اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

25 يناير ... موعد المصريين ( 9)

Recommended Posts

يا لهوي

مش مصدق

أقسم بالله مش مصدق

اللواء فؤاد علام المؤيد تماماً للحكم ونظامه .. يخرج على قناة المحور وقنوات أخرى يؤكد ان صفوت الشريف هو اللي بيتصرف الأن وهو اللي حرك مجموعات البلطجية دول لسحق المتظاهرين

أنا مش مصدق والله

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• الردود 745
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الأيام الأكثر مشاركة

لم ولن اتمكن من متابعة كل ما سبق بعد طول انقطاع لضيق الوقت حتي اتمكن من اللحاق بلجنة الدفاع الشعبي عن بيتي وبيوت جيراني من سطو البلطجية واللصوص وهذا هو حالنا وحال كل المصريين

اليوم ندافع عن بيوتنا بانفسنا ونحمل السلاح البسيط للذود عن ممتلكاتنا هذا هو حالنا في مصر يا اخوان

لم يبق لي الا كلمة واحدة وهي كفاية لحد كده يا شباب فقد شاركناكم الثورة ودافعنا عنكم لكن النظام لن يرحل

النظام قدم كل التنازلات التي يمكن ان يقدمها ولن يتنازل مبارك النظام عن الحكم ولن يذهب النظام ولو مكثتم طول عمركم في ميدان التحرير

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

الهبل اشتغل اهو

السادة فى ميدان التحرير يوجهون نداء الى اوربا والى امريكا والى امين الاننم المتحده

اهلا بالاستعمار

برده حد يجاوبنى

مين دول اللى فى ميدان التحرير

دول إخواتك اللي قوات الامن في ملابس مدنية تتوجه إليهم لحرقهم

او كما قالت الفنانة سماح أنور على الهواء .. يستاهلوا الحرق بصراحة خلينا نخلص ؟

أتقي الله أتقي الله لو كنت مسلم ..

هل أنت مُسلم ؟

الحمد لله على نعمة الاسلام وكفى بها نعمه

لتفهمنى يا س س

اولا: الغرض من المظاهره تم ولن يتولى الرئيس مره اخرى الرئاسه واحييى هؤلاء السبابا على ماقاموا به

ولكن مايحدث الان ليس له مبرر

هل ترضى ان يصاب اخيك بجرح سطحى الان ولن اقول لاقدر الله يقتل

كل هذا من اجل السيد البرادعى او الاخوان او حمدين صباحى

كله ركب الموجه

طبعا نظام مبارك فاسد ويجب ان يرحل

ولكن حقنا للدماء يجب ان يرجع كل الى بيته

ونتحمل الطاغيه 6 شهور اخرى

لانه لوذهب الان وترك الامر لمايسمى احزاب المعارضه ولاخوان (اخوان بعضهم فقط) فسوف يتقاتلون ولن تشكل حكومه الابعد10 سنوات

وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجَاهِلِينَ

رابط هذا التعليق

انا عاوزة اعرف اخرتها ايه؟

هو ما فيش حد في البلد دي الناس دي صعبت عليه

فين عمرو موسى و لا هو كمان ما بيتفرجش غير على القناة الاولى

احمد زويل بيقول هايعلق على اللي حصل في مؤتمر صحفي يا الخميس يا الجمعة

يا حلاوة لسا التعليقات هاتكون بكرة او بعده

هو احنا ليه رخاص اوي عند الناس دي

دم الناس اللي غرق التحرير و حالا كمان ميدان مصطفى محمود ببلاش عند الناس كلها

ايه دا

فين الاخ بتاع برقبتي؟

فين الدكر عمر سليمان يا باشمهندس تيمور؟

كل اللي عملوا مظاهرات النهاردة مؤيدة لمبارك دخلهم في الشهر معدى

واحد زي حسن شحاتة بيتنيل يقبض كام من دمنا

لعيبة الكرة اللي تبرعوا انهم يقفوا على اشارات المرور تأيدا لمبارك بياخدوا كام في الشهر

المحروقة ان شاء الله اللي اسمها سماح انور اللي دخلت حادثه و ربنا انقذها و قامت فجرت بعدها بدل ما تحترم نفسها طالعة تقول احرقوهم خالونا نخلص

ايه دااااااااااااااااااااااااا

انا بجد مش مصدقة

و الله دا انا كنت زعلانة على الامن المركزي اللي ماتوا في المواجهات عشان مصريين صحيح اغبيا بس مصريين

يبقى دول ليه دمهم رخيص عليهم كده

لا بجد عمري في حياتي ما هاحزن زي الحزن اللي حزنته النهاردة

رابط هذا التعليق

حتى الان ما فيش مدافع عن النظام أو أي من المتحدثين بإسم الحزب الواطي إنه يبرر ما يحدث من هجوم جحافل البلطجية .....

