اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صلاحيه تاشيره الاستقدام

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته احب من الاخوه الاعضاء ومن لهم تجربه فى الاستقدام افادتى عن مده صلاحيه تاشيره الاستقدام الورقه الصفراء انا لسه واخد التاشيره يوم 2 /4 /2011 وعاوز اسال هيه اخرها كام شهر من تاريخ الموافقه عليها عشان انا خايف تضيع عليه التاشيره لانى مش هجيب زوجتى غير بعد 7 او 8 شهوور فهل هيه فعلا سنه او لا ارجو الافاضه

رابط هذا التعليق

اللي اعرفه سنة

وده من موقع الوزارة نفسه

لكن ممكن يكون ده اتغير

اسال في مكتب احسن

ربنا معاك

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.php?showtopic=73702

على ضمانة السيد س س

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته احب من الاخوه الاعضاء ومن لهم تجربه فى الاستقدام افادتى عن مده صلاحيه تاشيره الاستقدام الورقه الصفراء انا لسه واخد التاشيره يوم 2 /4 /2011 وعاوز اسال هيه اخرها كام شهر من تاريخ الموافقه عليها عشان انا خايف تضيع عليه التاشيره لانى مش هجيب زوجتى غير بعد 7 او 8 شهوور فهل هيه فعلا سنه او لا ارجو الافاضه

أخى الفاضل

صلاحية الورقة الصفراء سنة من تاريخ صدورها

بمعنى أن زوجتك يمكنها مراجعة السفارة السعودية فى مصر خلال سنة

وبعد مراجعة السفارة السعودية وعمل التحاليل اللازمة وصدور التأشيرة تكون صلاحية التأشيرة 3 شهور من تاريخ صدورها

وبالتوفيق إن شاء الله

KNOWLEDGE IS POWER

:egyflag:

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل

صلاحيه التاشيره سنتين من تاريخ صدوره وليس سنه اي تاشيره الان مدة سواتء استقدام او عمل مدتها سنتين

رابط هذا التعليق

لا يفتى والاستاذ خالد شحاتة بمحاورات المصريين

اللهم أنت ربى لا إله إلا أنت خلقتنى وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما إستطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك

على وأبوء بذنبى فأغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

اخواني الأعزاء .... لقد قمت باستخراج الورقة الصفراء من مكتب الاستقدام بجدة الاسبوع الماضي وسألت عن صلاحية الورقة وكانت الاجابة سنة ... بالاضافة الى وجود اعلان معلق بالمكتب يفيد ايضا بان صلاحية الورقة سنة واحدة ... وجزاكم الله خيرا

رابط هذا التعليق

• بعد 6 سنة...
  • الزوار

طيب لو سمحتم للافاده انا مراتي اخدت التاشيره من السفاره ومكتوب صالحه لمده 3 شهور فقط وقربت تنتهي 

طيب هل ممكن تتجدد ؟ ولو مش ينفع مبلغ الاستقدام بيتم استرداده ام لا وشكرا.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 8
      لو سمحتم انا عملت لزوجتي استقدام بس طلع اسمي الرباعي مختلف عن اسمي في جواز سفرها لان في التاشيرة عندي كانو لاغيين الاسم الرابع وحاطين اسم العائلة لكن في جواز سفرها والقسيمة في الاسم الرابع ومفيش اسم العائلة ياريت لو حد قابلته نفس المشكلة ياريت يقول الحل الله يكرمكم علطول
    • 10
      السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا جالى تاشيره من السعوديه راعى غنم مع انى حاصل على ليسانس اداب علم نفس هو لازم يكون مكتوب فى جواز السفر راعى غنم وكيف احصل عليها من مصر هل من مزرعه ولا منين وهل يوجد مهنه فى مصر امسماها راعى غنم ولو مافيش ما يوازيها فى جواز السفر عشان التاشيره تقبل ارجو الرد والحل
    • 13
      سلام عليكم دلوقتى ياجماعة مراتى راحت عملت التحاليل من اسبوعين والمكتب طلع رقم النت لكن بيقولى التحاليل متاخخرة فى وزارة الصحة ولسة ما بعتهوش واحتمال يكون فيه مشكلة وادانا رقم وهانروح الوزارة بكرة نسال هل ممكن فعلا المعامل تكون اتاخرت فى ارسال التحاليل ياترى اعمل ايه عشان انا مستعجل والسفارة هتئفل الاسبوع الجاى شكرا
    • 0
      سلام عليكم  زوجي مهنه مدير مطعم والمؤهل بكالريوس خدمه اجتماعيه  ممكن نقدم شهاده خبره بالمهنه مع تعريف الراتب متوثق من الغرفه التجاريه  خد مر بحاجه زي كده واتقبل الاستقدام  ؟؟؟؟ وازاي نعمل شهاده خبره من مصر متوثقه   
    • 3
      عايز اعرف التفاصيل واعمل ايه ومكتب يكون موثوق فيه عشان استقبل التاشيره بتاعت السعوديه وياريت اعرف ازاى اغير فى الباسبور مكتوب معهد فنى صناعى والتاشيره عامل تتغير ازاى بصراحه محتار مش عارف عاعمل ايه محتاج حد يفيدنىانا من اسكندريه
  • أضف...