اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الجزء الثاني من فيلم : شخصيات من محاورات المصريين

الســـاري

Recommended Posts

اخى العزيز سارى واختى العزيزة لماضة شكرا جزيلا وعمل رائع بجد جميل .

همـســة

إذا أتعبتك الدنيا فلا تحزن فإن الله يشتاق لسماع صوتك وأنت تدعوه

لا تنتظر السعادة حتى تبتسم ولكن أبتسم حتى تكون سعيداً

لماذا تدمن التفكير والله ولي التدبير ؟

لماذا القلق من المجهول وكل شيء عند الله معلوم ؟

لذلك

أطمئن فأنت في عين الله الحفيظ

وقل بقلبك ولسانك {فوضت أمري إلى الله}

فإن الله بصير بالعباد

وتذكر أن الرب رحيم كريم

وإن مع العسر يسرا

اللهم صلِ على محمد وآله وسلًم تسليماً كثيراَ

ابوعمر

رابط هذا التعليق

remo

العفو اختي ، وطبيعي تكوني ضمن الموجودين انتي ومريومة .. مش كفاية اني سرقت صورة من موضوع قططك الجميلة smk:

تامر مصطفى

engmido

Damo

ابو عمر

اشكركم جزيل الشكر على المرور والتعليق

:clappingrose:

،، مع اجمــل تحيـــاتي

الســــاري

رابط هذا التعليق

...........................

اما بخصوص مساعدة المخرج لماضة .. اثبتت انها مساعدة كفؤة بحق وحقيق .. اي نعم اسهرتها البارح .. وهي كمان بلفتني بلف بكلماتها اللي عايزة لها قاموس .. بس الحمدلله عدت على خير :P

................

اظن يا ساري لماضه ما تجيش نقطه في بحر اخونا اللي بالي بالك فيه - هو عارف نفسه طبعا - ههههه

اللي ماسك حرف من حروف اللغه العربيه ومتمسك بيه وبادخاله في كل الكلمات العربيه منها والافرنجيه كمان ,,

لنا الله ,,, :happy:

يا عمي لو اللي بالي بالك ماسك عليكم حرف .. انا لماضة ح امسك عليها كلمات ايه ولا ايه

انا نص الوقت راح بالفيلم ونص الوقت الثاني احاول افهم كلامها خخخخخخخ

تحياتي يالغالي

،، مع اجمــل تحيـــاتي

الســــاري

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله...

والله أنا متأثرة جدا لدرجة انى مش عارقة أقول ايه...

بأعتذر أولا عن التأخير فى الرد..لانى كنت واخدة محافظات مصر كعب داير مع العزيزة هند على :)

ثانيا..أخى الكريم السارى..بأشكرك بجد لانك أدخلت السعادة الى قلبى بلفتتك الجميلة ..ربنا يعزك ويبارك فيك

ثالثا ...لماظة الجميلة ..( بالسعودى :) )....ربنا يسعدك زى ما أسعدتينى بكلماتك ومشاعرك الطيبة

بأشكركم من قلبى والله..مش بس علشان اسمى موجود ، ولكن لما لمسته فى كلماتكم من دفء واخلاص ومحبة لكل الاخوة الكرام زملائنا فى المنتدى..الحاضرين والغائبين...

رحم الله أستاذنا الافوكاتو..وبارك فيكم جميعا ومتعكم بالصحة والرضا..

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أبناااااااااائي الطلبة...(وش عبد المعطي ناااظر المدرسة....و صوت مورسي الزناتي و هو لسه هيقول عظمة علي عظمة يا ست)

ع فكرة بقي.....بقي ع فكرة

كل حد هنا في المحاورات يستاهل اكتر من كل حرف اتكتب....و من كل كادر اتصور

و كل احساس وصلكم في الكليب....حضراتكم كنت السبب في مشاعر تانية كتير اتحركت جوانا و احنا هنا ع المنتدي

ع فكرة مقدرشي اقول اني ساهمت في العمل الرائع دوت....هو الساري هو اللي قام بالليلة كلها....يعني بارك الله فيه

