اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هل المعقبين كذابين ولا انا اللي عندي وسواس قهري

Recommended Posts

انا مش عارف هل الحكايه دي بتتكرر معاكم ولا عندي انا بس

كل سنه في موضوع تجديد الاقامه بدوخ السبع دوخات مع معقب الشركه عشان يخلصهالي -رغم انه اي خروج وعوده بيعملها في نفس اليوم-

بيطلعلي بقائمه من الحجج

منها ان النظام في الجوازات مايقبلون الا عدد معين من الاقامات يوميا

او النظام النهارده واقع

او كروت الاقامه خلصت ومافيش غير الدفاتر القديمه

واخيرا النهارده بيقولي انك لو دافع سنتين يعني 1300 السيستم بياخدهم ويديلك 12 شهر بس بدل 24 وباقي الفلوس هاتروح عليك

ومنتظرين الي غد لاصلاح السيستم

فهل في حاجه كده ولا الراجل ده بيشتغلني

رابط هذا التعليق

انا مش عارف هل الحكايه دي بتتكرر معاكم ولا عندي انا بس

كل سنه في موضوع تجديد الاقامه بدوخ السبع دوخات مع معقب الشركه عشان يخلصهالي -رغم انه اي خروج وعوده بيعملها في نفس اليوم-

بيطلعلي بقائمه من الحجج

منها ان النظام في الجوازات مايقبلون الا عدد معين من الاقامات يوميا

او النظام النهارده واقع

او كروت الاقامه خلصت ومافيش غير الدفاتر القديمه

واخيرا النهارده بيقولي انك لو دافع سنتين يعني 1300 السيستم بياخدهم ويديلك 12 شهر بس بدل 24 وباقي الفلوس هاتروح عليك

ومنتظرين الي غد لاصلاح السيستم

فهل في حاجه كده ولا الراجل ده بيشتغلني

انا بجوبك باللى اعرفة (( فى المنطقة الشرقية ))

فعلا الجوازت تقبل عدد معين من مكاتب الخدمات والشركات المفروض 10 جوزات فى اليوم ودة النظام طبعا بس المعقبين ما بيخدو بالكلام دة لهم سككهم

كروت الاقامة دى فعلا بتحصل عندنا ممكن تنظر يوم او اتنين على ما الكروت تيجى عشان كل الاقامات بقت كوبيوتر

بالنسبة ل 1300 هو عندنا فى الشرقية فعلا مكتب العمل بقى يجدد سنة واحدة بس وطبعا بموجب تجديد مكتب العمل الجوازت تجدد الاقامة بس مفيش حاجة اسمها الفلوس تضيع عليك وصدقنى انا مجدد بطاقة العمل سنة واحدة ومجدد الاقامة سنتين يعنى هى فى قوة المعقب وعلاقتة مع مكتب العمل والجوازت بينى وبينك شكل المعقب دة مش عايز تشتغل دة اللى اعرفة وياريت اكون قدرت اجوب جزء من اسالتك تحياتى لك

رابط هذا التعليق

شكرا لك ياوهيج الجبل

والله فعلا انا مش عارف ايه المشكله رغم اني بديله 100 ريال ليه جدعنه كل ما يجدد الاقامه و50 ريال للخروج والعوده عشان الصداع بتاع السيستم واقع ده انما الظاهر مفيش فايده

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...