اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

شاهد هنا .. فيلم ( حرب المحـــاورات ) الجزء الثالث .. الجزء الأخطر على الاطلاق


Recommended Posts

:clappingrose:السـلا م عليكم ورحمـة الله وبـركـاته

صباح الخيـــر عليكم جميعاً ..

===================================

عندما يتحد الساري مع لماضة مصرية جداً فماذا تتوقعون ؟؟

بهذا الصباح تكتمل ثلاثية ( حرب المحاورات ) ..افلام الثورة المجيدة الخاصة بمنتدى محاورات المصريين .. كرنفال التشويق .. فانتازيا الاثارة

ابطالها .. انتم .. قصتها .. اسقاط من الواقع على الخيال .. واسقاط للخيال على الواقع ... وبينهم امور

خلطة غريبة .. حرب .. قصف .. اسرار .. الغاز .. معركة خفية تدور رحاها هنا بمنتدى محاورات المصريين منذ قرون ولا زال لهيبها مشتعلا

هل انت مستعد كي تخوض الحرب ؟؟ .. انها معركة جبارة .. ثورة .. لا اسرى .. قتال الى النهاية ..

لمن لم يشاهد هذه السلسلة من قبل انصحه بمتابعة اجزائها السابقة كي يفهم اصول المعركة .. والثارات المبيتة ..

فيلم ( حرب المحاورات ) .. الجزء الاول

فيلم ( حرب المحاورات ) .. الجزء الثاني

=============================

اما من شاهد الاجزاء السابقة .. فانصحه بتكبير حجم الشاشة .. ورفع الصوت .. وغلق الابواب .. فالحرب قادمة

انها يا سادة حرب المحاورات .. مش هز اكتاف ..

والا اقول لكم ..

ما تيجوا نشوف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

http://www.youtube.com/watch?v=748FWZtqX4M

رابط المشاركه
شارك
  • الردود 52
  • Created
  • اخر رد

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

السـلا م عليكم ورحمـة الله وبـركـاته صباح الخيـــر عليكم جميعاً .. =================================== عندما يتحد الساري مع لماضة مصرية جداً فماذا تتوقعون ؟؟ بهذا الصباح تكتمل ثلاثية ( حرب الم

احنا عارفين بتوع السعودية دافعين لك كام :closedeyes: كل ده علشان مش عارفين المساكين ياخدوا اجازات زي مغتربين الكويت وبتفشل كل الخطط بتاعتهم في تخزين المية لمواجهة الصيف ..حقيقي غلابة انا بقترح ان

الاخوه الاعضاء لقد دوما تعودنا ان نتكلم من القلب-او البوء- سويا في السراء والضراء واعمالا لمبدأ الشفافيه والذي ننتهجه دوما ونظرا لما لوحظ مؤخرا من لغط حول قتل العضو الفاضل زوهيري احب ان اوضح بعض

صباحك سكر يا ساري حبيبي ,,

هيا دي التوبيكات اللي الواحد يصطبح بيها عالصبح مش شفيق يا راجل :happy:

الى الامام

الى الامام

:wub:

لي عودة بعد ماشوفوا يا غالي :redrose:

رابط المشاركه
شارك

حقيقي

بجد

فناااااااااااااااااااااان

من الناحية التقنية الفيلم متميز اكثر

ومن ناحية القصة

فواضح ان اطاطا كانت مركزة وشايلة في قلبها من زمان

ههههههههههههههههههههه

حقيقي فيلم تحفه

صحيح انك بتغالط الحقائق فيه

وجبت بداية الفيلم في نهايته لتغيير الاحداث

ولكن الايام القليلة القادمة سوف تثبت وتوضح حقيقة الاحداث

=======

تعرف اني صحيت بدري مخصوص علشان اشوف فيلمك اللي وعدتني بيه امس

رائع يا فنان

رابط المشاركه
شارك

اجرااااااااااااام ..

بجد انتم الاثنين مشااء الله تبارك الله ملكمش حل .. خسارة انكم مش تخصص اعلام ..

توليف الموسيقى في الاول مع الكلام المكتوب مقنع فعلا ويحسسك ان الكلام بجد . .

السيناريو ظريف ومتماشي مع اللقطات الي جات عفوية جدا ومنطبقة بالرغم من انكم بتجيبوا من افلام متصورة فعلا يعني المصادر محدوده ..

