اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

موسوعة النكت

badroora

Recommended Posts

في المدرسه استاذ الرياضيات بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف ، التلميذ: مش هيرجع حاجه يا أستاذ ، الأستاذ : ياابني استلف الف وبعدها الف تانيه ، التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ ، الاستاذ :اقعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب ، التلميذ : انت اللي متعرفش ابويا يا استاذ .

كيف اصطباري وما في العمر متسع...!!

رابط هذا التعليق

• الردود 247
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

زوج يقول لزوجته؟

الحياه بقت زى حديقه الحيوانات

قالتله ليه؟

قالها: بقوم من النوم مثل الحصان

وأروح أشتغل مثل الحمار

وأرجع بالليل ألهث مثل الكلب

وأخرتها بنام مع بقره

:rolleyes: :wub: :sad: wst:: wst:: wst:: :lol: :lol: :lol:

The King Of Chefs And Chef Of Kings

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

ظابط مرور لقى شقته ضيقه عملها إتجاه واحد ..

بلدينا داخل عند حلوانى قاله عندك جاتو قاله اه قاله هاتلى قفصين ..

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوق بكرة .. وانتي

اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر

مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين بليل فاخته فتحت له الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ وقالها كنتى فين لحد دلوقتى.

اتنين مساجين اتفقوا يكسروا باب السجن ويقتلوا الحارس ويهربوا. كسروا باب السجن ملقوش الحارس قعدوا يستنوه

جماعة حشاشين قاعدين في غرزة قالوا عايزين كبريت واحد منهم قال أنا اجيبلكم الكبريت طلع ودخل من الباب الثاني قال يا جماعة ألاقى عندكم كبريت قالوله استريح لسه باعتين واحد أول ما يرجع نديلك واحد.

فيه واحد غبي قاعد يصلي وسمع اثنين بيشكروا ف صلاته، قطع الصلاة والتفت وقالهم: وكمان صايم

مرة وحدة وحشة اوي كل ام الناس يشفوها يقولو عليها انتي شكليك وحش المهم طلعلها عفريت وقال لها شبيك لبيكي انتي عوزا ايه قالت له نفسي اي حد يشوفني يقع فيا قال لها العفريت روحي وانتي بلاعه

محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف قالهم كنتاكي

واحد غبي وقع في حفرة ومش عارف يخرج منها، اول مرة حاول يخرج معرفش، تاني مرة حاول يخرج معرفش برضه، تالت مرة قال لو معرفتش اخرج المرة دي هروح

بلديتنا راح ينشر خبر فى الاهرام ملقاش حبل

واحد فقير عدى من قدام الجزار وبص للحمة بتمعن ... وقال لها حتروحى النار

واحد رفيع جدا راح وقف ف وسط الناس وقعد ينادي ويقول من يجي يتحداني من يجي يصارعني، مفيش رجاله هنا والا ايه، طلعله واحد من الناس عضلات الراج لقال بقينا اتنين من يتحدانا من يصارعنا..

اتنين مساطيل قاعدين مر عليهم جنازة - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف تاني يوم نفس الحكاية - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف تالت يوم نفس الحكاية - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف - هو ماله حظه مهبب كده ليه؟

واحد مسطول ماشى فى الشارع لقى عمود نور مكتوب عليه شقة للايجار راح قعد يخبط على العمود لغاية لما جاله مسطول تانى قال له انت بتعمل ايه هنا قال له اصلى لقيت مكتوب شقة للايجار قمت قعدت اخبط بس محدش رد علىّ قام التانى قال له غريبة مع ان الجماعة منورين النور فوق

في واحد كريم انحرق بيته لما جت المطافي حلف عليهم ما يعملوا حاجه لحد ما يشربوا القهوة

في واحد بخيل انحرق بيته رن على المطافي رنه وحده وقفل السماعه

واحد بيقول لتانى انت مواليد 80

قالة ايوة مواليد 80

قالة يبقى اكيد تعرف محمود

مرة شحات بيقول لله رد علية واحد قالة ربنا يسهلك

قاله وان ماسهلهاش ارجعلك

واحد بيقول للتانى انا بدات اكتب مذكراتى التانى رد علية

وياترى وصلت لليوم اللى سلفتك فية20 جنية

بلدياتنا حب يوصل بلده بسرعة ركب القطر وقعد يجرى فيه

مرة واحد قال لصاحبة سمعت اخر نكتة ؟

قالة لية هما خلصوا

طفل بيسأل والده : أنا جيت أزاى؟

فقال له جبنا كوب ماء وسكر ووضعناه تحت السرير ثم صحينا من النوم لقيناك

فعل الطفل كما قال والده وعندما نظر فى الكوب وجد صرصار فقال له لو ماكنتش أبنى كنت فعصتك

واحد حشاش ازعجتة دبانه قطع جناحتها وقلها

يلا خديها كعابي

واحد حشاش ماشيى جنب انترنت كافية مكتوب عليها الساعة بعشرة جنية دخل يسأل :

هى ضد الماء.

