اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

قشطة خالص ... أمن الدولة يهاجم مقر قناة الجزيرة مباشر ويستولي على المستندات ويغلق القناة


Recommended Posts

المجلس العسكري يكشر عن أنيابه ويظهر ما لم نكن نرى بوضوح ... يعنى الأيام اللى جايه سوده

تفعيل قانون الطوارئ اللى أصلا متفعل

مهاجمة مقر قناة الجزيرة مباشر بالقاهرة ، القبض على مهندس الإرسال ، ومصادرة أجهزة البث

والحملة تشمل قنوات أخرى في الأيام القادمة

عن محامي القناة قرار وقف القناة قرار سياسي

المصدر تويتر

مصراوي

تم تعديل بواسطة Radws
رابط المشاركه
شارك

إبتسم انت في عصر الثورة

أديها كمان حرية

رصد | مصر | التليفزيون المصري : شبكة الجزيرة خالفت القانون " في قناة الجزيرة مباشر مصر " .. و باقي قنواتها تعمل بشكل كامل " الجزيرة " و " الجزيرة مباشر " بكل حرية .

رابط المشاركه
شارك

ولسه ..

من غير يمين

أنا متأكد إن الأيام القادمة وبتطبيق قانون الطواريء من المجلس العسكري .. هايخلونا نقول إن اللي كان بيتم تطبيقه أيام مبارك ده شوكولاته مش طواريء

رابط المشاركه
شارك

الموقف الآن مشتعل على تويتر

كل شباب وبنات الثورة بيتنادوا على الشهادة والموقف خطير جداً

تابعوا الموضوع

nasr173 naa daa

by [email protected]

@nawaranegm كل واحد فينايغتسل ويتكفن قبل ما ينزل والشهاده على كل لسان

2 minutes ago

nawaranegm Nawara Negm

يا رب #Anashaheed

3 minutes ago

m7mdno3man mohamed nouman

by nawaranegm

لو مت يا ما متعيطيش .. انا قرفك فى عيشتك متحوريش !! #Anashaheed

5 minutes ago

nawaranegm Nawara Negm

اذا كان كل ده عشان تحموا مصالح اسرائيل احنا حنستشهد والقدس حتتحرر.. من جوة مصر هنا #Anashaheed

4 minutes ago

nawaranegm Nawara Negm

للتذكرة، كل الشمط اللي بنتشمطه ده عشان طفشنا سفير اسرائيل ونزلنا العلم تاني... ما بيفهمش عربي، كلموه بالعبري #Anashaheed

4 minutes ago

nawaranegm Nawara Negm

وجنة وراحة وسعادة.. وحنبص عليك يا مصر من فوق، بس المرة دي مش حنبقى زعلانين زي شهداء الدفعة الاولانية، حنقول كملت الثورة #Anashaheed

5 minutes ago Favorite Retweet Reply

kimoonchaheen kareem chaheen™

by nawaranegm

#Anashaheed علشان أنا مصري مش هقول للشهاده لأ

8 minutes ago

m_foash mohamed fouad

by nawaranegm

#Anashaheed قولوها معلش يا امى اموت اموت و بلدنا تعيش

11 minutes ago

TwInS_007 Mahmoud Hussein

by nawaranegm

#Anashaheed يا نجبيب حقهم .... يا نموت زيهم

11 minutes ago

sakalonia reema

by nawaranegm

#Anashaheed نوينا الشهاده الجماعيه خدو البلد بقى وامروا واسرحوا فيها كما تشاؤون

11 minutes ago

»

kawarshe_86 ahmed

by nawaranegm

الشهيد وصل يابني ادمين #anashaheed

11 minutes ago Favorite Retweet Reply

تم تعديل بواسطة Radws
رابط المشاركه
شارك

هو انا بصراحة كان نفسي ان الجزيرة مباشر مصر دي تتقفل

لانها فاتحة مصر مشاع

دا لو حد عطس بتجيب خبره

و اظن اتفتح هنا موضوع قبل كده و اتكلمنا فيه

ان مصر بقت مستباحة و كل اخبارها بقت على عينك يا تاجر و كل الغسيل المش نضيف بقى للعالم حاجه ببلاش كده