مشاهد الاتفاق مع اوزوز ولا اكتشاف تامر مصطفى انه بيحلم هلكتني من الضحك .. مش بقولكم مجرمين . .

فيديو يستاهل عشرة على عشرة وياريت الرفيق لماضه تظهر وتبان عشان انقطها نقطاية خضرة على مساهمتها في العمل الجميل ..

رابط المشاركه
شارك

اقول لو كان فيه امكانيه اخذ من نقاطي الخضرا واديهالك يا ساري كنت عملت والله

كنت اديتك 100 نقطة خضرا على الابداع الاعلى من نوعه وريهام نص نقطة :happy:

يخرب بيت عقلك يا بني كل مره اقول خلاص ساري وصل للسقف اللي مش حيقدر يعديه لكن المره دي فعلا انا كنت مع مرور كل دقيقة اقول كفايه كده من كتر المتعه ,,

انا حطنش ريهام عشان قلتلها تبارك لي في توبيك الطوارق وهيا اكتفت بالرسائل الخاصة فانا حباركلها على ابداعها هيا كمان على الرسائل الخاصة :P

لماضة يا بنتي ..الحبكة متقنة اوي ,, خلتني فعلا اقول ان كلامك السابق والفلسفة على الساري في اعماله ماكانتش من فراغ فعلا يا بنتي حبكة السيناريو وسرعة الايقاع وربط كل العناصر الخياليه بالواقعيه والبناء الدرامي المتصاعد اللاهث مش معقول انتي جبتي الممثلين خليتيهم يمثلوا لك افكارك انتي !!

انا مش ناقد فني لكن بستطعم الابداع اوي انتي فعلا كنت خارقة ,,

طيب انا ادمنتكم خلاص هههههه

تامر مصطفى ,,

انت عليك الان عبئ خرافي لا اعتقد انك مهما عملت حتقدر تتخطاه معلش يا تامر بقى الواحد يكون متواضع ويرضى بنصيبه في الحياة bsh:)

سارسفيتش بلغة الصداقة اللي بيني وبينك

م

س

ح

ك

ههههههه

تحياتي ليكم كلكم يا احب الناس ,,:redrose:

رابط المشاركه
شارك

حبيبي اركتيكت ...

مبسوط جدا ان الفيلم عجبك .. ومتشكر خالص على كل كلامك الجميل :)

ونقدك كالعادة جميل ومتخصص و يركز بكل حاجة ..

لسه كمان ياما هيشوفوا ههههههههههه

قال بيحلم قال ..

متشكر اوي حبيبي .. ويا سيدي بلاش البوينت الاخضر .. يكفيني اننا قدرنا نرسم ابتسامة على وجوهكم في الصباح ده

====================================

طموووووووووووووورة ..

قلنا لك قبل كده بالعربي الفصيح

نحن جنود س س :closedeyes:

ابقى خلي الراجل الواقف وراك ينفعك دلوقتي

:P

مش عارف ايه قصة توبيكاتك دي اللي الواحد يقرا فيها الف قصة ورواية

عموما ..

متشكر جدا على صحيانك من النوم مخصوص عشان تشوف الفيلم .. وتقدر دلوقتي تكمل نومك

بس اتغطى كويس

;)

====================================

اختي الكريمة ضحى

ما تتصوريش كلامك بسطني ازاي واما من ناحية لموووض البنت دي عندها سيناريوهات جنان .. طبعا الافكار كلها اترسمت علينا وحقيقي زي ما قلت قبل كده ياريت لو اقدر اطبق كل سيناريو بتفكر فيه بس فكرتها الاساس ... اقصد فكرة العمل هي الاصعب صدقيني .. بس ما شاء الله تبارك الله .. الافكار عندها ترخ رخ .. مش طبيعي

وطبعا كل ملحوظاتكم اللي قلتوها من اول تخلي كل فيلم ينضج اكتر عن الفيلم اللي قبليه ..

مهو بصراحة انتم الجمهور والنقاد .. يعني الله يعينكم تعطونا رايكم باي مشهد ولا تعطونا افكار مختلفة ..

متشكر جدا استاذتي الكريمة

=====================================

استاذ الرفاعي

اشكرك جزيل الشكر على المرور والتعليق و يارب يكون الفيلم عجب الجميع مثلكم

وفي انتظار تعليقاتكم المختلفة اللي تساعدنا اكتر وتشجعنا اكتر ..