مرة شوية مجانين فى مستشفى رسموا باب على الحيط وقعدوا يخشوا فية بكتفهم علشان يتفتح فالدكتور دخل عليهم لقى واحد قاعد على

جنب قالة انت اللى عاقل فيهم والله انت مبتعملش زيهم لية قالة ...... قالة حمير ميعرفوش ان المفتاح معايا

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

كان في سلحفتين صغيرين كانوا بيحبوا بعض كبروا واتجوزوا وخلفوا سلحوف صغير سموه ابوسريع ,اقترحت ام

ابوسريع علي ابو ابوسريع انهم يروحوا يفسحوا الواد في البحر الاحمر جهزوا لوازم الرحلة واستغرقت الرحلة 15سنة

ذهاب.. وصلوا علي البحر وفرشوا علشان يأكلوا وفجأة صرخت ام ابوسريع "تصدق يابو ابوسريع نسينا اهم حاجة

نسينا الملاحة عشان الاكل .اخطف رجلك وروح البلد هاتها .."صرخ ابو ابوسريع وقال لسه هاروح 15سنة رايح و15 سنة

جاي يكون الاكل برد الأحسن نبعت الواد ابوسريع خفيف ولسه صغير.."ونادوا ابوسريع وقالولهه وبعتوه يجيب الملاحة

ومرت السنين...حوالى40 سنة وابوسريع مجاش، السلاحف بدأت تقلق فقالت ام ابوسريع احسن ناكل بدل ماالاكل يبرد

ولمايجي ابوسريع نعمله اكل ثاني ..وبداو ياكلو..."فجاة خرج ابوسريع من ورا شجرة وقال يعني لو كنت رحت كنتم كلتم من غيري

رابط هذا التعليق

محشش شاف يابانى بيتكلم وهو قافل ودانه. سألة المحشش انت ليه قافل ودانك فرد اليابان عليه وقاله احنا من تطور الكنولوجيا بقينا نكلم بعض بالدورة الدموية واشارات العين .

وفجأءة قام المحشش ينتفض بكل اطرافة فسأله اليابانى مالك بتترعش ليه قاله لا ابدا انا بس باستقبل فاكس . :roseop:

والله حلوة اوعى حد يقول بايخة :unsure:

يلا اللى بعدي هيقول نكته ظريفة :wub:

معنديش نكته..

بس وحشنا والله الجو اللى كنت عملاه فى المنتدى يا بدروره :D

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

طب خدى النكتة دى و متقوليش لحد إن أنا اللى كاتبها :unsure:

سألوا واحد بخيل قوى : تعمل إيه لو الدنيا برد ؟ .. قالهم أروح جنب الدفايه .. قالوله : و لو الدنيا بردت أكتر ؟ .. قالهم : أقرب من الدفايه

قالوله : و لو بردت أكتر ؟ .. قال : ألزق فى الدفايه .. قالوله : طب لو نزل تلج ؟ .. قالهم : أشغل الدفايه بقى و أمرى لله ......

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...

ليه اليهود ما عاشوش فى دمياط ؟

يقال ان فى القرن الرابع عشر دخل يهودى دمياط , و اراد ان يتعرف على طبيعه اهلها , فنادى طفل و اعطاه نصف درهم سلطانى - حوالى خمسه جنيه دلوقتى - و قال له :

انا عايز اتغدى و اطعم الحمـــار و احلى و اتسلى بالنصف درهم ده و الباقى لك

الطفل احضر له بطيخه , و قال له :

كل وحلى و اكل الحمـــار القشر و اتسلى باللب

طبعا اليهودى ساب البلد فورا , و ده كان اول واخر يهودى يدخل دمياط

ها وبعدييييييييييييييييين :blush2:

اللهم صلى على محمد وعلى ال محمد

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      للمصرى- منذ بداية التاريخ- رؤية خاصة فى رؤية الخالق.. باختلاف المعتقدات والأديان التى مرت من هنا أصبحت مصريةعرض المقال كاملاً
    • Guest عبقرينو
      0
      هل درستم شئ عن النكتولوجي ؟  طبعا لأ  
    • Guest النسر المصري
      11
      عبدالوهاب مطاوع ... بريد الجمعة ... هرم من أهرام الأهرام... مين يقدر ينسى الراجل دة وينسى الرسائل التي تعلم منها أجيال من البشر لقد كان موسوعة متحركة ... استفدنا من تجارب الآخريين .. واستمتعنا وحزنا وبكينا وفرحنا واختلتط مشاعرنا مع الآخرين بريد الجمعه يااااه .. كام قصة وكام إجابة والراجل ده شغال عشان يدور على راحة الناس... رحمة الله علية... وهنا أنا نويت أنشيء موسوعة لأجمل قصة تأثر بها كل واحد ... ممكن يكتبها تاني علشان كل واحد يستفيد من بحر عبدالوهاب مطاوع .. البحر العطاء الذي لن ينفذ خير
    • Guest أبو العريف
      1
    • 19
      * * لم يتيسر لي قراءة موسوعة جينيس للأرقام القياسية من قبل, فقد كنت أرى أني لن أجني من قراءتها إلا ضياع الأوقات .. ولكن بعد مشاهدتي للإعلانات التي أثيرت لتسويقها أخيرا, اضطررت - كغيري من الأطفال إذا رأوا إعلاناً لنوع جديد من الحلوى - أن أسعى لشرائها .. ولم يكن غلو سعرها (130 ريال تقريباً) ليثبطني عن مطالعتها, وكأن هذه الإعلانات قد أقنعتني بالفعل أن الحياة لا يمكن أن تستمر دون قراءة موسوعة جينيس للأرقام القياسية .. تباً لهذه الإعلانات :D :blink: وبعد أن اطلعت على الموسوعة لأول مرة في
  • أضف...