الجميع ألتزم الصمت ولم يبرر

رابط هذا التعليق

ما اخشاه ان تكون الحالة الصحية لمبارك متأخرة

وهناك من يستغل هذا بأشعال ثورة الشعب ، و ان في فترة الثورة ممكن الناس تختار اي حاكم مش مناسب

تم تعديل بواسطة جويرية

الا بذكر الله تطمئن القلوب

رابط هذا التعليق

فين الاخ بتاع برقبتي؟

فين الدكر عمر سليمان يا باشمهندس تيمور؟

الإخ بتاع برقبتى مايفرقش كثير عن عبدالحكيم عامر ، قالها قبل منه من 44 سنة

أما الدكر عمر سليمان ، انا قلت من الأول ان تعيينه كان مجرد لعبة خايبة استطاع حسنى مبارك ومستشاريه انهم يحرقوا بيها عمر سليمان

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

ما اخشاه ان تكون الحالة الصحية لمبارك متأخرة

وهناك من يستغل هذا ، و ان في فترة ثورة الشعب ممكن الناس تختار اي حاكم مش مناسب

انا بقول والله كده

عنده مرحلة غباء وتخلف متأخر

شخص ربنا مسلطه على نفسه

RT @Okbah: سيخلد اسمك في أسوأ صفحات الدنيا يا مبارك الى جنب هتلر وموسوليني وتشاوشيسكو ولن تحظى حتى بجنازة رئاسية ياتافه #jan25

رابط هذا التعليق

RT @omaramri:

أين من يدعون أنهم أفضل علماء الدين في الأمة؟ لماذا يلزمون الصمت في هذا الوقت؟ متى سينطقون؟ إذا سمعوا الموسيقى في جنازة مبارك

؟ #jan25 #tahrir

تم تعديل بواسطة aimen

رابط هذا التعليق

معلومة خطيرة على بى بى سى

مسئول امريكى يقول ان شخص مواليا لمبارك اطلق قوات مؤيدة له لترويع المحتجين

يا لهوي

مش مصدق

أقسم بالله مش مصدق

اللواء فؤاد علام المؤيد تماماً للحكم ونظامه .. يخرج على قناة المحور وقنوات أخرى يؤكد ان صفوت الشريف هو اللي بيتصرف الأن وهو اللي حرك مجموعات البلطجية دول لسحق المتظاهرين

أنا مش مصدق والله

يعنى البيت الابيض ماكذبش بقى

اه يا صفوت الشريف يا كلب يا اللى بتسرح شنبك

رابط هذا التعليق

لم ولن اتمكن من متابعة كل ما سبق بعد طول انقطاع لضيق الوقت حتي اتمكن من اللحاق بلجنة الدفاع الشعبي عن بيتي وبيوت جيراني من سطو البلطجية واللصوص وهذا هو حالنا وحال كل المصريين

اليوم ندافع عن بيوتنا بانفسنا ونحمل السلاح البسيط للذود عن ممتلكاتنا هذا هو حالنا في مصر يا اخوان

لم يبق لي الا كلمة واحدة وهي كفاية لحد كده يا شباب فقد شاركناكم الثورة ودافعنا عنكم لكن النظام لن يرحل

النظام قدم كل التنازلات التي يمكن ان يقدمها ولن يتنازل مبارك النظام عن الحكم ولن يذهب النظام ولو مكثتم طول عمركم في ميدان التحرير

لا يا اسلام اوعى تُحبَط

هو ده اللي الكلاب عايزينه

خلاص النور اللي في اخر الممر المظلم ظهر

كلها خطوات والله والغُمَه تزول

ربنا يثبتكم يا رب

كلنا بندعيلكم

يا رب انصر عبادك المخلصين

يسقط يسقط حسني غير المبارك

رابط هذا التعليق

الف مبروووك يا ولاد مصطفى الفقى بيبيع الريس على قناة الجزيرة

يبقى كله كده عرف ولسه احنا ماحدش قالنا حاجة

الكل بيبيعك يا كلب مستنى ايه

مصطفى الفقى بيقول ايوه اللى تولوا تنظيم البلطجة هما عدد من اعضاء الحزب الواااااااااااطى