وخير اللهم اجعله خير :)

رابط المشاركه
شارك

ايه يا سارى المفعول الروائع دى؟؟

تحفه يا سارى..ده الواحد هياخد باله بعد كده لما يفتح اى توبيك

احسن يكون بطل من افلامك هههههه

وبعدين كل ال كان فى الفيلم ده صح ....انا كنت فى الحلم وفعلا

تامر مصطفى خطفنا انا و ريمو و كان معانا بشمهندس تيمور

ايون ايون و مستعده اشهد بكده امام المجلس الاعلى لقوات مسلحه المحاورات

تحفه يا سارى و ربنا يوفقك

و شكرا لتعبك يا لماضه و اظهرى و بانى عليكى الامان علشان ينوبك من النقاط الخضرا جانب

رابط المشاركه
شارك

ايه يا سارى المفعول الروائع دى؟؟

تحفه يا سارى..ده الواحد هياخد باله بعد كده لما يفتح اى توبيك

احسن يكون بطل من افلامك هههههه

وبعدين كل ال كان فى الفيلم ده صح ....انا كنت فى الحلم وفعلا

تامر مصطفى خطفنا انا و ريمو و كان معانا بشمهندس تيمور

ايون ايون و مستعده اشهد بكده امام المجلس الاعلى لقوات مسلحه المحاورات

تحفه يا سارى و ربنا يوفقك

و شكرا لتعبك يا لماضه و اظهرى و بانى عليكى الامان علشان ينوبك من النقاط الخضرا جانب

بس معلش يا باش مهندسة

مين فيكم اللي كانت راكبة ادام ومين اللي راكبة ورا؟

وبعدين انا لو منك مكلمش تيمور تاني

ده سابكم وجري

رابط المشاركه
شارك

احنا عارفين بتوع السعودية دافعين لك كام :closedeyes:

كل ده علشان مش عارفين المساكين ياخدوا اجازات زي مغتربين الكويت

وبتفشل كل الخطط بتاعتهم في تخزين المية لمواجهة الصيف ..حقيقي غلابة

انا بقترح انه يعتصموا علشان ياخدوا لهم اسمعوا استجمام كل شهرين كده في الكويت

وبعدين الاجندة بتاعتهم احنا عارفينها كويس

وسؤال ليك انت ولماضة

من أنتم

من أنتم

http://www.youtube.com/watch?v=0YBik61I3DQ

رابط المشاركه
شارك

احنا عارفين بتوع السعودية دافعين لك كام :closedeyes:

كل ده علشان مش عارفين المساكين ياخدوا اجازات زي مغتربين الكويت

وبتفشل كل الخطط بتاعتهم في تخزين المية لمواجهة الصيف ..حقيقي غلابة

انا بقترح انه يعتصموا علشان ياخدوا لهم اسمعوا استجمام كل شهرين كده في الكويت

وبعدين الاجندة بتاعتهم احنا عارفينها كويس

وسؤال ليك انت ولماضة

من أنتم

من أنتم

http://www.youtube.com/watch?v=0YBik61I3DQ

سمبا معلش ممكن سؤال على جنب

هو اجازة العيد الوطني مدوها لغاية اول مارس والا لسه؟؟

اصل انا بصراحة زهقت من كتر الاجازات

وبعدين الجماعة بتوع السعودية يا بختهم الصيف بدأ عندهم هتلاقي كل واحد فيهم قاعد بالفلنة الحمالات ومشغل المكيف الصحراوي اللي بيشتغل بالموية

ههههههههههه

اسكت بقى

تصدق صعبوا عليا

رابط المشاركه
شارك

.......

وبعدين انا لو منك مكلمش تيمور تاني

ده سابكم وجري

اركتيكت لا ينسحب من معركة ابدا ,,

يا قاتل

يا قاتل

version4_bravyouth_340_309_.jpg

رابط المشاركه
شارك

ايه يا سارى المفعول الروائع دى؟؟

تحفه يا سارى..ده الواحد هياخد باله بعد كده لما يفتح اى توبيك

احسن يكون بطل من افلامك هههههه

وبعدين كل ال كان فى الفيلم ده صح ....انا كنت فى الحلم وفعلا

تامر مصطفى خطفنا انا و ريمو و كان معانا بشمهندس تيمور

ايون ايون و مستعده اشهد بكده امام المجلس الاعلى لقوات مسلحه المحاورات

تحفه يا سارى و ربنا يوفقك

و شكرا لتعبك يا لماضه و اظهرى و بانى عليكى الامان علشان ينوبك من النقاط الخضرا جانب

