اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 5
      بعد السلام عليكم أنا بعاني من مشكله بالمعده منذ 8سنوات وهي جرثومة المعده وعملالي مشاكل كتير ومش عايزه تسيبني في حالي وأخدت مضادات حيويه كتير أوي لكن دلوقتي بدأت أحس بأرهاق مستمر وجع في الظهر وجع بكعب رجلي لما بمشي أو أقف لفتره بسيطه وجع بخلف القفص الصدري مع الشهيق مع وجع الظهر مش قادر أقوم دايما من السرير مش عارف دي أعراض أيه بالضبط من الجرثومه ولا حاجه تانيه وحشه أنا ذهبت للدكتور وقالي أعمل تحليل براز ميكروب حلزوني ومش عارف أيه تاني كده بردو في البراز بعد ماقولتله الأعراض دي كلها ربنا يس
    • 15
      السلام عليكم اسمحوا لي ان اسرد لكم تلك القصه واريد من حضراتكم ان تشاركوني الرأي هذه قصه انسان تقابلت معه في الحياه كان هذا الرجل يثير اعجابي فقد كان هذا الرجل في قمه الورع فهو يصلي الصلاوات الخمس في المسجد وكان دائما ما يجلس بعد صلاه الفجر حتي الشروق يقرأ القرأن ويسبح ربه وقت الشروق وكان لا يترك صيام يومي الاثنين والخميس والايام البيض وكان يقضي وقته دائما في ذكر الله كان بمفهوم الاسلام المظهري مؤمن صالح الايمان ورع واذكر انني ما دخلت عليه يوما الا ووجدته يفتح كتاب الله يقرأ ويرتل ال
    • 3
      فى الحقيقه المره دى انا هتكلم فى مشكله يمكن تخص كتير من الناس راى كل الناس لانو حاسس انها مش حاله فرديه دا حال مجتمع وبما انى عارف الناس الى هنا بتتكلم جديا وبتحترم اى موضوع طالما متجاوزش حدود الادب والاحترام واداب الحوار عشان كده هطرح موضوعى بداية يجماعه انا واحد زى غيرى من الشباب الى فى مصر بتحاول تبنى نفسها على قد ماتقدر ومش بنقد كل الناس انا بس بعبر عن حاله انا شايفها للاسف حاله تثبت اننا مش مصر ال شوفناها وبنشوفها فى التلفزيونات او الى بتقوله الناس مصر ام الطيبه والجدعنه والخير وسيبكم من م
    • 9
      بعد النجاح الباهر -للموضوع الأول - وعدم رد اي حد عليا - أليكم بجد ومش بتهريج حاله أخرى تنتابني كثيرا أولا انا في غربه وللأسف غربة كارهها جدا جدا ولكن ظروف مصر برضه مش مشجعاني - المهم انا أحيانا وانا نايم اصحى فجأه وأجد نفسي مخنوق وكأني مش قادر اخد نفسي - والأهم ان عايز اهرب من المكان اللي انا فيا وأجري للمطار أو اصحي أي حد من اللي حواليا وأقولهم انا ماشي مش قادر قعد ولو ثانية هنا و في نفس اللحظه أتخيل نفسي انهم وضعوني في سجن على شكل حجره ضيقه وانا قاعد أخبط في جدرانها واستغيث بيهم خرجوني خرجون
    • 2
      اشعر كثيرا انني مش عاجبني اي حد حواليه بمجرد الخلاف مع أحد - اكره اللي حواليه كلهم وخصوصا من يزالو على اتصال مع الشخص اللي اختلفت معاه - أعلم ان المتكبر لا يدخل الجنه وأحاول مقاومه تلك الصفه لا أعرف وخصوصا انها ملازمه لي لثقتي في سلوكي لأني اعتبر نفسي لا أؤذي أحد وسلوكي راقي ولذلك اصنف ما دون المستوى في سلوكه انه انسان دون المستوى - لكن المشكله الأكبر هو لما يكون عندي خلاف مع أحد وافتقد العدد الكافي للأصدقاء - لأن الأصدقاء بالنسبه لي المفروض يحوذوا على ثقتي التي تنتج فقط عندما يكونوا على مستوى س
  • أضف...