و قولت هل توافق قطر ان يكون في قطر فرع للنيل للاخبار مثلا و كل حاجه فيها تتذاع على الملأ

رابط المشاركه
شارك

الأسوأ لم ياتي بعد

واحداث السفارة ووزارة الداخلية اول امس يتم استغلالها الأن على أفضل ما يكون

وبدأ ذلك بتأجيل حضور المشير للادلاء بشهادته فى قضية الرئيس السابق ثم بعدها بتفعيل قانون الطوارىء ثم قرار منع اصدار تراخيص للقنوات الفضائية الجديدة واخيرا تكميم أفواه القنوات الحرة مثل الجزيرة والتي تعمل على فضح ممارسات اجهاض الثورة , والعجيب ان مبارك نفسه فى عهده لم يقدم على مهاجمة مقر قناة الجزيرة أو اى قناة اخبارية اخرى حتى فى عز الهجوم عليه !

تم تعديل بواسطة ابراهيم عبد العزيز
رابط المشاركه
شارك

هو انا بصراحة كان نفسي ان الجزيرة مباشر مصر دي تتقفل

لانها فاتحة مصر مشاع

دا لو حد عطس بتجيب خبره

و اظن اتفتح هنا موضوع قبل كده و اتكلمنا فيه

ان مصر بقت مستباحة و كل اخبارها بقت على عينك يا تاجر و كل الغسيل المش نضيف بقى للعالم حاجه ببلاش كده

و قولت هل توافق قطر ان يكون في قطر فرع للنيل للاخبار مثلا و كل حاجه فيها تتذاع على الملأ

ريم ..

يا ريم

وهي الجزيرة بس اللي بتعمل كده ؟

كان نفسي تسمعي قناة النيل للاخبار بتقول إيه يوم مظاهرة جمعة التصحيح .. أنا ما كنتش مصدق إن ده التليفزيون المصري من حماسهم بصراحة

وبعدين العالم كله دلوقت بقى عبارة عن علبة صغيرة طولها زي عرضها .. وما فيش حاجه إسمها منع ومصادرة وكلام من ده

إنتي عندك في مصر ييجي 100 قناة وكلهم بيقولوا نفس اللي بتقوله الجزيرة مباشر مصر او غيرها

بالإضافة إلى إن هاترجع تاني نغمة : الجزيرة هي اللي ولعت مصر .. وكانت واقفة ورا الثورة .. وقطر بتحرض المصريين و و و و

والهبل اللي كان بيحصل في يناير .. فاكره ولا نسيتي ؟

في ميثاق إعلامي ؟

أيوه في ...

في تهم معينة أو تجاوزات من أي قناة ؟

لو في يبقى يتطبق عليه القوانين اللي عندك وبالقانون

لو ما فيش يبقى موضة امن الدولة والأعتقالات والهبل ده خلاص كلام عفى عليه الزمن وما بقاش ياكل مع الناس

يا عزيزتي المجلس بيحاول يكشر عن أنيابة عشان يداري خيبته القوية في حفظ الامن او في العبور بمصر بنجاح في الفترة الإنتقالية ...

فحب يستخدم شوية أساليب قذرة من بتاعت مبارك ... وبيبدع دلوقت طبعاً وبيحاول يكون له شخصية مستقلة في القذارة عشان تتسجل بإسمه

خلي بالك أنا لا تهمني الجزيرة ولا الفطيرة

لكن اللي يهمني ما سيحدث غداً

فغداً يا عزيزتي توقعي زيارة من زوار الفجر عشان حضرتك كتبتي رأي على منتدى محاورات المصريين

وبعد غد توقعي إغلاق موقعي تويتر وفيس بوك

وبعد بعده هاترجع قنواتنا الحلوه تقول " إخترناك إخترناك " وهشتكنا وبشتكنا يا مشير ... ده أنت والنعمة قليل عليك وزير ...