كنت رايحة انام....كب عليا جردل مية....و خلاني دبلرت ليلتين ورا بعض

و مسكني الكاميرات....و خلاني المعهم...بكم الزوكتة

و طلب مني اعمل سيناريو....و لما بقي قعدت تحت الروعريعة...(اياكشي تسال يا ساري...دي معناها ايه)...و كتبت بقي حتة متشحتفة بتاعت...اذكريني لما قرص الطعمية يحمي عليا يا بت يا فتحية

و جريت عليه وانا بقوله خلاص هناخد السعفة البلاستيكية ع السيناريو دوت....لقيته بيعمل سيناريو تاني خالص

طبعا يا جماعة هو المخرح ايه غير شوية زوايا فوق بعضيها(وش محمد الصاوي في فيلم جزار بقرار جمهوري)

ولما خلصنا من السيناريو...و دخل البلاتوه....مش عايزة اقولكم الراجل ده دماغ ازاي

انا مشفتش كده...(وش واحدة بتشد في شعرها)

برووووووووووود ايه....قصدي روقان ايه....هما الفنانين كده

بجد بجدبجد...(3 بجد اهه)

الساري....بني ادم جواه حلو اوي...و لا نزكي علي الله احدا

و هويستاهل فعلا كل التقدير...و كنت سامعة ابننا نايت مير بيقول فيه اوسمة و كده

و انا من موقعي هذا انا بقول....احنا نديله...حلتين و شفشفق...قصدي نديله

لقب...."مخرج روائع المحاورات:الساري"

ربنا يسعدكم دايما بلحظات تفرح قلوبكم

كان معكم

لماضة

مراسل الكواليس.....ستديو النحاس

مساكم....لقطة تحلي بيكم :give_rose:

رابط هذا التعليق

:

اما بخصوص مساعدة المخرج لماضة .. اثبتت انها مساعدة كفؤة بحق وحقيق .. اي نعم اسهرتها البارح .. وهي كمان بلفتني بلف بكلماتها اللي عايزة لها قاموس .. بس الحمدلله عدت على خير :P

وكل من ذكروا يستحقوا ما هو اكثر ... وان شاء الله نقدم المزيد .. لكن ربما باسلوب او فكرة مختلفة

ويسرني الكثير من النقد والقليل من الشكر .. ودمتم سالمين :)

اتصدق يا الساري....انا قريت الكلمة اللي فوق دي ايه

مساعدة كفتة بحق و حقيق

ع العموم انا شخصيا بحب الكفتة....و ربنا يجبر بخاطرك

ع هامش طبق المشاوي اللي هف عليا دلوقتي

عجبتني اوي اوي.....الموسيقي التصويرية....لانك مسميها "فرسان المنتدي و فارساته"....و الموسيقي حسيت فيها انها صوت اقدام خيول...او كان فيها حياة...و عجبتني كتير

عجبتني فوق الوصف...جزئية الاستاذ الافوكاتو....و مكنتش متخيلة انك هتوظف الضوء و الموسيقي بالشكل الحلو ده

تسلم ايدك بجد.....

النقد التاني بقي....هقوله لسيادتك في البلاتوه....عشان الجامهور و كده

يا رب دايما موفق....يا رب دايما مسجل لحظاتنا الحلوة....بعيون غير

مسااااك رائحة مشويات....و طبق رز بلبن :P

رابط هذا التعليق

وانا هنا ومن موقعى هذا اعلنها صريحة ..

تقبلت الهدية الجميلة والرائعة بابتسامة صفاء ورضا.. ..لمسة وفاء رائعة فعلا تستحق الشكر والامتنان ..

تأثرت كثيرا برؤية اسم استاذنا الافوكاتو ...وكم تمنيت ان ارى مع اسمه اسم توأمه ..اخناتون

لكن؟؟

ملحوقة ..

وهاهو الاسم يلمع فى نفس صفحة الاخلاص .

شكرا للفاضل السارى وشكرا للابنة الحبيبة ريهام.

حتى قبل قراءتى للكلمات ...وحتى لو لم يذكر اسم كاتبها ..(( كنت سأعلم ( ان شاء ربى ) انها لماضة مصرية جدا جداا))

تمنياتى ان تظل المحاورات دائما ملتقى لكل العقلاء المخلصين المحبين لأرضك يامصر .

.تقبل الله منكم كل ما تقدمونه من خير يقربكم منه سبحانه وتعالى . :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: .

