا :cheer: ... علشان تاخدوا راحتكم معايا ونسيب باقى المواضيع بدون نشتيت

اعرض كلامك ... وانا كمان حجيب كلام موثق من ناس وثوق وعدول ... فقط مش مدسوسين ... لفضح ما تدافع عنه وما تحاول ... حشره داخل العقول

bv:- والحكم للأعضاء والناس ... مش انا اللى حااحكم ... انا حاحترم عقلية المتلقي وواثق في حكمه

على فكرة ... انت ممكن كنت ترد في موضوع كاذبون ... ليه اخترت الموضوع ده اللى بيعرض فيديوهات سجلها أصحابها .... فيه مبدأ ما أم هدف ما عايز توصله أو توصله

لفضح ما تدافع عنه وما تحاول ... حشره داخل العقول

الفضح هذا هو ما اقوم به تجاه الاكاذيب المستمرة التي تنقلها دون تروي او تفكير

انت وضعت فيديو....في اول الموضوع....به معلومات خطيرة

وانا أوردت انه لا يوجد اي دليل او اثبات على هذا الكلام

واحضرت لك رابط موقع المفوضية الاوروبية

وذكرت الكذب الفاضح باسماء من ورد اسمه كخبير قام بتحليل العينات وتحديت ان تأتي باسم لهذا العالم اساسا

- وفضحت كذب الخبر عن تصريح الان وود مدير قطاع الشرق الاوسط لمنظمة العفو الدولية..ولا يوجد اسم بهذا الشكل اساسا

المطلوب من الان يا صاحب المعلومات الموثوقة ان تأتي بهذا التقرير المزعوم...وان تضعه لنا هنا في المنتدى ...او ترجع الى من تستقي منهم هذه المعلومات الكاذبة وتسألهم اين هي ادلتكم

اما ان كنت تنقل فقط ثم تدعي بعد ذلك انك لا تعرف اين الحقيقة وستبحث عنها كما فعلت امس ولم تأتي حتى الان بحقيقة فيديو المتحف...فيبقى افضل واكرم لك ...ان تعتذر للاعضاء عندما تكتشف كذب بعض فيدوهاتك....وتراعي الدقة بعد ذلك فيما تنقل

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

bv:- والحكم للأعضاء والناس ...

هو سعادتك مش واخد بالك ان ابو ريم اتحداك فى ثلاث تحديات ... ؟!!!

فين ردك ...

من مشاركتك واضح اسلوبك فى التحاور .. حاتجيب كلام

طيب ... أدينا قاعدين

( كفى بالمرء إثماً أن يحدث بكل ماسمع )

رابط هذا التعليق

فين ردك ...

طيب ... أدينا قاعدين

...يا عصام حرام عليك يا اخي لا تحرجه

اجري بسرعة وانزل دور معاه في " الملاحة " قصدي في الجوجل ..يمكن تلاقي قنبلة فسفورية واقعة...ولا تلاقي مواسير نابلم تحت المتحف

تم تعديل بواسطة Abu Reem

رابط هذا التعليق

فين ردك ...

طيب ... أدينا قاعدين

...يا عصام حرام عليك يا اخي لا تحرجه

اجري بسرعة وانزل دور معاه في " الملاحة " قصدي في الجوجل ..يمكن تلاقي قنبلة فسفورية واقعة...هولا نواسير نابلم تحت المتحف

بقى كده برضو يا أبوريم :)

شركاء العار هم من يبحثون عن الهوامش التى تفيشت .. وأنا مش أبو دومة ولا الدفاش ... هههههههههه

فدعهم يبحثون بأنفسهم

رابط هذا التعليق

لأ ما فيش احراج لا سمح الله ... ده اسمه تركيز جهود علشان تقدر تهاجمنى وتقطعنى في حته واحده .. وكمان علشان دمي ما يتفرقش بين :happy: المواضيع

بس انت مخدتش بالك ... اني قلت انى حأعرض اللى يمليه علي ضميرى .. وحاحترم عقلية المتلقى ... ومش أنا اللى حافسر الموجود هنا لأن عقول الأعضاء واعية وناضجة وشايفين الحقيقة من الكذب

