اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ايه قلة الذوق دي ؟

Diab

Recommended Posts

ايه قلة الذوق دي ؟

واحد ماشي ورايا شغال مسح في كل مشاركة اكتبها

ولا حتي بييقول همسح المشاركة أو يبعت رسالة خاصة

اذا كنت انت بتعمل كدة عشان مش بالعني

براحتك

في غيرك حتي لو عضو واحد بيسمعني

وانا كمان بسمع لغيرك

لكن شغال قص زي الترزي من غير تنويه

كلمة واحدة بقولهالك

عيب عليك

ومن غير سلام

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

ايه قلة الذوق دي ؟

واحد ماشي ورايا شغال مسح في كل مشاركة اكتبها

ولا حتي بييقول همسح المشاركة أو يبعت رسالة خاصة

اذا كنت انت بتعمل كدة عشان مش بالعني

براحتك

في غيرك حتي لو عضو واحد بيسمعني

وانا كمان بسمع لغيرك

لكن شغال قص زي الترزي من غير تنويه

كلمة واحدة بقولهالك

عيب عليك

ومن غير سلام

يا ريت توضح يا استاذ دياب

يعنى ايه يمسح مشاركة ؟

هل تقصد احد المشرفين ؟

إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول

اذا جالست الجهال فانصت لهم

واذا جالست العلماء فانصت لهم

فان فى انصاتك للجهال زيادة فى الحلم

وفى انصاتك للعلماء زيادة فى العلم

رابط هذا التعليق

قلة الذوق هي في أسلوبك للأسف يا دياب ...

فإذا كان لديك أي شكوى من الإدارة فيمكنك مراسلتها ...

أما لو إعتبرت إن بعض مداخلاتك اللي عباة عن ساميلز أو ما إلى ذلك فأسمح لي يعني ياريت تراجع نفسك ...

وبرضوا من غير سلام عليك وبنفس أسلوبك

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

مغلق

من لديه شكوى أو إعتراض فليتوجه لرسالة خاصة للإدارة

شكرا على تعاونكم

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      إفساد الذوق العام هو الاتهام السريع الجاهز الذى يطلقه النقاد الجادون ضد صانعى الأفلام الهابطة من مؤلفين ومخعرض المقال كاملاً
    • 0
      الذوق ما خرجش من مصر مقولة شهيرة تتردد كثيرا على ألسنة الناس وفى مواقف عديدة خاصة عند الخلافات إذ بعدها تهعرض المقال كاملاً
    • 19
      السلام عليكم.. لاحظت فى السنوات الاخيرة, ان الستات و البنات فى مصر بقت تميل الى الكثير من قلة الذوق فى التعامل مع الاخرين. طبعا الموضوع زاد مع الوقت, و مش عارف اذا كان الموضوع ده بيحصل لى انا بس, ولا بيحصل مع كل الناس. :closedeyes: هتكلم عن موقف بيحصل بشكل شبه مستمر معايا.. عندنا فى العمارة, لما اكون مستنى الاسانسير, وارد جدا ان ست او بنت تيجى.. و انا فى الطبيعى مبحبش استخدم الاسانسير مع ست او بنت معرفهاش.. فكنت فى الاول, و كنوع من الذوق اخلى الست تستخدمه الاول, و بعدين استنى لما ينزل و اس
    • 63
      عايز استشارة مستعجلة من أصحاب الذوق الرفيع .. عن نوع برفان نضيف وما حدش يقولى ركب .. علاشان انا بقرف من نفسى جداً لما بعمل الحركات القرعة دى D : عايزه أصلى ومش عايز اسبيريه لأ برفان طبعاً لأنه برفان يعنى مش هينفع يتوصف .. بس هحاول أوصف على خفيف بس انا زوقى اللى بحبه فى البرفان .. - انه يكون وسط فى رحته .. لاهو رحته تقيله تخنق .. ولا خفيفه ترمى على حريمى .. D: - يثبت لمدة طويلة - أن أمكن أزازته شيك .. - الأوبشن ده مش عايز حد يتريق عليه .. سعرة يكون فى المتوسط 100 جنيه يزيد 30 يقل 30 جنيه
    • 2
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا كتبت الموضوع دة في باب موضوعات شخصية ........ علشان بتمنى اننا ندعمه بتجاربنا الشخصية ونقدر نفيد ونستفيد من بعض الموضوع جالي علي الايميل عظَمة عقلك تخلق لك الحساد .. وعظَمة قلبك تخلق لك الأصدقاء في الحقيقة هذه من أجمل الرسائل التي وصلتني أتمنى قراءتها ببصائركم لا بأبصاركم المحطة الأولى:- لكي تدرك قيمة العشر سنوات .... إسأل زوجين انـفـصلا حديـثاً لكي تدرك قيمة الأربع سنوات .... إسأل شخص مـتخـرج من الجا
  • أضف...