اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

حد يعرف طبيب جراحة عامة أطفال شاطر؟؟؟؟

Recommended Posts

ابنى الدكتور شخص حالته بإنها فتق إربى يحتاج لجراحة و طلب سونارو السونار قال ان فيه "قيلة مائية" و انا مش عارفة هوده و الا ده والا ايه بالظبط؟؟؟المهم انه فى كل الحالات هيحتاج جراحة..الدكتور قاللى على اسم واحد "منتصرالقطبى" بس و انا باعمل سيرش على اسمه على النت لقيت اسمه جاى فى قضيةسرقة كلية طفلة فى ابوالريش فاتشائمت

لو حد يعرف جراح أطفال شاطريقوللى...و لكم جزيل الشكر مقدماً

رابط المشاركه

الف الف سلامه على الأمور يا كروساية

بس نصيحة بقى

في الجراحات بشكل عام .. اللي مش عاجلة في وقتها

لازم الواحد ياخد رأي إتنين أو 3 دكارتة مختلفين

ونتمنى له الشفاء العاجل

رابط المشاركه

ابنى الدكتور شخص حالته بإنها فتق إربى يحتاج لجراحة و طلب سونارو السونار قال ان فيه "قيلة مائية" و انا مش عارفة هوده و الا ده والا ايه بالظبط؟؟؟المهم انه فى كل الحالات هيحتاج جراحة..الدكتور قاللى على اسم واحد "منتصرالقطبى" بس و انا باعمل سيرش على اسمه على النت لقيت اسمه جاى فى قضيةسرقة كلية طفلة فى ابوالريش فاتشائمت

لو حد يعرف جراح أطفال شاطريقوللى...و لكم جزيل الشكر مقدماً

فيه دكتور اسمه سامح شحاته استاذ جراحة الاطفال والعيوب الخلقية بكلية الطب جامعة الاسكندرية والراجل ده انا مجربة مرتين لان اولادي كانوا بيتولدو مفتأين وعمل لهم العملية وكان سنهم ايام وايدية تتلف في حرير لان الولاد مافيهمش اثر للعملية ولا كأن اتعمل لهم عملية من مهارته ولا يوجد اي اثر للعملية

عيادته في سبورتنج امام بوابة نادي سبورتنج من ناحية شارع ابو قير

رقم تليفونه

0101449045

وربنا الشافي المعافي

رابط المشاركه

الف سلامة على ابن حضرتك

من حوالى 10 سنين ابنى كان عمره شهرين وعنده نفس الفتق الاربى وخفت اغامر واعملها فى عيادة خاصة

او دكتور عنده خبرة بفتق الكبار بس اصريت وعملتها فى مستشفى الشاطبى للاطفال الاستاذة الكبار هم اللى بيعملوا

العمليات وبالنسبة لهم شكة دبوس لان خبرتهم كبيرة

فى دكتور جراح اسمه على سلطان على الترام فى سبورتنج ده استاذ كبير فى الجامعة وفى المستشفى كمان

نفس ابنى ده عملت له عملية كانت خطر شوية فى مستشفى القوات المسلحة جراح اكتر من ممتاز اسمه المارادنى

هى تكاليفها اعلى من المستشفيات كلها لكن الغالى فيها رخيص من خبرة الدكاترة والتمريض والنظافة

لو حضرتك فى مصر عليك وعلى المستشفيات العسكرية هى الاحسن دلوقت

و نصيحة بلاش المستشفيات الخاصة الاستثمارية لانها اسم على الفاضى وغرضها الربح وخدمتها مش على اد كده

وربنا يطمنك عليه ان شاء الله

رابط المشاركه

اخي العزيز

انا ابنى كان عنده فتق اربي وعملت له عملية في مستشفى تبارك للاطفال وراء طيبه مول في عباس العقاد في دكتور شااااااااااااااااااااااااااااااطر جدا اسمه ايهاب الشافعي

هحاول اجيبلك نمرة تليفونه ان شاء الله ادور على روشته عندي

هو بيجي يوم الثلاثاء في مستشفى تبارك للاطفال في عباس العقادانا معرفش اذا كان غير مواعيده والا لا

ميزه المستشفى انها تابعه للنقابه ونظيفه

ربنا معاك ويشفيه ان شاء الله

رابط المشاركه

د ايهاب الشافعي

زميل كلية الجراحيين الملكلية ايرلندا

دكتوراه الحراحة العامه وجراحة الاطفال

مدرس جراحة الاطفال كلية طب عين شمس

انسان وعلى خلق وحترم جدا وعقبال تشوف اولادك مثله ان شاء الله

عيادته 31 منشيه البكري - الجبرتي

متفرع من شارع الخليفة المامون

ت العيادة 2599180

محمول العياده 0106308601

محمول شخصي 0122193400

ربنا يشفيه ويشفي كل مريض

رابط المشاركه

د ايهاب الشافعي

ممكن تتصل بتبارك في عباس العقاد وتعرف مواعيده

وبصراحه المستشفى فيها كل الامكانيات الخاصه بالاطفال يعنى لو احتاج اشعه في مركز متخصص فيها للاشعة

موضوع ابنى مش بعيد من 4 سنين كان عمره 7 شهور وهو كان وزنه قليل ومحتاج عمليه دقيقه الحمد لله هو بخير وبصحة والحمد لله الان

انا عارف انك في معاناه عشان ابنك ربنا يشفيه ويعافيه بس بجد ان بقولك عن تجربه مع الدكتور ايهاب الشافعي روح له وانت ان شاء الله هتدعي لي

