اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بخصوص العودة للمملكة بعد الترحيل قبل كده

Recommended Posts

السلام عليكم

لي قريب كان هناعمرة واتخلف واشتغل هنا ونزل ترحيل وبصم من 3 سنين والكل بيقول لازم يعدي عليه 5سنين عشان يرجع تانى على فيزا تانى

حابب اتاكد من مده الخمس سنين وهل حد يقدر يتأكد هل البصمة موجودة ع السيستم لسه ولا سقطت لانه خايف يشتري فيزا تانية ويرجع من المطار ويخسر فلوسه كلهاالموضوع هام جدا وضروري

رقم الحدود اللى كان داخل بيه هو

5614280807

رقم الجواز 1081396

شكرا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

لي قريب كان هناعمرة واتخلف واشتغل هنا ونزل ترحيل وبصم من 3 سنين والكل بيقول لازم يعدي عليه 5سنين عشان يرجع تانى على فيزا تانى

حابب اتاكد من مده الخمس سنين وهل حد يقدر يتأكد هل البصمة موجودة ع السيستم لسه ولا سقطت لانه خايف يشتري فيزا تانية ويرجع من المطار ويخسر فلوسه كلهاالموضوع هام جدا وضروري

5614280807

رقم الجواز 1081396

شكرا

السلام عليكم

انا هافيدك بقدر اللى اعرفه

5 سنين دى صحيحة

لا يوجد ما يسمى بسقوط البصمة اللى بصم خلاص هى مرة واحدة

على العموم تقدر تتاكد من الموقع www.moi.gov.sa

هاحاول سالك بس للاسف بعد العيد لان الجكومة اخدت الاجازة هنا

وتحت امرك اخى

إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول

اذا جالست الجهال فانصت لهم

واذا جالست العلماء فانصت لهم

فان فى انصاتك للجهال زيادة فى الحلم

وفى انصاتك للعلماء زيادة فى العلم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

5614280807

رقم الجواز 1081396

شكرا

السلام عليكم

انا هافيدك بقدر اللى اعرفه

5 سنين دى صحيحة

شكرا لردك بس ازاى نتاكد من موقع الداخلية لازم رقم اقامة هو ممكنش عنده اقامة قبل كده

لا يوجد ما يسمى بسقوط البصمة اللى بصم خلاص هى مرة واحدة

على العموم تقدر تتاكد من الموقع www.moi.gov.sa

هاحاول سالك بس للاسف بعد العيد لان الجكومة اخدت الاجازة هنا

وتحت امرك اخى

رابط هذا التعليق

للاسف الان في بعض الناس بتشيل البصمه وبملغ معين وتقدر تدخل المملكه مره اخري

تم تعديل بواسطة خالد شحاته
رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

طيب استاذ خالد تعرف حد يشيل لبصمة وكم لمبلغ

وليه قلت للاسف؟؟؟

وهل حكية لخمس سنين دي صح ونقدر نتأكد زى

انا يقول للاسف لان الفساد واصل لفين لقدر الله واحد عامل مصيبه وموت واحد ومطلوب زي البنجلادش يجي واحد بسرعه كدا وعلشان فلوس يشيل البصمه ويدخل البلد عادي زاي اي حد مقيم

تم تعديل بواسطة خالد شحاته
رابط هذا التعليق

طيب استاذ خالد تعرف حد يشيل لبصمة وكم لمبلغ

وليه قلت للاسف؟؟؟

وهل حكية لخمس سنين دي صح ونقدر نتأكد زى

انا يقول للاسف لان الفساد واصل لفين لقدر الله واحد عامل مصيبه وموت واحد ومطلوب زي البنجلادش يجي واحد بسرعه كدا وعلشان فلوس يشيل البصمه ويدخل البلد عادي زاي اي حد مقيم

استاذ خالد

تعرف حد يشيلها وبكم المبلغ

وازاى نتاكد انها موجودة او انشالت فعليا

ارجو الرد للاهمية القصوى

رابط هذا التعليق

انا معرفش الشخص الا بشيل شخصيااااا بس في ناس جت من الشركه من عندي وكان عليهم بصمه وقولت لهم احنا غير مسئولين عن رجعكم مصر من الحدود قال مفيش مشكله دي مسئوليتنا واحنا دفعنا فلوس والبصمه انشلت فعلا ويوم السفر كنت متاكد انهم هيرجع مصر ولكن لما واصلو عندي في الرياض وطلعت لهم الاقامت استغربت جداااا من الا حصل رغم الفلوس بتندفع لشخص في مصر

رابط هذا التعليق

انا معرفش الشخص الا بشيل شخصيااااا بس في ناس جت من الشركه من عندي وكان عليهم بصمه وقولت لهم احنا غير مسئولين عن رجعكم مصر من الحدود قال مفيش مشكله دي مسئوليتنا واحنا دفعنا فلوس والبصمه انشلت فعلا ويوم السفر كنت متاكد انهم هيرجع مصر ولكن لما واصلو عندي في الرياض وطلعت لهم الاقامت استغربت جداااا من الا حصل رغم الفلوس بتندفع لشخص في مصر

طيب يا ريت لو تقدر تدلنا على حد هنا يشيلها لانى اتصلت اليوم على الشركة محدش رد لانى اليوم الجمعة

بس عامة ياريت لو تقدر تدلنا على حد وكم المبلغ

رابط هذا التعليق

• بعد 6 سنة...
  • بعد 10 شهور...
  • بعد 2 شهور...
  • الزوار
Guest محمد قاسم رزق قاسم

لو سمحت انا مرحا من السعوديه من 11سنه لأن كونت شغل عند كفيل غير كفيل مع العلم انا الكفيل مش مبالغ عني انا سائق شاحنه مصريه ومعاه تأشيرة مرور الي الكويت منفز ضباء يدخلني ومنفز الرقعي علي حدود الكويت يرجعني بسبب الترحيل من 11سنه مش عارف اعمل ايه فيدوني الاسم محمد قاسم رزق قاسم احمل جواز رقم A11085330 وتاشيره مرور رقم 6047479607 ورقم جوالي 01005086332 عليه وتساب و imo 

رابط هذا التعليق

• بعد 6 شهور...
  • بعد 1 سنة...
  • الزوار

السلام عليكم 

أتمنى أحد يرد على اسألتي 

أولا المراحل بسبب انتهاء هوية زائر هل يستطيع دخول المملكه مجددا بتأشيرة جديدة أم لا بد من قضاء ٣ سنوات

ثانيا قضية القات 

لدى أخ صدر بحقه حكم ترحيل وقضى محكوميته ٨ شهور وطلع من السجن منتظر حكم الترحيل فذهب اليمن بتأشيرة خروج وعوده ولم يرجع 

هل له فترة أبعاد أم لا 

هل ممكن يعود حاليا أم بعد فتره 

كيف أعرف وضع اخواني ومن منهم يستطيع العوده 

هل من معقب يستطيع مساعدتي في تقديم طلب عفو من الابعاد لأخي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...