اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أشرف بنت فى مصر تتحدث الى جنود الجيش المصرى

أبو العز

Recommended Posts

أرجو مشاهدة هذا الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=37jCILH_tOQ

يرجى الحذر هناك بعض الالفاظ والتصرفات غير اللائقة من بعض الـ ؟؟؟؟؟؟؟

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

اللهم عافني في بدني وعافني في سمعي وعافني في بصري

رابط هذا التعليق

إنت مقتنع بالكلام اللي في الفيديو ده ؟

نعم هي أشرف من رجالة كثيرين جداً ..

نعم هي بنت أشرف ممن ضربوها ولوثوا إيديهم بدماء الشعب المصري

ما سألتش نفسك إيه مصدر الفيديو الهوليودي ده ؟

طبعاً اعتقد إن الللي عاملينه الداخلية او المجلس العسكري نفسه ؟

طب ألم تشعر بسذاجة السؤال اللي أتكتب أثناء عرض الفيديو بلغة عربية ركيكة على إن ضباط الداخلية والجيش لم تريد - على أساس إنهم اناث يعني - الإعلان عن إسم البنت لعدم التشهير بها وكفاية الذي لاقته

ههههههههههههههه

إيه الحنية والرحمة دي ؟؟؟

لأ يا عزيزي أعلن وشهر وعاقب طبقاً للقانون

اه بالمناسبة هو مين الضحية ومين الجاني ؟

يعني لما تسمع إن 46 واحد ماتو في احداث معينة .. ويا عيني فيه عسكري واحد رجله إتعورت واوا ... تفتكر الأرقام دي لا تلفت نظرك ؟

تصدق بالله ؟

قول لا إله إلا الله

الأسبوع الماضي إبني الصغير ندهني عشان أتفرج معاه على برنامج أمريكي إسمه " موست تشوكنج " عن مواقف وحوادث تحدث في العالم وفيها غرابة وسسبنس يعني

عشان أعرفك إن اللي عندنا ويتعاملون بتلك الوحشية لا يفرقون كثيراً عن الكلاب السعرانة

الموقف كان إيه بقى ؟

نهائي كرة سلة بين فريقين كنديين في مدينة فانكوفر ...

خرج 70 الف متفرج هم مشجعي الفريق اللي خسر .. خرجوا الشارع ...

وعجنوا مشجعي الفريق التاني من الضرب .. الشرطة أتدخلت .. كلوا ضرب بكل ما أوتي السبعين الف من قوة وما طالته أيديهم

مرة تاني ؟

70 الف .. الشوارع كانت كلها بشر ..

مش بس كده

العيال شكلهم كانوا شاربين ومش دريانين وحرقوا المحلات .. ونهبوها وسرقوا كل حاجه ... وحرقوا السيارات اللي في الشارع وكسروا كل حاجه لقوها مع صيحات بالتدمير والخراب والحرق

انا منتظر النهاية بقى

فوجئت إن الحكومة الكندية نزلت لهم قوات شرطة متخصصة

انا قولت هاينزلوا مش أقل من 20 الف شُرطي مثلاً

ده كلام لكل ذي قلب يعي ويعرف يعني إيه دم ويعني إيه تفرق بين متظاهر وبلطجي وتعرف تتعامل إزاي مع كل الأطياف دي

نزلوا 400 شرطي

400 فقط .. خلصوا الليلة في ثواني قدام الجحافل دي في ثواني

والمحصلة

250 مصاب إصابات طفيفة

50 معتقل

اما بالنسبة للفيديوهات الممنتجة حته من هنا وحته من هنا .. فأتعودنا عليها .. بدليل المؤتمر الصحفي بعد احداث ماسبيرو وإزاي المتظاهرين المتوحشين أعتدوا على الجيش .. فمات من المتظاهرين 27 ومن الجيش 1

والمحصلة .. إحالة 3 عساكر للمحكمة العسكرية بتهمة قتل المتظاهرين ...

