اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

CMA® Certified Management Accountant النظام الجديد مراجع كتب أسئلة إستفسارات وغيرها متجدد

عماد حمدي

Recommended Posts

يعنى كلعادة احنا كمصريين سيبنا موضوع ال سى ام ايه و الموضوع اتغير تماما

كان نفسى الاقى ناس دخلت النظام الجديد و تحكى تجربتها هنا ده للاسف الفرق بينا و بين الجنسيات التانية انا مبعممش طبعا

بس احنا لما الاقى طفل فى اليابان عندو 10 سنين بيقرا كتاب عن علم المصريات انا مبتديتش اعرف بوجودو الا لما كان عندى 25 سنة يبقى فى مشكلة عندنا محتاجة حل اكيد

نفسى الاقى طفل مصرى عندو 10 سنين بيقرا عن تاريخ اليابان على سبيل المثال

لسه قدمنا طريق طويل اوى بس ممكن يبتدى بخطوة ان شاء الله

رابط هذا التعليق

• بعد 4 شهور...
  • الردود 583
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

Hello all, Thanks for the الــعــمــدة for this topic, I start studying CMA 2 weeks ago from Hock book, it's quiet smooth and easy but I found difficult to understand the Top-Level Planning and Analysis pat and especially the how do they got the number of depreciation "Depreciation expense-SG&A only" page 90

now I'm following this forum and I'll be happy to share knowledge together.

I have a question is it right that if you pass the two parts from the first time within 2 months you'll have lot of benefits?

best regards

رابط هذا التعليق

• بعد 4 شهور...

السلام عليكم و رحمه الله و بركاتة

أحب أحيي الأخ ( العمدة ) على موضوع CMA والدعم والمجهود فوق الجبار اللى بيبذل للمحافظة على أستمراريه التواصل و يارب تتقبلونى (صديق للبرنامج ) قصدى للتوبيك bv:- و نستفيدمن الخبرات والمجهوداللى بتبذل تحت مظله ( العمدة ) smk:

وأتمنى أن الإيحاءات الموجوده دايماً تكون إيجابية و بتعد عن النقد بقدر الأمكان ياعنى من الأخر ( اللى عنده كلمه حلوة يقوله غير كده الله يستر عليه ) ايه رأيكم فى الحته التشرد دى .....

أنا كان أخر عهدى فى المحاروات كان عام 2009 م ، ومن بعهدها قامت الحرب و المتندى ولع من أيام الحاج ( التهامى ، أبراهيم الزناتى ، زكى عجوه .... مين زكى عجوة ده !!!!!!

وانا كنت فى معارك شخصية ... الله يرحم الشهداء ، انا كنت عامل توبيك أسمه ( حلقة دراسية فى الدمام و الخبر ) و لكن دارت الأيام و سبحان الله انا بقيت بشتغل فى (جدة) عموماًأنا تحت أمر الرجاله فى اى مساعده ( والستات كمان ) !!! و انا منالمعجبين بالتوبك و على بركه الله ....

:egyflag: عاشت مصر حره مستقلة ..... عاشت مصر حره مستقلة :egyflag:

تم تعديل بواسطة melhamy

إذا ضــــاق صـــــــدرك من بلاد .... ترحــــل طــــالبا أرضــــا ســـواها

عجــــبت لمن يقـــــــــيم بدار ذل .... وأرض الله واســـــــــعة فضــــــاها

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...