اذهب الي المحتوي
ArabHosters
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• استفسار عن سلطنة عمان

السلام عليكم يا جماعة أنا طبيب أسنان عام دفعة 2005 و زوجتى كمان طبيبة أسنان دفعة 2006 جايلنا عرض فى سلطنة عمان الراتب 450 ريال لكل و احد فينا مع توفير السكن فى منطقة القرم فى مسقط مستشفى اسمها علاج حبيت بس أعرف هل الرواتب دى معقولة ؟ و كمان تكاليف المعيشة هناك لفردين حوالى كام فى الشهر خصوصا ان معندناش أطفال و كمان هل فى مواصلات و سعرها أخباره ايه؟ و لو حد يعرف حاجة عن امتحان مزاولة المهنة هو المكتب بيقولولى مش هحتاج أصدق الشهادات لا من الخارجية و لا السفارة هل الكلام ده مظبوط؟ كمان هما

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• اسرار السفر والهجرة الى كندا والحصول على الجنسية الكندية

بما انك هنا الان وتقرأ هذه السطور اذن انت قررت السفر والهجرة الى كندا، او على الاقل تفكر فى الهجرة اليها، ونحن من أجل ذلك اعددنا لك هذا المقال كى تتعرف على كل ما يتعلق بالهجرة والسفر الى كندا، وايضا كيفية الحصول على الجنسية الكندية، فتابع معى حتى النهاية Canada.     1- لماذا الهجرة إلى كندا؟. لان كندا من أحد أفضل دول العالم فى الهجرة لان بها الكثير من البرامج المتاحة للأفراد الذين يرغبون فى الهجرة، ويعد ارتفاع نسبة الهجرة لكندا يكمن في مجموعة من الأسباب والتي من اهمها ان

في الحياة و الهجرة إلى كندا life and immigration to Canada

• نسبه ال 2% اللي بتاخدها شركات السفر علي اجمالي مده العقد

لو سمحتو يا جماعه نسبه ال 2% اللي بتاخدها شركات السفر علي اجمالي مده العقد هي ضريبه فعلا ولا عموله الشركه 

• بخصوص كشف جامكا للسفر للسعودية

السلام عليكم  كل عام وانتم بخير  لو سمحت انا عندي استفسار بخصوص الكشف الطبي عشان مسافر باذن الله السعودية  انا من سنتين عملت عملية استكشاف لفك التصاق بالامعاء والدكتور شال الزايدة بالمرة الجرح عمودي في اسفل البطن وطوله ٧ سم من السرة للاسفل.. هو مش واضح اووي غير لو حد دقق فيه  بعد الوصف ده هل العملية دي ممكن تمنع من السفر واني اكون غير لائق... الرحاء حد يجاوبني لاني خايف جدا    شكرا لسعة صدركم 

• تكاليف المعيشة فى السعودية ؟

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته سوف انقل لكم اليوم بعض من خبرتى فى اسعار و تكاليف المعيشة فى المملكة العربية السعودية ايجار الشقق العائلى او العوايل يكون باسلوب المقدم بمعنى انه يكون اما سنوى او كل 6 شهور و يكون المقدم هذا بايجار هذه الفترة كلها مثلا سوف ادفع مقدم الشقة 12 الف ريال فى السنة او عشر الاف فى السنة معنى هذا اننى لن ادفع الا بعد سنة اسعار ايجار الرياض اغلى من جدة متوسط ايجار الشقق المناسبة لنا بداية من عشر الاف حتى 30 الف فى السنة تكاليف استقدام الزوجة 2000 ريال اما الط

• اضف...