لكن لحد دي واللسان .. مش أي لسان .. لسان من يكره الحقيقة فقط .. لسانهم لا يستطيع أن ينطق بتلك الحقائق

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

ياعم سى السيد

انا بدون الدخول وانتقاد اى من الطرفين انا شخصيا ضد اى اعتصامات فى الوقت الحالى واستفزاز الجيش او الداخلية

انا لا اتهم الثوار ولكن ألومهم على السماح باولئك البلطجية بالاندساس فى وسطيهم

ألم تشاهد الفتاة المحجبة فى الدقيقة 2:30 ماذا تفعل هل تعتبر تلك الفتاة من الثائرات

الشيخ الشعراوى رحمه الله تحدث عن نزول المرأة للضرورة القصوي

شهر يوليو مش بعيد وخلينا ورا الكداب أنا شخصيا مش واثق من نوايا المجلس العسكرى ولكن اذا لم يلتزموا فالميدان موجود

لاداعى لسقوط المزيد من القتلى من شبابنا

تقبل تحياتى

حفظ الله مصر

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

رابط هذا التعليق

ياعم سى السيد

انا بدون الدخول وانتقاد اى من الطرفين انا شخصيا ضد اى اعتصامات فى الوقت الحالى واستفزاز الجيش او الداخلية

ألم تشاهد الفتاة المحجبة فى الدقيقة 2:30 ماذا تفعل هل تعتبر تلك الفتاة من الثائرات

شهر يوليو مش بعيد وخلينا ورا الكداب أنا شخصيا مش واثق من نوايا المجلس العسكرى ولكن اذا لم يلتزموا فالميدان موجود

تقبل تحياتى

حفظ الله مصر

ياريت تقولو الحقيقة الدقيقة 2:30 دى تعبر عن ماهو قدر الاستفذاذ وقلة الادب وأن كانت هذة هي روح الثوار يبقى قلتها احسن مع علمى بان الثوار هم اشرف البشر بس مش الموجودين بالصورة

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

شهر يوليو ليس ببعيد !!!!!!!

وهل كان هذا رأيك عندما طلب المخلوع نفس مهلة الست شهور عشان يخلع ؟

6 شهور ممكن يغيروا وجه البلد تماماً

وعلى الأقل نشوف حملات شرسة ومليونيات لتأييد المجلس العسكري .... وده حصل بالمناسبة ... والمهندس عصام أبو الفتوح متزعم حملة من دول لجمع مليون توقيع لتأييد المجلس العسكري .. مش كده يا عصام ؟

والخطوة التانية هاتبقى : الله ... هو طنطاوي ولا عنان مش مصري يا جدعان ؟ حرام عليكم بقى .. فيها إيها لما يخلع الكاكي ويترشح ... بما يرضي الله .. وكله بالقانون وبالصندوق زي ما كان بيعمل مبارك ... مش كده ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

ياعم سى السيد

تقبل تحياتى

حفظ الله مصر

اخى العزيز

1- انت بهذا الفيديو الكاذب (وليس المشكوك فيه)فأنت لا تنتقد الثوار فقط بل انت تتهمهم وتدّعى على هذا الفتاةالمحترمة بشهاداة كل من يعرفها انها محترمة جدا وكانت تساعد المصابين واذا اختلفت مع احد ارجو الا تدّعى عليه ما لاتعرفه او تدّعى عليه وانت متأكد أنه ليس به

2-فى شهر يوليو وانت تشك فى نوايا المجلس فى تسليم السلطة هل ستدعوا لنزول الرجال فقط والتزام النساء فى البيوت ولا سوف تعتبرها من الضروريات فتدعو لنزل السيدات ؟

3-الجميل فى منّ يشهر سيف الدين فى وجوه الاخرين ويحرم ما نفعله وعندما يفعل نفس الشىء يستطيع ان يجد من الاراء والفتاوى الدينية مايحلل لنفسه ما حرمه على غيره

حفظ الله مصر من اعداءها ومن ابناءها الذين يضعون مصلحتهم اولا (انا لاقصد حضرتك بجد)

لك من كل تحية وتقدير

رابط هذا التعليق

حفظ الله مصر من اعداءها ومن ابناءها الذين يضعون مصلحتهم اولا

دى أحسن عبارة قلتها

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...