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

[النساء : 93]

رابط هذا التعليق

...........................

................

اظن يا ساري لماضه ما تجيش نقطه في بحر اخونا اللي بالي بالك فيه - هو عارف نفسه طبعا - ههههه

اللي ماسك حرف من حروف اللغه العربيه ومتمسك بيه وبادخاله في كل الكلمات العربيه منها والافرنجيه كمان ,,

لنا الله ,,, :happy:

يا عمي لو اللي بالي بالك ماسك عليكم حرف .. انا لماضة ح امسك عليها كلمات ايه ولا ايه

انا نص الوقت راح بالفيلم ونص الوقت الثاني احاول افهم كلامها خخخخخخخ

تحياتي يالغالي

بقي كده...الله يسامحك....

خليك زي ما انت اوعي تتحرك....انا بدور ع الايقونة اللي فيها واحد بيدي واحد تاني..بالشاكوش علي دماغه

الله يسامحك

متنساش تحك الاتة في الكسرولة

يا تري يا نجم....الفيلم القادم ايه

(وش واحد بيزق راسه ورا طارق علام...و بيعمل باي للكاميرا :lol: )

رابط هذا التعليق

حلو اوى يا سارى شكرا لك على الفيلم الجميل اوى ده ونشكر طبعا لماضه اوى اوى .

بجد مجهود مميز جداا منكم

سألني

احدهم ما أكبر دولة في العالم.. قلت له وبكل فخر (مصر).. قالي انت ملكش في

الجغرافيا.. قولتله انت اللي ملكش في التاريخ

رابط هذا التعليق

Folana

Salwa

المهندسة

الشرف لنا بحضوركم ، وان اسعدناكم لحظة فطالما امتعتونا بحواراتكم الشيقة والمفيدة

:clappingrose:

اشكركم من الاعماق على كلماتكم الجميلة ..

لماضة مصرية جدا

كذا تغيبي عن حفل الافتتاح وساعة قص الشريط وجاية بعد ما الفرح شطب ؟

خلاص الايرادات راحت .. والاوسكار توزع خلاص ..

دي مش طريقة شغل دي .. (وش شداد الضبع عواجه بفيلم معليش احنا بنتهبدل

وانا لحالي عمال اشتغل هنا وهناك واوجب على الضيوف ..

بس بصراحة يا لماظة ما قصرتي بالكلمات او الافكار الجميلة .. والفيلم القادم بيكون حاجة اكشن كدا على خليط رعب على شوية حاجات كدة فوق بعضيها .. وكلها تحت العرعورة بتاعتك دي اللي قلتيها اول واللي ربنا اعلم هي بتطلع ايه

:sad: عشان تعرفوا انا عانيت قد ايه مع ريهام هانم

،، مع اجمــل تحيـــاتي

الســــاري

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 210
      أكيد في جملة من فيلم أو مسرحية او مجموعة جمل الواحد بيفتكرهم باستمرار و ساعات يبتسم بينة و بين نفسة لما يبجوا على بالة أو بيحب يقولهم لما تييجي مناسبة مشابهة ...... ياله نفتكر مع بعض .... و أنا هابتدى ....... أنا من الأحرار يا حسين ....... من فيلم رد قلبى جهااااد ..... انتى فين يا جهااااااد .... من فيلم وا أسلاماة الليلة يا عمدة ................. من فيلم الزوجة الثانية امضى يا أبو العلا ... امضى يا ابنى دة احنا غلابة ....الزوجة الثانية لأ تعالى جنبى يا سيدى أنا .................من ف
    • 0
      شاهدت هذا الفيلم منذ ايام و إستمتعت به جدا و الحقيقة استغرقت في المشاهدة حتى نهاية الفيلم الفيلم قديم عمره أكثر من عشرين سنة و لم أقرأ عنه ابدا رغم اني احسب نفسي مثقفا  الفيلم بطولة - محمد هنيدي و المرحوم علاء ولي الدين الذي توفي من اكثر من عشرين سنة الفيلم ببساطة عن مؤامرة ناجحة لإقتحام بنك و الاستيلاء على فدية و الهروب بنجاح ليت من شاه هذا الفيلم ان يعلق على هذا الفيلم "حلق حوش"
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
  • أضف...