اذهب الي المحتوي
اميره

ازاى اشغل شريحة موبايلى فى مصر

قيم هذا الموضوع :

Recommended Posts

انا جالى خط موبايلى من السعوديه ومش عارفه ازاى اشغله لماحد يرن عليه توصلنى الرنات كرسائل فقط ومش عارفه اشحنو ولا ارن على حد ولاحد يرن عليه ياريت ياجماعه الى عندو اى معلومه عن ازاى اشغل الشريحه دى يقول لى ارجوكم وجزاكم الله خير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا جالى خط موبايلى من السعوديه ومش عارفه ازاى اشغله لماحد يرن عليه توصلنى الرنات كرسائل فقط ومش عارفه اشحنو ولا ارن على حد ولاحد يرن عليه ياريت ياجماعه الى عندو اى معلومه عن ازاى اشغل الشريحه دى يقول لى ارجوكم وجزاكم الله خير

اختارى شركة اتصالات مصر وبس

بتيجى رسالة لأنها ممكن تكون خارج التغطية فقط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ازاى ادخل فى اعدادات الشبكه معلش لو فيها رزاله ممكن تشرح لى بالتفصيل ادخل على ايه واعمل ايه الخطوات يعنى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

لو تليفونك عربى

اختارى الضبط من القائمة

وبعدين اختارى الشبكة

واعملى لها اختيار سواء يدوى او تلقائى

وانتظرى مع الجهاز لما يخلص

هيظهرلك فودافون-- موبينيل -- اتصالات

اختارى اتصالات

وبكده التليفون هيشتغل عادى

بس لاحظى انه شبكة اتصالات قوية فالمدن الكبيرة بس انما القرى والحتت البعيد بتقطع كتير

لو انتى ال اتصلتى من الشريحة دى هتحاسبى على الدقيقة بحوالى 6 ريال

والرسالة بريال ونص

انما الاستقبال مجانى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بس لاحظى انه شبكة اتصالات قوية فالمدن الكبيرة بس انما القرى والحتت البعيد بتقطع كتير

فى مصر الجديدة كانت بتقطع وحالتها منيلة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

شوفى بقى يا اخت اميرة

بعد شرح ماما نونا كدة يبقى الموبيل اشتغل معاكى

لو معاكى رصيد عادى جدا هترنى على الشخص اللى انتى عاوزاة فى السعودية وهو هيتصل عليكى عشان الاستقبال مجانا بس خلى بالك لازم تكون شبكة الاتصالات هى اللى شغاله

طيب لو رصيدك خلص وعاوزة تبعتى رسالة عشان اللى يخصك فى السعودية يتصل يبقى كالتالى وهى رسالة مجانية

*188*رقم الموبيل #

هتبدأى من اليمين للشمال

يعنى نجمة بعدها 188 بعدها نجمة بعدها رقم موبيل الشخص الاخر وبعد كدة شباك

على طول هتوصل رسالة كلمنى شكرا للرقم دة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم

لو العكس انا موجوده في البحرين ومعي خط اتصالات ومش عاوزه الخط يقع لانني سمعت انه لابد من استخدام الخط ولو بمكالمه كل ثلاث اشهر هل هذا الكلام صحيح ام ان الرصيد كما يقال صالح مدي الحياه ولو كان ليس معي رصيد كيفية الشحن وانا في البحرين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انا دخلت على الشبكه واخترت يدوى وطلع لى ثلاث اختيارات فودافون وموبينيل وegy3 وهو دا الوحيد الى اشتغل فيهم والشبكه كويسه وبرغم كدا الرنات بتيجى عباره عن رسائل مش عارفه ايه السبب ممكن ان الخط مش فيه رصيد يكون دا السبب يعنى .... وهل لو ماشحنتش الخط يتسحب منى اصل مش عارفه حتى اشحنو لان الشخص الى جاب لى الخط نزل مصر ومفيش كروت موبايلى بمصر .... :blink: افيدونى افادكم الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

باللنسبة لخط إتصالات الشبكة حاليا يتم تجديدها إعتبارا من 1/ 9/ 2009ولمدة أربعة أشهر وستكون على أعلى جودة من سابقا ويتم تعويض العملاء أول بأول فى حال وجود شكاوى من الشبكة.

بالنسبة لموضوع أن حضرتك بالبحرين ولا تريد فقدان الخط يمكنكم شراء صلاحية عن طريق إرسال أى قريب لسيادتكم لأى فرع إتصالات رئيسى ويدفع لسيادتكم حوالى 40 جنيه مصرى مقابل صلاحية لمدة عام أو عامين يكون الإرسال والاستقبال بدون شرط إجراء مكالمة كل 3 شهور ويمكن تحويله كنترول سنوى بمبلغ 90 كل سنة

وهذا للعلم لكونى أحد عملاء إتصالات المميزين ( مور )

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان