اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ماذا تفعل لو كنت مكانى

Recommended Posts

مبروك للاستاذ جورج وعقبال يارب كل المنتظرين

كنت عايزه اشارككم معى فى موضوع لعل اصحاب الخير يكون عنده الرد او الحل

المفروض ان شاء الله على شهر 9 ادفع لاولادى مصاريف المدرسه وهى 14000 جنيه وايضا احتمال ان الميديكال يجىء لنا فى هذا التوقيت طبعا مش اكيد لكن احتمال مش عارفه ادفع المصاريف ونكمل العام الدراسى عادى حتى لو جاء الميديكال علما بأن دراستهم لن تفيدهم فى كيبيك نهائى ولن يستفيدوا منها لانها باللغه الانجليزيه يعنى فلوس على الارض ولا ما ادفعش المصاريف واوفر هذا المبلغ ينفعنى على الاقل فى الشهور الاولى بعد السفر ؟

بصراحه محتاره جدا ادفع ولا لأ؟

انا ان بروسيس فى 12\1

واخاف ما ادفعش يحصل اى شىء ربنا مقدره لنا وابقى كده ضيعت على اولادى سنه

ماذا تفعلوا يا اهل الخير لو كنتم مكانى

علما بأن لو جاء لى الميديكال فى اى وقت مش حكمل دراستهم وسوف نستعد للسفر ان شاء الله

رابط هذا التعليق

انا معنديش خبرة كبيرة بأسعار المدارس الصراحة لكن عندي خلفية لحد ما فلية 14000 في السنة و المبلغ الكبير دة من الاول المدارس في مصر كلها محلة بعض في الاخر طبعا باستثناء الحكومي - طالما حضرتك اخدتي قرار في ذات المدرسة الغالية يبقي حرام تعملي مخاطرة بسنة من عمر ابنك دة غير قابل للنقاش طالما سنة دراسية هيكمل عليها هناك من بعدها حتي لو جاء الميديكال نعمل اجراءاتنا و نمشي امورنا بما يتناسب و مصلحة اولادنا مافيش لعب و مخاطرة مع الاطفال و مستقبلهم

رابط هذا التعليق

مبروك للاستاذ جورج وعقبال يارب كل المنتظرين

كنت عايزه اشارككم معى فى موضوع لعل اصحاب الخير يكون عنده الرد او الحل

المفروض ان شاء الله على شهر 9 ادفع لاولادى مصاريف المدرسه وهى 14000 جنيه وايضا احتمال ان الميديكال يجىء لنا فى هذا التوقيت طبعا مش اكيد لكن احتمال مش عارفه ادفع المصاريف ونكمل العام الدراسى عادى حتى لو جاء الميديكال علما بأن دراستهم لن تفيدهم فى كيبيك نهائى ولن يستفيدوا منها لانها باللغه الانجليزيه يعنى فلوس على الارض ولا ما ادفعش المصاريف واوفر هذا المبلغ ينفعنى على الاقل فى الشهور الاولى بعد السفر ؟

بصراحه محتاره جدا ادفع ولا لأ؟

انا ان بروسيس فى 12\1

واخاف ما ادفعش يحصل اى شىء ربنا مقدره لنا وابقى كده ضيعت على اولادى سنه

ماذا تفعلوا يا اهل الخير لو كنتم مكانى

علما بأن لو جاء لى الميديكال فى اى وقت مش حكمل دراستهم وسوف نستعد للسفر ان شاء الله

رأيي الشخصي ان تحاولي التفاهم مع ادارة المدرسة على تقسيط المبالغ المستحقة لتعليم اولادك على ثلاث اقساط (اي حاولي ان لا تدفعي المبلغ كله من البداية )..

تحياتي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...