أما كون انك مش عايز غير هدف محدد من الفيديو الأول

احب اقولك ان الفيديو فيه فعلا .... جثث مشوهه من الغازات في المشرحة وكلام اطباء ... يقدر المجلس العسكري يقبض عليهم ويحاكمهم ولو معملش كده يبقى الموضوع ... مش هزار او كلام فارغ ... لأنه خارج من متخصصين

تاني مفيش احراج اطلاقاً

واوعدك اللى كسبته امبارح ... من الفيديو المشكوك فيه واللى مش مفروض اني انا اللى ابرره - ده العقل والمنطق السليم بيقول كده - واللى مفروض يبرره هم اصحابه المدنيين بالشوم في عربة الشرطة لأن يا عزيزى المتهم هو من يفسر ... لو كان هناك منطق متبع

وعلى فكرة

مره واحد قال للعيسوي هو فيه بلطجية بالشوم بينزلوا من عربية الشرطة .... قالوا لأ ..... وهو عنده جوه

:waving: :waving: :waving: :waving: :waving:

لك الله يا مصر

radws.blogspot.com

رابط هذا التعليق

واوعدك اللى كسبته امبارح ... من الفيديو المشكوك فيه واللى مش مفروض اني انا اللى ابرره - ده العقل والمنطق السليم بيقول كده - واللى مفروض يبرره هم اصحابه المدنيين بالشوم في عربة الشرطة لأن يا عزيزى المتهم هو من يفسر ... لو كان هناك منطق متبع

وعلى فكرة

مره واحد قال للعيسوي هو فيه بلطجية بالشوم بينزلوا من عربية الشرطة .... قالوا لأ ..... وهو عنده جوه

:waving: :waving: :waving: :waving: :waving:

هو طلع مشكوك فيه يا استاذ احمد

هم كانوا سارقين العربية ولا ايه ؟؟

ولا كانوا ناسيين كارنيهات نقابة البلطجية فى القسم

ياله على بركة الله

مش مشكلة

بس سيبك انت شايف التناغم فى العمل اللى حاصل ...وتحالف قوى الشعب

فاهمنى انت مش كده

تغنى شوية وانا اغنى شوية

رابط هذا التعليق

يا استاذ عصام

العار يصنعه العبيد لا السادة

العار يصنعه الخانعين

العار يصنعه اولئك االقوم الذين استمرأت قلوبهم الذلة

الا تنظر عما تدافع يا رجل

انت لا تدافع عن عملية انتخابية او شيء من الديمقراطية .. انما تدافع عن مجلس قيادة الثورة المضادة.؟

افق و اتق الله فإنك مسؤول

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

بس انت مخدتش بالك ... اني قلت انى حأعرض اللى يمليه علي ضميرى .. وحاحترم عقلية المتلقى ... ومش أنا اللى حافسر الموجود هنا لأن عقول الأعضاء واعية وناضجة وشايفين الحقيقة من الكذب

طيب أنا هأكون حسن النية معاك....هل من الضمير انك توافق على فيديو وتصدقه وتنشره للناس علشان يصدقوه على انه حقيقة مطلقة..وهو يحتوي كلام كذب في كذب ..

هل بأمانه وجدت اي شيء يدل على هذا التقرير المزعوم او هذه الاسماء الوهمية[/color]

أما كون انك مش عايز غير هدف محدد من الفيديو الأول

ايوه انا عاوز هدف محدد انك بتنشر فيدوهات معظمها كاذبة وحتى لو بها بعض الحقائق فهي مليئة باكاذيب لا تليق ...