بس معلش يا باش مهندسة

مين فيكم اللي كانت راكبة ادام ومين اللي راكبة ورا؟

وبعدين انا لو منك مكلمش تيمور تاني

ده سابكم وجري

بينى و بينك انا نفسى مش عارفه انا مين فيهم ال كانت قاعده ورا و لا قدام ...انا مش عارفنى ....انا توهت منى ...انا مش انا

وبعدين بشمهندس تيمور معزور برضه..الكتره تغلب الشجاعه

رابط المشاركه
شارك

ايه يا سارى المفعول الروائع دى؟؟

تحفه يا سارى..ده الواحد هياخد باله بعد كده لما يفتح اى توبيك

احسن يكون بطل من افلامك هههههه

وبعدين كل ال كان فى الفيلم ده صح ....انا كنت فى الحلم وفعلا

تامر مصطفى خطفنا انا و ريمو و كان معانا بشمهندس تيمور

ايون ايون و مستعده اشهد بكده امام المجلس الاعلى لقوات مسلحه المحاورات

تحفه يا سارى و ربنا يوفقك

و شكرا لتعبك يا لماضه و اظهرى و بانى عليكى الامان علشان ينوبك من النقاط الخضرا جانب

بس معلش يا باش مهندسة

مين فيكم اللي كانت راكبة ادام ومين اللي راكبة ورا؟

وبعدين انا لو منك مكلمش تيمور تاني

ده سابكم وجري

بينى و بينك انا نفسى مش عارفه انا مين فيهم ال كانت قاعده ورا و لا قدام ...انا مش عارفنى ....انا توهت منى ...انا مش انا

وبعدين بشمهندس تيمور معزور برضه..الكتره تغلب الشجاعه

بس لو سمحتي لي اقول رأيي

انا مرضاش لحضرتك او غيرك انها تتشبه بعايدة رياض

دي سقطه من الساري ولازم يتحاسب عليها

يبقى خليكي مؤقتا في العجوزة اللي كانت قاعدة ورا

وبعدين هو كام واحد اللي اتعرضوا لتيمور

دا هي يا دوب صرخه صغيرة ساب الحريم والسيارة وخلع

فكري مرة اخرى

تامر مصطفى .... مصلحتك اولا

وبعدين انا شايف ان عندك افكار حلوة وتنفعي مستشارة في حكومتي الجديدة

رابط المشاركه
شارك

..............

وبعدين بشمهندس تيمور معزور برضه..الكتره تغلب الشجاعه

اركتيكت قلبه ميت

يغلب جيش ,,

تحيتي ,,

رابط المشاركه
شارك

........

وبعدين هو كام واحد اللي اتعرضوا لتيمور

دا هي يا دوب صرخه صغيرة ساب الحريم والسيارة وخلع

...

الاعمال الفنية تبالغ احيانا

لكن الواقع ,,

شيئ آخر .

رابط المشاركه
شارك

احنا عارفين بتوع السعودية دافعين لك كام :closedeyes:

كل ده علشان مش عارفين المساكين ياخدوا اجازات زي مغتربين الكويت

وبتفشل كل الخطط بتاعتهم في تخزين المية لمواجهة الصيف ..حقيقي غلابة

انا بقترح انه يعتصموا علشان ياخدوا لهم اسمعوا استجمام كل شهرين كده في الكويت

وبعدين الاجندة بتاعتهم احنا عارفينها كويس

وسؤال ليك انت ولماضة

من أنتم

من أنتم

http://www.youtube.com/watch?v=0YBik61I3DQ

بالنسبة لمشكلة تخزين المياه..خلاص..مفيش تخزين بعد كده

الأخ القائد س س..حلهالنا..أي نعم هنكع ييجي 600 ريال من لحمنا الحي

بس ولا ان حد يشمت فينا بعد كده....