ربنا معاك

تقبل تحياتي

رابط المشاركه

متشكرة ليكم كلكم بنا يخليكم و يحمى أولادكم

هاشوف الدكتور ايهاب ده يا باشمهندس سيف أنا متشكرة ليك جداً

و شكراً للمحاوراتية الاسكندرانية الجدعان...ربنا يبارك فيكم بس المشكلة انى فى القاهرة و عايزة دكتور يتابع الحالة لو لا قدر الله حصل مضاعفات أو حاجة يبقى قريب

شكرا ليكم جميعاً و ادعوا لعمرو

يا رب اشفيه و اشفى كل مريض

رابط المشاركه

الف سلامة على ابن حضرتك

انا عملت نفس العملية دي لبنتي من اربع سنين عند دكتور ممتاز اسمع علاء فايز عيادته في روكسي في الشارع الي ورا تويز آر أس وهو بيعمل العمليات في مستشفى عبد القادر فهمي في ارض الجولف

http://www.google.ae/#hl=ar&source=hp&biw=1280&bih=430&q=%D8%AF%D9%83%D8%AA%D9%88%D8%B1+%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A1+%D9%81%D8%A7%D9%8A%D8%B2&oq=%D8%AF%D9%83%D8%AA%D9%88%D8%B1+%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A1+%D9%81%D8%A7%D9%8A%D8%B2&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=c&gs_upl=1871l7068l0l15l14l0l3l3l2l419l3040l0.2.3.5.1&fp=ce55547cb56a8ee0

ربنا يطمنك ويقوملك ابنك بالسلامة ان شاء الله ويا ريت تطمنينا

رابط المشاركه
  • 3 years later...
  • 6 years later...

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • محاورات مشابهه

• أنا هولع الدنيا ببرنامج أطفال جديد..ساعدووني

اخواني وأحبائي في الله ..اساتذتي وآنساتي سادتي بحكم اني خريج فنون جميلة وبحكم اني بحب الأطفال جدا... فانا قررت اقدم نفسي في قناة الراي الكويتية عشان اعمل برنامج أطفال مميز جدا والاول من نوعة في االعالم المهم ان كل واحد فينا فاكر ماما نجوى وافتح ياسمسم والمناهل وغيرها من برامج الاطفال الجميله البسيطة القيمة ومن كتر ما انا بموت في البرامج دي...وعشان انا عندي لغة حوار عاليه مع الاطفال.. لقيت نفسي عمال بضخ افكار لبرنامج جديد للطفل يقدم له معومات وثقافة وينمي مواهب بس واقع في مشكلة الشخصية ا

في موضوعات شخصية

• الشرطة السويدية واختطاف أطفال المسلمين!

الشرطة السويدية واختطاف أطفال المسلمين! القضية المثارة على مواقع التواصل الاجتماعي واليوتيوب بخصوص خطف الشرطة السويدية لأطفال من عائلاتهم المهاجرة مليئة بحكايات غير صحيحة وفبركات، خاصة الذين قالوا بأن الشرطة السويدية تختار الأطفال المسلمين. أنا أعيش في اسكندنافيا منذ 46 عاما، ولي أطفال وأحفاد ولم أسمع عن حكاية واحدة  تُنفذّ فيها الشرطة أوامر الدولة بعد تقارير من مكاتب الضمان الاجتماعي، فالحكاية باختصار تنطلق من سوء معاملة اللاجئين لأطفالهم في بلاد لا تتهاون مع ضرب الطفل وإهانته ومنعه من ح

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• دعاء من القلب للفاضل أبو محمد -- بصدد إجراء جراحة في إحدى عينيه

الفاضل أبو محمد  بصدد إجراء جراحة دقيقة في إحدى عينيه ، ندعو له من كل قلوبنا بإجتياز هذه العملية الجراحية بنجاح. متاعب العيون بالنسبة ل مدمن قراءة و كتابة مثل الفاضل أبو محمد فعلا تمثل معاناة كبيرة  ندعو الله أن تجتاز هذه الفترة بسلام. أخانا الفاضل أبو محمد كل من قرأ لك حرفا هنا  يءبتهل إلى الله أن تقوم بالسلامة.

في باب الإجتماعيات

• ساعتنا السكانية و متعة وجود أطفال

في ظروفنا الإقتصادية الراهنة  و أظنها ليست في أحسن الأحوال  يتكرر النداء يضرورة  الحد من الإنجاب  و يتكرر في كل مناسبة  و الواقع الفعلي  عالم آخر ما سبق كان إستهلالا لابد منه متعة  وجود الأطفال و اللعب معهم  لا ينكرها إلا أعمى قلب و بصيرة  و  ليس من السهل  أو حتى من الممكن التخلي عن هذه المتعة  نتيجة  نداءات  من المثقفين أو الموظفين  المتقعرين  و  كنت  أنادي بضرورة أن لا يكون الإنجاب عمال على بطال ! منى  الشغالة  منذ شهور  قامت بتزويج آخر بناتها  و هي إبنة الخامسة عشر أو أقل و الت

في الأسرة و الطفل

• ننشر نص مقال ” إعدام أطفال الشوارع” بعد حذفه من “المصري اليوم”

http://www.hasrynews.com/news/%D9%86%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D9%86%D8%B5-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A5%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A3%D8%B7%D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B9-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%AD كتب : هند خليفة ننشر مقال الكاتب “نصار عبد الله” في المصري اليوم الذي تم حذفه من موقع الجريدة بعد ان تم تداوله على مواقع التواصل الإجتماعي؛ ولقي رفض كبير واستنكار من جميع من قرأوه ؛ هذا وقد دعا الكاتب خلال مقاله الحكومة إلى ” إعدام أطفال الشوارع ” مستنداً إلى تجربة البرازيل

في الإعلام المصرى

• اضف...