احب اقولك ان الفيديو فيه فعلا .... جثث مشوهه من الغازات في المشرحة وكلام اطباء ... يقدر المجلس العسكري يقبض عليهم ويحاكمهم ولو معملش كده يبقى الموضوع ... مش هزار او كلام فارغ ... لأنه خارج من متخصصين

وايش عرفك ان دي جثث ناس كانت موجودة في المظاهرات..هل هي جثث مضروبة بقنابل فسفورية قتلت واحد بس او اثنين..واين التقارير الخاصة بهم واين أهاليهم واين قضيتهم المعروضة على النيابة

يبقى قبل ما تقول كلام موثق وجايب لكم بالدليل..ابقى هات الادلة فعلا وبعدين نزل الفيديو...مش نقعد احنا نتفرج ونخمن..الاسباب

تاني مفيش احراج اطلاقاً

واوعدك اللى كسبته امبارح ... من الفيديو المشكوك فيه واللى مش مفروض اني انا اللى ابرره - ده العقل والمنطق السليم بيقول كده - واللى مفروض يبرره هم اصحابه المدنيين بالشوم في عربة الشرطة لأن يا عزيزى المتهم هو من يفسر ... لو كان هناك

هو مش لازم تقدم ادلة اتهامك الاول وبعدين تقول عليه متهم ، وبعدين تحقق معاه وبعدين التحقيق يثبت ان ده راجل بلطجي..مش راجل اريح مع المتطوعين المدنيين المكلفين بحماية المنشأت الهامة قبل 25 يناير

وهو فيه بلطجية الشرطة هتنزلهم امام الناس علشان يتصوروا في وضح النار....

سيادتكم كلف خاطرك واطلب مدير امن المتحف المصري واسألة مين الناس اللي كانت نازلة من عربيات الامن....ولما تسمع رده ابقى تعالى قول لي قالك ايه..؟؟!!

يعني راعي عقولنا..شوية..يعني انا اتهمك انك نصاب وبعدين اجي اقول لك ..اثبت لي انت انك مش نصاب..ده كلام يدخل العقل ؟؟؟

منطق متبع

تم تعديل بواسطة Abu Reem

رابط هذا التعليق

وأنت كذلك يا عزيزى

وإليك أهدى هذه القصيدة لتعرف أين بدأ العار وأين انتهى وأين يبدأ العار الذى تشارك فيه الان

صرخة الصمت - أنشودة عارٍ

ملحوظة : لو عايز تساعد احمد رضوان بجد ... دور معاه على حاجة يرد بيها فى التحديات الثلاثة لابو ريم

رابط هذا التعليق

يا استاذ عصام

العار يصنعه العبيد لا السادة

العار يصنعه الخانعين

العار يصنعه اولئك االقوم الذين استمرأت قلوبهم الذلة

الا تنظر عما تدافع يا رجل

انت لا تدافع عن عملية انتخابية او شيء من الديمقراطية .. انما تدافع عن مجلس قيادة الثورة المضادة.؟

يا باشمهندس انت بتكلم عن حاجة تانية مش موجود الا في دماغك

محدش يقبل الخنوع ولا العبودية واتحداك تجيب مداخلة واحدة حد فيها راضي بحكم العسكر

والمسألة مش دفاع عن المجلس.....بس توضيح الصورة كما هي بدون اضافات او بهارات

وليس ايضا كل من يطالب بثورة هو بريء وحمل وديع هناك بعضهم لهم اهداف ضرب الوحدة المصرية بعد ان فشلت محاولات عديدة في مسألة الفتنة الطائفية

ومش معنى ان احنا بنقول ننتظر بضعة اشهر حتى نستكمل الجدول الزمني يبقة ده معناه ان احنا بنؤيد حكم العسكر ولا نرى بعض اخطائهم وتخبطهم احيانا

لكن انت لا تعرف كم الضغوط التي على هذا المجلس الذي يلتقي بعض اعضائه بأمريكا بصفة رسمية..وهذا المجلس الذي عاش في امتيازات ويتعامل مع قضايا شائكة...ويرى امامه طوائف متصارعة بعضها على حق وبعضها على باطل.....

- مسألتش نفسك ليه المجلس العسكري اصدر بيانه الاول يوم الخميس قبل تنحي مبارك بيوم

- مسألتش نفسك لماذا لم يتسلم عمر سليمان السلطة وهو كان نائبا لمبارك في هذا الوقت بدلا من المجلس العسكري....

- مسألتش نفسك ليه مبارك تنحى اساسا ؟؟؟؟ وهو العنيد الظالم ؟؟؟؟

طيب كل ده يمكن انت لم تفكر فيه

مسألتش نفسك...لو مبارك شعر ولو بنسبة 10 % ان الجيش ممكن يسانده للبقاء في الحكم تفتكر كده ألم يكن بشخصيته العنيدة انه سيتمسك بهذا الأمل ؟؟!!!

