اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صفوت بالزى الأبيض واللهم لا شماتة

fatfouta

Recommended Posts

سبحان الله

تستاهلي عليها 20 نقطة خضرا ورصيدي خلص يا فتفت خدي دي :give_rose: :give_rose: :give_rose:

<p class='bbc_center'><span style='color: #000080'><strong class='bbc'><span style='font-size: 14px;'>"من مدحك فإنما مدح مواهب الله فيك.....فالشكر لمن وهب وليس لمن وُهِب له" ابن عطاء السكندري<br /><br />"اللهم من ضاق صدره بنا فاجعل قلوبنا تتسع له" الامام أبو حنيفة</span></strong></span></p>

رابط هذا التعليق

لو جيبتي لنا هناء وشيرين .. قصدي علاء وجمال ... ممكن نعينك ادفايزر يا فتفوته

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

و يشف صدور قوم مؤمنين

بصدر ممتليء بالايمان .. احمد ربي ان اريتني مالم اكن اتخيل ان اراه في هذه الدنيا

ربنا و لك الحمد حمدا يليق بجلال وجهك و عظيم سلطانك

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

سبحان المعز المذل

الصورة دي حقيقي وله بجد؟

قصدي بجد وله متركبه ؟

اصل انا مش مصدقه عنيه

:blink:

اى والله يا بنتى صدقى عينيكى

الصورة موجودة على المصرى اليوم من الصبح...بس الناس محتاجة شوية صحصحة ومش واخدين بالهم من الصورة

حتى انا اول ماشوفتها قعدت مثلا تلت ساعة متنحة وبصا عليها ومش مصدقة

اللى نفسى اشوفه العادلى...هو فين انا مش فاهمة

ده حتى فى الجلسة اللى قبل اللى فاتت كان مراسل العاشرة مساءا ان القاضى زعق للناس اللى واقفين حوالين القفص فى المحكمة عشان يداروا عليه وقالهم....((انا مش شايفه منكم ومش عارف اذا كان هو ولا لأ!!! راحوا وسعوله

مافيش واحد كده ابن حلال يصورهولنا ويبرد قلبنا وقلب اهالى الشهداء؟؟

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

يا بنت الايه يا فتفوتة .. لأ بجد صورة فى الجون

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>حين يصبح التنفس ترفـاً .. و الحزن رفاهية .. والسعادة قصة خيالية كقصص الأطفال</span>

رابط هذا التعليق

أيه يا جماعة

هو محدش هيصحينا بقى ولا أيه

والله العظيم الواحد ما مصدق نفسه حتى الآن

سبحان الله العظيم

آية من آيات الله في الأرض ، الحمدلله أننا عيشنا وشوفنها وأحنا في قوانا العقلية

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله...

بمناسبة موضوعك يافتفوتة ...وجدت فى الموضوعات القديمة موضوع بعنوان " هل يتولى صفوت الشريف رئاسة الحكومة المقبلة"

للفاضل ggamalبتاريخ 2002

يحتوى على مداخلات جميلة..وخصوصا نبؤة "كليو" :

على كدة الحكومة الحالية و السابقة و الأسبق مكانهم جميعا فى أبو زعبل.....

ولو بتابعنا اقولها لقد صدق حدسك عزيزتى كليو....

واليكم رابط الموضوع

هل يتولى صفوت الشريف......."العنوان"

تحياتى

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

انا مش داخل اشمت فى حد زى صفوت الشريف انا داخل اتشفى فيه بس

وكنت عاوز اشوف صورته لاقيت صورة وفيديو كمان ربنا يخليكى لامثالى المتشفين

ويارب اشوفه ببدلة بس يكون غير لونها الى ازرق او يارب تكون بدلة حمرا لانه بيحب الالوان الفرايحى ماهو طول عمره عايق

رابط هذا التعليق

يا بنت الإيه يا فتفوته؟؟؟ bv:-

طب إرري واعترفي ...انت بتشتغلي لحساب مين ؟ po::

وبتاخدي كام على كل صوره ؟ i*:

وانا مش هاقول لحد . mc:

هاقسم معاكي بالنص بس :P

رابط هذا التعليق

تقارير رقابية تتهم الشريف بالاستيلاء على 50 مليار جنيه فى 22 عامًا

فيما تواصل هيئة الفحص والتحقيق بجهاز الكسب غير المشروع، برئاسة المستشار عاصم الجوهرى تحقيقاتها فى اتهام صفوت الشريف، رئيس مجلس الشورى السابق بجمع ثرواته بطرق غير مشروعة.

تلقى الجهاز أمس تحريات رقابية تكشف استيلاء الشريف على أكثر من 50 مليار جنيه قيمة ضرائب مستحقة على وزارة الإعلام خلال فترة توليه منصب وزير الإعلام، والمتمثلة فى نسبة الـ36 % كـ«ضريبة دمغة» من قيمة الإعلانات المذاعة بالتليفزيون والتى يحصل على قيمتها اتحاد الإذاعة والتليفزيون.

وبحسب تقرير الرقابة الإدارية، وتقرير مدير التحريات بمباحث التهرب الضريبى، فإن الشريف بصفته وزيرا للإعلام استولى خلال الفترة من 1984 وحتى سنة 2004 على مبالغ مالية تتعدى 50 مليار جنيه متمثلة فى نسبة الـ36 % من قيمة الإعلانات المذاعة بالتليفزيون، بالإضافة إلى نسبة الـ10 % من قيمة ضريبة المبيعات التى تم تحصيلها على الإعلانات خلال الفترة من العام 1991 وحتى 2004.

وكان جهاز الكسب غير المشروع قرر ضم البلاغ المقدم من المحاميين محمود رشدى الدميرى، وإسراء علاء يتهمان فيه الشريف بتحصيل رسوم الضرائب وعدم تسديدها، إلى التحقيقات التى تجرى مع الشريف فى اتهامه بالكسب غير المشروع.

كما يبدأ الجهاز اليوم التحقيق مع أبناء صفوت الشريف فى اتهامهم بالتحصل على أموال ليست من حقهم مستغلين فى ذلك نفوذ والدهم.

وكان المستشار عاصم الجوهرى، أمر الخميس الماضى بتجديد حبس صفوت الشريف، رئيس مجلس الشورى السابق 15 يوما على ذمة اتهامه بالكسب غير المشروع والتربح واستغلال منصبه فى تحقيق ثروات طائلة لا تتناسب مع دخله الذى حدده القانون.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...