اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

ليبراليون يؤيدون مرشح الإخوان لمنع ''الشحات'' من الوصول للبرلمان

Recommended Posts

والله ما بحب السخريه من خلقة ربنا أبدا خصوصا اذا تشابهت مع منطق و خلق صاحب الخلقه

ماعلينا

الحمد لله ربنا اكرمنا بسقوطك يا شيخ شحات

رابط المشاركه
  • الردود 65
  • Created
  • اخر رد

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

انا لو بايدي امنع عبد المنعم الشحات من نزول الانتخابات اساسا لا ارتاح ابدا لهذا الرجل... وبالفعل لو كان في دائرتي لنصحت الناس بالبعد عنه.... وهناك غيره ايضا من الشيوخ لا يعجبوني ول ارتاح لهم.... ا

عن نفسي عمري ما عرفته قبل كده انما قبل حوار البرلمان و الترشح و كده كان عامل مداخلة مع وائل الابراشي و بيقول نغطي وشوش التماثيل الفرعونية بالشمع اتأكدت انه افكار متطرفة بشكل كبير جدا و رافضة تماما

نخش في الجد ،، يا اسكندرانيه ده فيديو مقارنة بين حسني ديودار و عبد المنعم الشحات http://www.youtube.com/watch?v=Go0_I-34xnY&feature=player_embedded#! مفاجأة ،، الكتلة المصرية تعلن دعمها لحسني

ام انه تكتيك مؤقت

تكتيك مؤقت لحين التمكن من الأرض، هذا هو قول مشايخهم

الشيخ حازم أبو إسماعيل كان يعيب على شيوخ السلفية الذين يحرمون الخروج على الحاكم تصريحهم بذلك وكان ينصحهم بأن الصمت أولى ( لعدم التمكن طبعا ) بقولته الشهيرة " الصمت أوسع لي "

واضح ان حضرتك صح يا استاذ محمد

الخبر ده من المصرى اليوم

مرشحو «النور»: الديمقراطية «كفر».. ودعاية «الكتلة» ماسونية ..وعلينا العودة لـ«البيعة»

http://www.almasryalyoum.com/node/540556

رابط المشاركه
  • 3 weeks later...

لقيت الفيديو ده عن الديمقراطية والاسلام للداعية البريطاني عبد الرحيم جرين

سبحان الله برغم انه اجنبي عايش في الغرب بس عنده اعتزاز كبير بالنظام الاسلامي وبيعتبره اعدل من اي نظام ديمقراطي وجد في العالم

يا ريت تشوفوا رأيه

http://www.youtube.com/watch?v=Frvjuaea22w

رابط المشاركه
  • 2 weeks later...

انا لا هانتخب الشحات ولا دويدار ولا حتى اي حد من طرفي ها ينتخب اي حد منهم وتقريبا ميامي بحري كلها مش ها تروح تنتخب حد منهم الا من رحم ربي ودا مبدأ

صحيح حزب النور اتحالف مع اليسار ضد الاخوان في العجمي لكن الكتلة بريئة من ذلك وجميع الليبراليين بعيدين عن هذا العك السياسي

استاذ محمد

ارجو انك تعيد التفكير مره اخرى

فنحن اهالى المنتزه بين خيارين

احدهم يكفر الديموقراطيه و يتخذها مطيه للوصول للسلطه. و يعلم ربى ماذا سيحدث اذا كونوا كتله ليست بقليله فى البرلمان

و بين مرشح يطالب بالديموقراطيه و تداول السلطه

السكوت علامه الرضا. اذا كنت ترفض سمعنا صوتك. هل ترضى ان يكون ممثلك فى البلمان ضد الديموقراطيه و ضد الثوره؟

هناك فرصه حتى الغد لاعاده النظر

و فى النهايه هذا اختيارك و انا احترمه ايا كان

انا فعلا انتخبت دويدار بعد زيارته لنا في العمل ووجهت جميع االعمال لانتخابه واخدو اجازة نص يوم للانتخاب

رابط المشاركه
  • 3 years later...

ورجعنا تاني لعبد المنعم الشحات ورفاقه

نداء لعم ابو محمد

انت كنت سايبني لوحدي ليه

بيقولك انهم اجبرونا على ان نختار بين احمد والحج احمد وان مافيش واحد يقدر يعلن علمانيته

ايش حالك اليوم لان احمد والحج احمد مش طيقين بعض وبيكفرو بعض واحنا اللي بنتفرج عليهم دلوقتي

بردو انا زعلان منك يابو محمد

رابط المشاركه

ورجعنا تاني لعبد المنعم الشحات ورفاقه

نداء لعم ابو محمد

انت كنت سايبني لوحدي ليه

بيقولك انهم اجبرونا على ان نختار بين احمد والحج احمد وان مافيش واحد يقدر يعلن علمانيته

ايش حالك اليوم لان احمد والحج احمد مش طيقين بعض وبيكفرو بعض واحنا اللي بنتفرج عليهم دلوقتي

بردو انا زعلان منك يابو محمد

والله يا أستاذ إسلام عندك حق

:)

إزاى موضوع زى ده فاتنى ؟

يمكن زى ما قال الأخ الفاضل الغريب - ربنا يرد غربته - إنى كنت خايف

أصله فى أكتر من مداخلة كان بيحمد ربنا إن التيار الاسلامى أجبر اللى مش تيار إسلامى

(يعنى علمانيين متعفنين .. ليبراليين متفسخين .. يساريين كفار .. إلخ)

إنهم يخافوا ويدخلوا جحورهم

فاحتمال أكون كنت وقتها مستخبى فى الجحر بتاعى

بس على العموم إنت كنت قدها وقدود .. أبو احمدات وكفاءة

أما عبد المنعم الشحات فده بقى حبيبى من يوم ما قعدت معاه قعدة فى نادى المهندسين .. وكان يوم

:)

لسه بعض أصحابى بيفكرونى بالقعدة دى لحد دلوقت

رابط المشاركه

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• اضف...