رابط المشاركه
شارك

رائعه بجد و متميزه

هناك تقنيات جديده استخدمتموها لاول مره

السيناريو رتمه سريع و لا يشعر بالملل و اللقطات المختاره مرسومه عليه بدقه

سارى و لماضه ابدعتم كالعاده

تحياتى

رابط المشاركه
شارك

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • محاورات مشابهه

    • المومياء الصارخة تؤكد المؤامرة على رمسيس الثالث

      http://www.ahram.org.eg/News/202553/27/636895/مصر/«المومياء-الصارخة»-تؤكد-المؤامرة-على-رمسيس-الثالث.aspx > المومياء التى أثارت الكثير من الجدل     مومياء شكلها مميز جدا، تظهر وكأن صاحبها مات وهو يصرخ من الفزع أو الألم، لهذا سُميت بـ «المومياء الصارخة». وقد عُثر عليها فى خبيئة الدير البحرى عام 1886 داخل تابوت من خشب الأرز ملفوفة فى جلد الأغنام.  اثارت هذه المومياء الكثير من الجدل فى الأوساط الاثرية، حيث تري صباح عبد الرا

      في مختارات من الصحف

    • التأسيس الثالث للإخوان .... مراجعة أم مراوغة

      رأيت و سمعت بنفسي و علنا طوال فترة حكم الدكتور محمد مرسي كمية غير محدودة من الأكاذيب الفجة و الواضحة بلا أى نوع من الحرج ما سبق كان إستهلالا لابد منه نشرت جريدة الوطن المصرية اليوم مقالا بعنوان التأسيس الثالث للإخوان المسلمين و هو عبارة عن ما قيل أنه مبادرة أو إقتراح بمشروع يقدمه مجموعة من شباب الإخوان بإسم مشروع التأسيس الثالث لتظيم الإخوان. يقول المثل الشعبي اللي يتلسع من الشوربة ينفخ في الزبادي هذا من ناحية و من ناحية أخرى مللت الجدل الغير منتهي من ناحية منتسبي تسييس الدين إنهم يكذبون و

      في الحياة النيابية و الديموقراطية فى مصر

    • الجيش بين السياسة والحرب في العالم الثالث

      في الدول المتقدمة التي استقرت فيها الديموقراطية ... نجد أن البيئة السياسية غنية بأحزاب قوية تنظيميا وماديا وثقافيا ... وتم الفرز فيما بينها فكونت نسقا محترما تتمركز في وسطه الأحزاب الوسطية يمين الوسط ويسار الوسط ... وعلى الطرفين نجد الإحزاب العقائدية الضعيفة والتي تأقلمت مع النظام الديموقراطي وهي عادة لا تصل للحكم والذي يحكم هي أحزاب الوسط يسارا أو يمينا عندنا حيث غمرنا التحديث من الخارج فأصبح عندنا مؤسسات دولة على قد الحال وبيئة سياسية ضعيفة وثقافة متدنية ... وهذا الوضع جعل للجيش أهمية خاصة

      في  فى الثقافة و العلم

    • أخيرا .. البلتاجى يكشف النقاب عن الطرف الثالث

      قطب من أقطاب النظام الحالى ينتقد النظام الحالى لماذا ؟ لأن النظام لا يكشف مؤامرات تدبرها أمريكا وإسرائيل لأن النظام يعرف أن ما يحدث فى سيناء وفى غزة هى أزمات "مصطنعة" ولكنه لا يصارحنا لأن النظام "طيب زيادة عن اللزوم" مع المتآمرين لأن النظام كان مخدوعا عندما اعتقد أن الطرف الثالث هم أتباع عمر سليمان فى حين أن الطرف الثالث الحقيقى هم أتباع "آفي ديختر" وزير الجبهة الداخلية الإسرائيلي و"آن باترسون" السفيرة الأمريكية بالقاهرة ولكن نسى سيادة الأمين العام لحزب الحرية والعدالة أنه أحد أقطاب هذ

      في سياسة داخلية

    • لماذا تفضحون الاسلاميين وتتركون الأخطر منهم

      اسمحو لى ان اعرفكم بنفسى انا القط الابيض ضيف كنت منذ سنين على المحاورات والان انا عضو بها وكنت اتمتع عندما استطلع صفحاتها كانت تعلمنى لدرجه انى فضلت ان اكون ضيف ولا أأجر غرفه كى اكون حر وما ساعدنى على الالتحاق والتسجيل الا ما اشاهده من تجازب بين افكار لفريقين فريق يدافع عن التيار الاسلامى وفريق اخر يهاجم بل ويظهر عيوب التيار الاسلامى كسياسى بل تعدى الهجوم الى شتائم لم اكن اراها فى المحاورات منذ ان تعرفت بها لكنى ازعم ان الاعصاب متعبه من تغيير لون الحكم بمصر واختيار الشعب لتيار يسمى اسلامى ورغم

      في سياسة داخلية


×
×
  • اضف...