والنبى اسمعووووووووووووووه

رابط هذا التعليق

هناك البعض ممن اقتنع بخطاب مبارك بالأمس وصدّق وعوده ... وهذا من حقّهم بالطبع ... لكن هل هذا يسمح لهم بأن يغضّوا الطرف عن بل ويؤيدوا الوحشية والهمجية التي تمارس ضد من لم يقتنع وأصّر على ممارسة حقه السلمي في الاعتصام ... مجرّد سؤال.
وحشتنا يا أستاذ أحمد <BR>الغريب إن القطاع العريض من الشعب المصري قلبه رهيف ينسى كل من قتلهم الرئيس المخلوع فبمجرد أن قال أنا هعيش وهموت في الوطن فرت الدمعة من عنيهم ولم يفهموا كلامه وتعاطفوا مع رجل لا ينعاطف مع أحد من بني وطنه وإذا به يخزلهم ويجعلهم يتبرأون منه بحماقته أو حماقة من حوله <BR> تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

لا حول ولا قوة الا بالله

الكر وافر رجع تاني ورجعوا الكلاب وبيحدفوا المتظاهرين بالمولوتوف

ومجموعة منهم توجهوا لميدان مصطفى محمود لترويع الموجودين أيضاً

هذه خيانة عُظمى من الجيش

كيف لا يدفع بجنود المشاة للتصدي لهؤلاء ؟

كيف يسمح لدبابته بان تحترق من المولوتوف ويقفوا يتفرجوا ؟

رابط هذا التعليق

باااااااك يا ثوار ,,

وحنجيبكم يا حراميه

ان شاء الله ,,,

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

الهبل اشتغل اهو

السادة فى ميدان التحرير يوجهون نداء الى اوربا والى امريكا والى امين الاننم المتحده

اهلا بالاستعمار

برده حد يجاوبنى

هل أنت مُسلم ؟

لتفهمنى يا س س

اولا: الغرض من المظاهره تم ولن يتولى الرئيس مره اخرى الرئاسه واحييى هؤلاء السبابا على ماقاموا به

كله ركب الموجه

لانه لوذهب الان وترك الامر لمايسمى احزاب المعارضه ولاخوان (اخوان بعضهم فقط) فسوف يتقاتلون ولن تشكل حكومه الابعد10 سنوات

فى حرب 1973 كنت أنا ووالدى رحمه الله فى منطقة القتال ، انا كنت متقدم عنه حبتين ، انا كنت فى الخط الأول ( الفردان ) وكان رحمه الله فى الخط الثانى ( ابوصوير )

لو كنا سمعنا وقرأنا ماتكتبونه هنا ، كان زمان مصيركم نفس مصير اللاجئين الفلسطينيين.

أنها حرب بين الخير والشر ، حرب أهل مصر وفرعون وأعوانه ، انه ليس حسنى مبارك وحده ، بل شلة المنتفعين الذين سرقوا ونهبوا مصر ، سرقونى ونهبونى كما سرقوك ونهبوك ، منهم من هبر وهرب ومنهم من لم يستطع ان يهبر ويهرب فقرروا ان يحاربوا مصر والمصريين.

لكم الخيار ان تكونوا مع مصر والمصريين او أن تكونوا مع جحافل الشيطان.

ثانيا يا اخ ابو هنا الثورة دى لم تقم من اجل البرادعى ولا صباحى ولا الإخوان

الثورة دى قامت من أجل مصر

ولم تقم الثورة علشان حسنى مبارك يترشح تانى والا لا ، الثورة قامت علشان الناس نامت عن المطالبة بحقها سنين طويلة وفضلوا يقولوا الحمد لله وهم مش لاقين المش يأكلوه ،

الثورة قامت علشان عايزين نظام تعليم يتباهوا بيه امام العالم لما يسأله انت مؤهلك من اين ، يرد بكل فخر من مصر ميروحش يجيب شهادة مضروبة من معاهد اوروبا الشرقية او من على النت ويتباهى بيها.