مبارك لو كان شعر 1 في المليون مش 1 % ان الجيش مستعد للبقاء بجواره في حال تطورت الثورة واصبحت المواجهة حتمية لكن استغل ذلك..ولم يكن ليعبأ بمن سيقتل !!! ورغم ذلك تنحى لانه فهم الرسالة ان الجيس لن يقف ضد الشعب، وقارن بين جيش بشار وجيش القذافي وانت تفهم ماذا اعني؟؟؟

فكر تاني ياباشمهندس...وكما تنظر للنصف الفارغ انظر للنصف المملؤ من الكوب وتذكر اننا مازلنا في فترة انتقالية بعد فساد 30 سنة اقصد 60 سنة....واحنا مش بنقول انتظر سنة ولا اثنين بنقول كام شهر...حتى نقطع الشك باليقين...، يقى مفيش داعي للكلام الكبير بتاع الانبطاح والعبودية.ده لانه مردود عليه

تحياتي

تم تعديل بواسطة Abu Reem

رابط هذا التعليق

غريب قوى المنطق ده .... زي اللى بيشوف جريمة في الشارع ومطلوب منه يفسر هي ليه بتحصل

ده منطق ... سليم

ده منطق ... سليم

أقول ... تاني

ده منطق ... سليم

طيب ما تطلب نفسر كمان كل اللى ماتوا دول وكل اللى اتعموا وكل اللى قتلوا الناس من فوق مجلس الشعب وكل اللى اختفوا وكل اللى اتحاكموا على آراءهم

اهلا وسهلاً بك .... في دولة علمنى العوم والنبي يا احمد

:cheer: :cheer: :cheer:

لك الله يا مصر

radws.blogspot.com

رابط هذا التعليق

كل اللى ماتوا دول وكل اللى اتعموا

مهم دول عددهم هيزيد لو حصلت مواجهات تاني يوم 25

عشان إيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليه ما نحقنش الدم ده ونصبر شوية ؟؟

ما زلت في انتظار دليل من حضرتك علي سلمية المظاهرات والتزام الجميع بعدم حمل سلاح

رابط هذا التعليق

يا ابو ريم ... لما اكلم مدير المتحف هل ينفع اسأله مين اللى دخلوا الميدان على الجمال والخيول ... في حماية الجيش

وعلى العموم ده عدد لوحده

لك الله يا مصر

radws.blogspot.com

رابط هذا التعليق

كل اللى ماتوا دول وكل اللى اتعموا

مهم دول عددهم هيزيد لو حصلت مواجهات تاني يوم 25

عشان إيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليه ما نحقنش الدم ده ونصبر شوية ؟؟

حضرتك ما عندكش دليل ، صح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

سبحان الله نفس المنطق ... مش انتى اللى اطلقتى اتهام انها مسلحة وانا طلبت منك مصادرك

طيب انا مصادري واضحة جدا ... مفيش اي حد من الثوار او الداعيين للتظاهر اعلن انها غير سلمية

انت مصادرك ايه وايه هي انواع التسليح وخطط الإنتشار والأهداف ... لو الكلام صحيح

يا ثوار يا احرار يا .. حد فيكم دعى انا تكون غير سلمية ... لوحد عمل كده انا عن نفس بابرأ منه ومش عايزه ينزل أصلاً

------------

ملحوظة حيفهما المتخصصين : يا جمال الهوني بوت ... ايوه كده خلينا نشتغل شويه

تم تعديل بواسطة احمد رضوان

لك الله يا مصر

radws.blogspot.com

رابط هذا التعليق

سبحان الله نفس المنطق ... مش انتى اللى اطلقتى اتهام انها مسلحة وانا طلبت منك مصادرك

طيب انا مصادري واضحة جدا ... مفيش اي حد من الثوار او الداعيين للتظاهر اعلن انها غير سلمية