رابط المشاركه
شارك

انا مع التصرف ده قلبا و قالبا و ادعو المجلس العسكري للمزيد

الفيران لازم تدخل جحورها تاني علشان البلد دي تستقر و الناس ترجع تشوف حالها

و العيال اللي مسميين نفسهم ثوار و هما لسه بياخدوا المصروف من ابوهم و امهم لازم يعرفوا ان الدولة ليها هيبة لازم تحترم

ويا ريت اسمع سمع خير عن 6 ابريل هي كمان

رابط المشاركه
شارك

للأسف في زخم الأحداث ما حدش أخد باله من المانشيات الرئيسية في الصحف القومية - والله زمان يا أسامة يا سرايا ... يااااااه وحشتنا يا ممتاز يا قط -

في عز جمعة التصحيح أحد الصحف القومية كتبت المانشيت الرئيسي " إحتفال حاشد في عيد الفلاح في أستاد القاهرة بحضور السيد المشير " ياااااااااااه وحشتني والله المانشيتات دي

وطبعاً اللي شاف الأستاد هايتأكد إن حوالي كان 5 موظفين باين اللي حاضرين

وإن الجمعيات الزراعية والهيئات الحكومية خصصت اتوبيسات لشحن موظفيها الرسميين من المحافظت المختلفة للحضر إلى الأستاد ... واخترناه اخترناه .. ووزعوا عليهم كل واحد 5 فدادين في حضور السد الزعيم هههههههههههههه

قبلها خبر بيقول : سيارة المشير تتوقف في روكسي لمدة 6 دقائق إحتراماً لإشارة المرور

لووووووووووووووووولي

زغرطي يا سعاد .. مبارك رجع تاني يا ولاد

ومتوقع بكره إن يطلع خبر يقول " حماده إبن المشير هايتم تعيينه رئيس للجنة السياسيات العسكرية عشان يساعد باباه لغنه تعبان شويتين "

رابط المشاركه
شارك

انا مع التصرف ده قلبا و قالبا و ادعو المجلس العسكري للمزيد

الفيران لازم تدخل جحورها تاني علشان البلد دي تستقر و الناس ترجع تشوف حالها

و العيال اللي مسميين نفسهم ثوار و هما لسه بياخدوا المصروف من ابوهم و امهم لازم يعرفوا ان الدولة ليها هيبة لازم تحترم

ويا ريت اسمع سمع خير عن 6 ابريل هي كمان

الدولة اللى أبناءها يتقتلوا على أرضها ومتعرفش تاخد حقهم لا ليها لا هيبة ولا كرامة

رابط المشاركه
شارك

هو انا بصراحة كان نفسي ان الجزيرة مباشر مصر دي تتقفل

لانها فاتحة مصر مشاع

دا لو حد عطس بتجيب خبره

و اظن اتفتح هنا موضوع قبل كده و اتكلمنا فيه

ان مصر بقت مستباحة و كل اخبارها بقت على عينك يا تاجر و كل الغسيل المش نضيف بقى للعالم حاجه ببلاش كده

و قولت هل توافق قطر ان يكون في قطر فرع للنيل للاخبار مثلا و كل حاجه فيها تتذاع على الملأ

المشكلة ليست فى قناة الجزيرة يا أخت بينك روز , وانتقادنا لقرار الهجوم على مقرها ليس حبا فيها وإنما دفاعا عن مبدأ ضحى من اجله شباب مصر بالدم وهو حرية التعبير .

تم تعديل بواسطة ابراهيم عبد العزيز
رابط المشاركه
شارك

انا مع التصرف ده قلبا و قالبا و ادعو المجلس العسكري للمزيد

الفيران لازم تدخل جحورها تاني علشان البلد دي تستقر و الناس ترجع تشوف حالها

و العيال اللي مسميين نفسهم ثوار و هما لسه بياخدوا المصروف من ابوهم و امهم لازم يعرفوا ان الدولة ليها هيبة لازم تحترم

ويا ريت اسمع سمع خير عن 6 ابريل هي كمان

هاتسمع .. من ناحية هاتسمع فهاتسمع

بس حضر بقى اليافطة بتاعت التأييد للمجلس العسكري

وبالمرة حاول تبرا نفسك وتقول إنك ما كنتش مع الثورة وتحلف لهم بالطلاق إنك مع مبارك ومع رجال القوات المسلحة البواسل وإنك كنت بتنتقد العيال بتوع الثورة وبالذات بتوع 6 إبريل ..

