اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار بخصوص الاستقدام

Recommended Posts

لو سمحتم انا عملت لزوجتي استقدام بس طلع اسمي الرباعي مختلف عن اسمي في جواز سفرها لان في التاشيرة عندي كانو لاغيين الاسم الرابع وحاطين اسم العائلة لكن في جواز سفرها والقسيمة في الاسم الرابع ومفيش اسم العائلة ياريت لو حد قابلته نفس المشكلة ياريت يقول الحل الله يكرمكم علطول

رابط هذا التعليق

والدتي كانت باعته لي مرة تاشيرة باسمها وفيه خطأ في اسم العائلة بتاعتها ( مستبدلين حرف مكان حرف فمغير الاسم تماما )

وعدت الحمد لله محدش خد باله ..

اتوقع مفيهاش مشاكل ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

زوجتي راحت عملت ورقة النت وطلع فيها اسم الجهة الطالبة نفس سم الزوج في باسبورها ومش زيالورقة الصفرا الاسم الرابع برضه مختلف وهي راحت عملت التحاليل والكشف بورقة النت دي ايه الحل دلوقتي هنعيد كل حاجة تاني ولا هتعدي من السفارة ياريت اللي يعرف عن الموضوع ده يفيدني

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل / معتصم

كل عام وانت بخير قابلت المشكلة دى كثير مرة عند قدوم زوجنى للاقامة كان اسمى الثانى حرف قبل حرف وشيلين الاسم الثالث وحطين اسم العائلة

ومرة عند زيارة امى لى ومرة عند زيارة ام زوجتى لى والحمد اللة كانوا فى السفارة السعودية فى القاهرةمتعاونين الى اقسى درحة تتخيلها وكل دول خدوا التاشيرة

ودخلوا المملكة

بالنسبة للتاشيرة ووصلها الى القاهرة بعد ثلاثة او اربع ايام من تاريخ استلام الورقة السفراء

بالتوفيق ان شاء اللة اخوك مقيم فى الخبر ان احتجت حاجة انا تحت امرك

رابط هذا التعليق

• بعد 7 سنة...
  • الزوار
Guest محمد عبدالله

يا جماعة اسم زوجتي خماسي في  جواز السفر و مستند التاشيرة طالع بأول اربع اسماء لما اقدم على إنجاز وتساهيل اكتب اسمها ايه لأنهم بيقولوا لازم الاسم الاخير يتحط في الأسماء 

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 1
      السلام عليكم انا مدرسة ومعروض عليا عمل في مدرسة اسمها التهذيب القسم العامي بمرتب 6500 شامل السكن والمواصلات هل حد عنده معلومات عن المدرسه دي او اذا كان الراتب هيكفي المعيشة فرد واحد اقدر اصرف واحوش منه؟ لكم جزيل الشكر
    • 0
      قال سامح شكرى وزير الخارجية إنه لا توجد رغبة إثيوبية فى التوصل إلى اتفاق بشأن سد النهضة.وأشار وزير الخارجيةعرض الصفحة
    • 10
      السلام عليكم جالى عقد فى سلطنه عمان خارج مسقط ب 650 ريال عمانى اسرتى 4 افراد ايه رأيكم؟ برجاء الرد سريعا و كل عام وانتم بخير
    • 2
      مساء الخير جميعا، مؤخرا شوفت بوست على الفيسبوك ان تصاريح العمل اصبحت الزامية للسفر. فا كنت عايز استخرجه عشان اأمن نفسى،  لكن فى بعض المصادر و مواقع الجرائد قرأت ان يجب ان يكون هناك عقد عمل فا حبيت انى اتأكد من هذه معلومة لأن عقد عملى بالغة الهولندية و انا مضيت عليه اونلاين، و بالتالى هيكون مطبوع.... فا مش ضامن رد فعل الضابط الى هسلمه المستند ده رد فعله اه.
  • أضف...