اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أخيــــــــــرا المنتدى فتح؟؟؟!!!!! أكيد فيه مشكلة

fatfouta

Recommended Posts

المنتدى بقاله تلات ايام وأنا احاول افتحه

ساعات يفتح وساعات مايرضاش ابداااااااااااا

انما النهاردة من الصبح كان مش بيفتح خاااالص ودلوقتى لسه فاتح بالعافية

وكمان ملاحظة ان عدد الأعضاء قليل على غير العادة....فيه حاجة انا مش فاهماها؟؟؟

اكيد فيه مشكلة بس عندى انا بس ولا انتوا كمان عندكم نفس المشكلة دى؟؟؟

المهم الحمد لله انه فتح معايا اخيراااااااااااااااا

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

فعلا كلامك صحيح , أنا كنت فاكر ان المكشلة عندى لأنه احيانا بيفتح واحيانا لا وكل شوية اراستر الراوتر , والنهاردة لما لقيته كده جه فى بالى ان الموقع اتحجب فى السعودية :) !!

رابط هذا التعليق

انتم اللاحقون ونحن السابقون !!!!

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

وانا عندى ساعات بيفتح وساعات يعصلج ويزرجن لما افتح تيوبك ولا ادخل على اى موضوع لكن اعتقد ان النت كلة مش مظبوط اليومين دول ولو تلاحظوا الياهو فى الرياض ساعات كتير بيقطع بس لدقايق

انا كنت قرات انهم بيصلحوا الكابل الخاص بالنت الموجود فى البحر الابيض المتوسط ربما يكون هذا سبب مما نعانى منة

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِين

رابط هذا التعليق

هذه المشكلة تكررت عدة مرات خلال رما العشر أيام الماضية و تكررت عدة مرات اليوم 2 مايو سنة 2010 و يرجع ذلك لعاملين تلازما معا بالصدفة مشاكل إنترنت راجعة لإنقطاع الكابل البحرى و البطء الشديد فى خدمة ال ADSL خلال العشر أيام الماضية ( و هناك موضوع مفتوح بهذا المعنى) و العامل الآخر أن الشركة المضيفة لموقع محاورات المصريين قررت فى نفس هذه الظروف أن تقوم بترقية السيرفر بآخر ذو قوة مضاعفة !! و مشاكل ال error 502 bad gateway ترجع إلى مشاكل تقنية فى مسألة ال server upgrade .

ما سبق كان إستهلالا لابد منه

بالنسبة لقلة عدد الأعضاء الظاهرة فى إحصائيات محاورات المصريين فيرجع ذلك أن الإحصائيات تتكلم عن الأعضاء الموجودين خلال الخمسة عشر دقيقة الماضية و هذه المدة يمكن تغييرها من أجل تخفيض الأحمال على السيرفر.

ما سبق كان تعقيبا على موضوع مشابه فى باب الكوميوتر و الإنترنت.

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...