انت مصادرك ايه وايه هي انواع التسليح وخطط الإنتشار والأهداف ... لو الكلام صحيح

يا ثوار يا احرار يا .. حد فيكم دعى انا تكون غير سلمية ... لوحد عمل كده انا عن نفس بابرأ منه ومش عايزه ينزل أصلاً

------------

ملحوظة حيفهما المتخصصين : يا جمال الهوني بوت ... ايوه كده خلينا نشتغل شويه

بما إني مش من المتخصصين ، فبالتالي مفهمتش الشفرة دي

بالنسبة للدليل بتاعي :

- مداخلة الفاضل زعبلة

- موضوع الفاضل بشمهندس ياسر

- دعوات بعض النشطاء للتسليح علي تويتر

- وجود المندسين والبلطجية تقريبا علطول في كل التظاهرات والإعتصامات اللي فاتت

أما دليل حضرتك ، فلا يبعث علي الطمئنينة وغير كافي !!!!

تم تعديل بواسطة نوران

رابط هذا التعليق

غريب قوى المنطق ده .... زي اللى بيشوف جريمة في الشارع ومطلوب منه يفسر هي ليه بتحصل

ده منطق ... سليم

ده منطق ... سليم

أقول ... تاني

ده منطق ... سليم

طيب ما تطلب نفسر كمان كل اللى ماتوا دول وكل اللى اتعموا وكل اللى قتلوا الناس من فوق مجلس الشعب وكل اللى اختفوا وكل اللى اتحاكموا على آراءهم

اهلا وسهلاً بك .... في دولة علمنى العوم والنبي يا احمد

:cheer: :cheer: :cheer:

في اخر مداخلتي لهذا الفاضل

ذكرت له انني سأكون حسن النية به...!! ولكني لن اتعامل معه بهذا المفهوم بعد الان بعد ان قرأت رده الخزعبلي الاخير

ولكن بعد ان عجز للمرة الثانية ان يثبت بدليل واحد صحة الفيديو الذي وضعه في هذا الموضوع ومن قبلها فيديو المتحف بدأ بدأ يتكلم بمنطق اتركه لحكم الاعضاء عليه

- عجز في فيديو المتحف وهو الدليل الخارق الذي اورده سيادته كدليل دامغ على تحريض المجلس لطرف ثالث ضد الثوار....ان يقول لنا اين الجريمة في الفيديو...

..اين هي الاعتداءات في الفيديو..أين هي الضحايا في الفيديو...اين هي الاحداث الثورة اساسا في الفيدو...

مفيش

وبعد هذه المفيش.....التي وجدناها في الفيديو اصبح هؤلاء متهمين...بعد حكمة المحكمة الدامغ..كما اصبحوا مطالبين باثبات برائتهم ايضا

" وعلى رأي الاعلان هذه هي السيطرة ..ان تضع فيديو فاضي...ثم تزعم ان دليل وبه جرائم واضحة للاعمى...وبعد ذلك تطالب المتهم بأن يثبت برائته "

وبعد ذلك يأتي ليتكلم عن المنطق....

- الفيديو الاخر....في اول هذا الموضوع عن القنابل الفسفورية الذي ظل يبحث عن ادلة عليه بعد أن احرجته..ثم حاول الاستعانة بصديق ففشل ولم يجد اي شيء عن التقرير المزعوم الذي يخبرنا فيه عن ان المجلس العسكري استخدم قنابل فسفورية ويوارنيوم مخصب وان المفوضية الاوروبية بحالها نشرت هذا التقرير..فبحث عنه فماذا وجد ليثبت صحت كلامه

........................

..........................

!!!!!!

:blush2:

وجد برضه فيديو السطوح....بتاع مجلس الشعب ...هذا هو دليل القنابل الفسفورية ودليل بلطجية المتحف

ثم يأتي ليتكلم عن المنطق

ان شاء الله انت هتكون شغلتي الايام الجاية.....وربنا يقدرني على فضح الجهل والتدليس....

رابط هذا التعليق

لا للنزول يوم 25 يناير 2012

حقنا للدماء وتجنبا للتخريب

استاذ أبوريم

استاذ عصام ابو الفتح

جزاكما الله خير الجزاء

تم تعديل بواسطة نوران

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...