أصبر بس يومين تلاته وهاتسمع

رابط المشاركه
شارك

بص يا س س انا مش قادرة اهاتي عشان انا حرارتي 39 و قاعدة بافرفر خالص من امبارح

خد مني الكلمتين دول و خلاص

انا باتكلم على الجزيرة مباشر مصر في جزئية معينة

انها فاتحة البلد من جوا مشاع

ازمة سكر ازمة سولار ازمة بنزين ازمة مشابك غسيل

هل انت تعرف عن عمان مثلا اي حاجه داخلية في البلد

بلاش البحرين حضرتك تعرف بيحصل فيها ايه

بلاش تونس حضرتك تعرف فيها ايه

الوحيدة المفضوحة هي مصر

انا مش باتكلم عن الاحداث الكبيرة اللي الكل بيتكلم فيها ان باتكلم على قلب البلد من جوة

فخمتو يا خواجة و لا مش فخمتو

رابط المشاركه
شارك

الموقف الآن مشتعل على تويتر

كل شباب وبنات الثورة بيتنادوا على الشهادة

تابعوا الموضوع

يعني إيه يتنادوا على الشهادة ؟

الشهادة في سبييل الله يعني ؟

أدي عينة من اللى يتم تداوله الآن والتى تفتح الباب للإقتتال الداخلي على مصرعيه

nawaranegm Nawara Negm

وان شاء الله ربنا ينولها لي #Anashaheed

5 minutes ago Favorite Retweet Reply

nawaranegm Nawara Negm

سيد الشهداء حمزة بن عبد المطلب ورجل قام الى امام جائر فأمره ونهاه فقتله.. عشان كده الحسين كمان سيد الشهداء، وشهداءنا كمان زيهم #Anashaheed

رابط المشاركه
شارك

دنجل .. دنجل

إسمع يا كبير

والله انا مش ماسك نفسي من الضحك حتى الدموع وقربت أقع من على الكيبورد

خد اخر خبر دلوقت حالاً

ههههههههههههههههههههههههههه

المحكمة تقرر وقف البث التلفزيونى بجلسات موقعة الجمل

الأحد، 11 سبتمبر 2011 - 14:50

الرباط الخاص بي

أحلى شفافية

وأحلى حق للشعب المصري

وعلى رأي المثل . الست في النهاية مالهاش غير بيت جوزها

لأ مش ده

قصدي الشعب مالوش في الأخر إلا يسمع الحكم النهائي وربنا يدينا ويديكو طولة العمر

أه بالمناسبة ... أمبارح كان في جلسه في الخباثة لمحاكمة قيادات امن محافظة الغربية اللي قتلوا الثوار .. وأتأجلت المحاكمة 3 شهور هههههههههه

ده تالت أو رابع تأجيل

مش بأقول لكم .. ولسه هانسمع

رابط المشاركه
شارك

انا مع التصرف ده قلبا و قالبا و ادعو المجلس العسكري للمزيد

الفيران لازم تدخل جحورها تاني علشان البلد دي تستقر و الناس ترجع تشوف حالها

و العيال اللي مسميين نفسهم ثوار و هما لسه بياخدوا المصروف من ابوهم و امهم لازم يعرفوا ان الدولة ليها هيبة لازم تحترم

ويا ريت اسمع سمع خير عن 6 ابريل هي كمان

هاتسمع .. من ناحية هاتسمع فهاتسمع

بس حضر بقى اليافطة بتاعت التأييد للمجلس العسكري

وبالمرة حاول تبرا نفسك وتقول إنك ما كنتش مع الثورة وتحلف لهم بالطلاق إنك مع مبارك ومع رجال القوات المسلحة البواسل وإنك كنت بتنتقد العيال بتوع الثورة وبالذات بتوع 6 إبريل ..

