اذهب الي المحتوي
Tots

استفسار بخصوص تأخر صدور التاشيرة من القنصلية السعودية

Recommended Posts

السلام عليكم

الرجاء ا/ خالد ارسال بيانات الاتصال بالمكتب لمعرفة المطلوب لحل مشكلة رفض الـتأشيرة

جزاك الله كل خير

السلام عليكم و رحمة الله

اخوانى

امبارح الجواز خرج من القنصلية و التأشيرة اترفضت لان المؤهل طب بيطرى غير مناسب للتأشيرة أختصاصى تسويق مع انى مقدم شهادة خبرة و خطاب دعم من الكفيل و المهنة فى الباسبور اختصاصى تسويق ارجوكم بالله عليكم هل هناك أى حل للمشكلة دى ارجوكم حد يرد على جزاكم الله كل خير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم

الرجاء ا/ خالد ارسال بيانات الاتصال بالمكتب لمعرفة المطلوب لحل مشكلة رفض الـتأشيرة

جزاك الله كل خير

السلام عليكم و رحمة الله

اخوانى

امبارح الجواز خرج من القنصلية و التأشيرة اترفضت لان المؤهل طب بيطرى غير مناسب للتأشيرة أختصاصى تسويق مع انى مقدم شهادة خبرة و خطاب دعم من الكفيل و المهنة فى الباسبور اختصاصى تسويق ارجوكم بالله عليكم هل هناك أى حل للمشكلة دى ارجوكم حد يرد على جزاكم الله كل خير

لية مفيش حد بيرد على

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ايه مفيش اي حد عنده اي معلومة

والله العظيم انا رديت عليك من يومين بس مش عارف بجد ردي رح فين !!! المهم ياسيدي متقلقش انا حصل معايا كده فعلا من اربع شهور قبل ماجي والتاشيرة اعدت يمكن شهر وفعلا الايام دي اكيد اكثر ازدحاما ولعلمك الموظفين في السفارة جداد فبطاء وبيخافو يصدرو تاشيرات بسهولة كده فمعلش الصبر وخليك ورا المكتب ولعلمك فعلا موظفين المكتب ملهمش الحق يناقشو اي حد في السفاره او يتكلمو معاه وفي عقوبات صارمه في الحته دي فسيبها على ربنا واصبر وانشاء الله لو ليك فيها خير ربنا يكتبهالك اهم حاجه انت تابع مع الطرف السعودي - جهه عملك - بالتليفون او النت ويستحسن الاتنين عشان يبقى كلامك موثق بورق وايميلات ان التعطيل مش منك من السفارة ... والله الموفق .

الحمد الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest أشرف الدمرداش

السلام عليكم 

انا نزلت خروج نهائي بقالي حاولي 11 شهر 

واردت العودة مرة اخري بتأشيرة جديدة وغيرت الجواز والمهنة ورايح مكان بعيد عن الاول خالص 

وكل ما اقدم الجواز للقنصلية السعودية بالقاهرة اول مرة خروجوه مكتوب عليه بصمة أمنية ( للعلم اني بصمتي في أبشر محدثه) 

وجبت اخلاء طرف موثق تجارية وخارجية وخرجوه المرة الثانية مكتوب عليه نعتذر ما الحل لو سمحت ؟ 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
اضف رد علي هذا الموضوع....

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• مدة اصدار تاشيرة عمل من القنصلية ... ارجو الافادة

السلام عليكم لى استفسار بخصوص مدة اصدار تاشيرة العمل من القنصلية السعودية بالقاهرة للعلم مخلص كل التحاليل و النتيجة ظهرت الحمد لله يوم 6 فبراير الحالي و المكتب عمل لى خطاب استشناء من الشركة بالسعودية المهنة فى الجواز : مهندس كهرباء تخصص حاسبات و تحكم المهنة فى التاشيرة : مستشار خدمات فنية و على كلام المكتب(شركة محترمة جدا) قالى لي ان الاوراق قدمت بالفعل بتاريخ الاربعاء 9 فبراير الحالى و حتى الان لم تصدر التاشيرة بعد و بتابع على موقع انجاز و تظهر لي رسالة (لم يتوافر بيانات) اليوم اتصلت ع

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• بخصوص كشف جامكا للسفر للسعودية

السلام عليكم  كل عام وانتم بخير  لو سمحت انا عندي استفسار بخصوص الكشف الطبي عشان مسافر باذن الله السعودية  انا من سنتين عملت عملية استكشاف لفك التصاق بالامعاء والدكتور شال الزايدة بالمرة الجرح عمودي في اسفل البطن وطوله ٧ سم من السرة للاسفل.. هو مش واضح اووي غير لو حد دقق فيه  بعد الوصف ده هل العملية دي ممكن تمنع من السفر واني اكون غير لائق... الرحاء حد يجاوبني لاني خايف جدا    شكرا لسعة صدركم 

• كيفيةتغير مهنة موظف قطاع عام لتتماشي مع التاشيرة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  انا دلوقتي شغال في شركة قطاع عام وقدمت علي اجازة بدون مرتب ومتسجل في البطاقة اني شغال محاسب بالشركة دي والتاشيرة جايالي عامل اعمل ايه عشان اغير البطاقة والتامينات هنا هيبقي فيها مشكلة

• استفسار عن سلطنة عمان

السلام عليكم يا جماعة أنا طبيب أسنان عام دفعة 2005 و زوجتى كمان طبيبة أسنان دفعة 2006 جايلنا عرض فى سلطنة عمان الراتب 450 ريال لكل و احد فينا مع توفير السكن فى منطقة القرم فى مسقط مستشفى اسمها علاج حبيت بس أعرف هل الرواتب دى معقولة ؟ و كمان تكاليف المعيشة هناك لفردين حوالى كام فى الشهر خصوصا ان معندناش أطفال و كمان هل فى مواصلات و سعرها أخباره ايه؟ و لو حد يعرف حاجة عن امتحان مزاولة المهنة هو المكتب بيقولولى مش هحتاج أصدق الشهادات لا من الخارجية و لا السفارة هل الكلام ده مظبوط؟ كمان هما

• تكاليف المعيشة فى السعودية ؟

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته سوف انقل لكم اليوم بعض من خبرتى فى اسعار و تكاليف المعيشة فى المملكة العربية السعودية ايجار الشقق العائلى او العوايل يكون باسلوب المقدم بمعنى انه يكون اما سنوى او كل 6 شهور و يكون المقدم هذا بايجار هذه الفترة كلها مثلا سوف ادفع مقدم الشقة 12 الف ريال فى السنة او عشر الاف فى السنة معنى هذا اننى لن ادفع الا بعد سنة اسعار ايجار الرياض اغلى من جدة متوسط ايجار الشقق المناسبة لنا بداية من عشر الاف حتى 30 الف فى السنة تكاليف استقدام الزوجة 2000 ريال اما الط

• اضف...