الثورة قامت علشان تلاقى دكتور اتعلم صح ومهندس اتعلم صح

الثورة قامت علشان نقضى على الرشوة والمحسوبية والفساد

الثورة قامت علشان لما تحب تشترى ارض تشتريه بنفس السعر اللى اشترى بيه احمد بهجت وهشام طلعت مصطفى وباقى المحاسيب

أقول لك ايه والا ايه عن اسباب الثورة

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

اه صحيح شوفتوا بيان الجيش؟؟؟؟

حد فهم حاجة منه؟؟؟؟

مش عارفة ليه حاسة والله اعلم ذى ما قلتلكم قبل كده ان اللى فى ميدان التحرير دول حرس جمهورى.....لسه عندى أمل فى الجيش

رابط هذا التعليق

الهبل اشتغل اهو

اهلا بالاستعمار

برده حد يجاوبنى

هل أنت مُسلم ؟

لتفهمنى يا س س

كله ركب الموجه

فى حرب 1973 كنت أنا ووالدى رحمه الله فى منطقة القتال ، انا كنت متقدم عنه حبتين ، انا كنت فى الخط الأول ( الفردان ) وكان رحمه الله فى الخط الثانى ( ابوصوير )

لو كنا سمعنا وقرأنا ماتكتبونه هنا ، كان زمان مصيركم نفس مصير اللاجئين الفلسطينيين.

أنها حرب بين الخير والشر ، حرب أهل مصر وفرعون وأعوانه ، انه ليس حسنى مبارك وحده ، بل شلة المنتفعين الذين سرقوا ونهبوا مصر ، سرقونى ونهبونى كما سرقوك ونهبوك ، منهم من هبر وهرب ومنهم من لم يستطع ان يهبر ويهرب فقرروا ان يحاربوا مصر والمصريين.

لكم الخيار ان تكونوا مع مصر والمصريين او أن تكونوا مع جحافل الشيطان.

ثانيا يا اخ ابو هنا الثورة دى لم تقم من اجل البرادعى ولا صباحى ولا الإخوان

الثورة دى قامت من أجل مصر

ولم تقم الثورة علشان حسنى مبارك يترشح تانى والا لا ، الثورة قامت علشان الناس نامت عن المطالبة بحقها سنين طويلة وفضلوا يقولوا الحمد لله وهم مش لاقين المش يأكلوه ،

الثورة قامت علشان عايزين نظام تعليم يتباهوا بيه امام العالم لما يسأله انت مؤهلك من اين ، يرد بكل فخر من مصر ميروحش يجيب شهادة مضروبة من معاهد اوروبا الشرقية او من على النت ويتباهى بيها.

الثورة قامت علشان تلاقى دكتور اتعلم صح ومهندس اتعلم صح

الثورة قامت علشان نقضى على الرشوة والمحسوبية والفساد

الثورة قامت علشان لما تحب تشترى ارض تشتريه بنفس السعر اللى اشترى بيه احمد بهجت وهشام طلعت مصطفى وباقى المحاسيب

أقول لك ايه والا ايه عن اسباب الثورة

سلمت يداك على رأى الاخوة الخليجيين :clappingrose: :clappingrose:

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

لا حول ولا قوة الا بالله

الكر وافر رجع تاني ورجعوا الكلاب وبيحدفوا المتظاهرين بالمولوتوف

ومجموعة منهم توجهوا لميدان مصطفى محمود لترويع الموجودين أيضاً

هذه خيانة عُظمى من الجيش

كيف لا يدفع بجنود المشاة للتصدي لهؤلاء ؟

كيف يسمح لدبابته بان تحترق من المولوتوف ويقفوا يتفرجوا ؟

بالعكس يا س ,, الجيش اعطى الضوء الاخضر من كام يوم للثوار انهم يكملوا المسيره ,,

والثوار والحمد لله وصلتهم الرساله ,,

موعدنا بعد صلاة الجمعه معهم ان شا ءالله

وخطة التعامل مع المتخلفين بيتم الان الترتيب لها من عقول عللى اعلى مستوى والحمد لله ,,

وسينبهر العالم بتكتيكات تعامل الثوار مع البلطجيه عصر الجمعه ان شا ءالله ,,

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
    • 0
      صفحة جديدة فى تاريخ العلاقات المصرية-الروسية بدأت بمدينة الضبعة فى محافظة مطروح حيث شهد الرئيس عبدالفتاح العرض الصفحة
  • أضف...