أصبر بس يومين تلاته وهاتسمع

انا مش محتاج اني اثبت لحد اني كنت مع الثورة او ضدها

انا مع الثورة لغاية تنحي مبارك و باعلن كده في كل حتة

لكن اللي بيحصل من ساعتها ده اسمه قلة أدب و ناس فاضية مش عارفة تعمل ايه فقالولك احنا نسمي نفسنا ثوار و اهو كل يوم التليفزيون يستضيفنا

و بالمرة نسافر تركيا و بعديها نتصور مع فلان و علان و صورنا تبقي في الجرايد كل يوم

رابط المشاركه
شارك

انا مش محتاج اني اثبت لحد اني كنت مع الثورة او ضدها

انا مع الثورة لغاية تنحي مبارك و باعلن كده في كل حتة

لكن اللي بيحصل من ساعتها ده اسمه قلة أدب و ناس فاضية مش عارفة تعمل ايه فقالولك احنا نسمي نفسنا ثوار و اهو كل يوم التليفزيون يستضيفنا

و بالمرة نسافر تركيا و بعديها نتصور مع فلان و علان و صورنا تبقي في الجرايد كل يوم

لا توجد ثورة يا اخ دنجل يقوم بها شعب ثم بعد تنحي الحاكم يقول افراد هذا الشعب ( كفاية كل واحد يروح على بيته الثورة نجحت خلاص ! )

يا اخي تنحي الحاكم أو خلعه فى أى ثورة هى البداية وليست النهاية , ولو لم تتعهد ثورتك بالرعاية والعناية حتى يشتد عودها فهي ضائعة لا محالة , وهناك ثورات فى العالم استمرت سنوات يا اخي حتى تحقق اهدافها وتضع بلدها على اول طريق النجاح .

تم تعديل بواسطة ابراهيم عبد العزيز
رابط المشاركه
شارك

انا مش محتاج اني اثبت لحد اني كنت مع الثورة او ضدها

انا مع الثورة لغاية تنحي مبارك و باعلن كده في كل حتة

لكن اللي بيحصل من ساعتها ده اسمه قلة أدب و ناس فاضية مش عارفة تعمل ايه فقالولك احنا نسمي نفسنا ثوار و اهو كل يوم التليفزيون يستضيفنا

و بالمرة نسافر تركيا و بعديها نتصور مع فلان و علان و صورنا تبقي في الجرايد كل يوم

لا توجد ثورة يا اخ دنجل يقوم بها شعب ثم بعد تنحي الحاكم يقول افراد هذا الشعب ( كفاية كل واحد يروح على بيته الثورة نجحت خلاص ! )

يا اخي تنحي الحاكم أو خلعه فى أى ثورة هى البداية وليست النهاية , ولو لم تتعهد ثورتك بالرعاية والعناية حتى يشتد عودها فهي ضائعة لا محالة , وهناك ثورات فى العالم استمرت سنوات يا اخي حتى تحقق اهدافها وتضع بلدها على اول طريق النجاح .

انا مش مختلف مع حضرتك في النقطة دي

بس الرعونة و الهبل اللي بيحصل كل يوم ده ما اسموش ثورة ده اسمه تدمير للبلد و جرها الي حرب احنا مش قدها علي الاقل في الوقت الحالي

هو المفروض المجلس العسكري كل ما يجي ياخد قرار يروح عامل قعده عرب و يلم العيال دي من علي القهوة اللي بيقعدوا عليها علشان ياخد رأيهم نتمم الموضوع ولا لا

ولو ما رضيوش يروح قايلهم خلاص يا رجالة تنزل المرة دي لكن المرة الجاية لا ممكن تنزل أبدا

مش هو ده اللي عايزاه ستة ابريل و بتدفع في اتجاه الفضوي علشان يتحقق لها ما تريد من تصدر الموقف السياسي علي الرغم من انهم ليس لهم ارضية في الشارع و عدد اعضائهم لا يتعدي سكان شارع في اي حي في مصر

رابط المشاركه
شارك

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
×
×
  • اضف...