اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إستفسار عن المهنه و التأشيره

Recommended Posts

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا الورق بتاعي دخل القنصليه السعوديه النهارده بعد ما خلص ملحقيه كم وقت حتى يخرج الجواز بالتأشيره

بارك الله فيكم

أنا طبيب أسنان عام و التأشيره صادره أخصائي تقويم أسنان و العقد أخصائي تقويم أسنان هل في مشكله و هل ليها حل

أرجو الإفاده

تم تعديل بواسطة Mohammed Ali Alqadry
رابط هذا التعليق

يا جماعه دا على حد علمي أكبر منتدى للمصريين في الخارج

بعد إذن حضراتكم أنا عايز حد يفيدني ضروري و الله

رابط هذا التعليق

الإجراء الطبيعي هو 10 ايام من وقت دخوله القنصلية

حضرتك دا الحال مع منتديات كتيرة كان ليها شنة و رنة ، لكن للأسف كلهم وقعوا بعد ظهور الفيس بوك وسهولة استخدامه وتأخر أصحاب المنتديات في عمل برامج للسمارت فون زي Forum Runner

تم تعديل بواسطة raedraed
رابط هذا التعليق

1 ساعه مضت, raedraed said:

الإجراء الطبيعي هو 10 ايام من وقت دخوله القنصلية

حضرتك دا الحال مع منتديات كتيرة كان ليها شنة و رنة ، لكن للأسف كلهم وقعوا بعد ظهور الفيس بوك وسهولة استخدامه وتأخر أصحاب المنتديات في عمل برامج للسمارت فون زي Forum Runner

أكثر من نصف مرتادي محاورات المصريين يشاركون من خلال التليفون ، و تأخر التعقيب على إستفسارك طبيعي لأن الأمر يتطلب وجود شخص آخر مر بنفس حالتك و موجود على الإنترنت و على إستعداد للتعقيب و نفس الحال على الفيسبوك ، و عى كل حال تم تحديث برمجيات محاورات المصريين منذ عدة أيام و إضيفت خواص مشابهة للفيسبوك موجودة تحت "المجموعات"

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 26
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوكم محمد من دمياط اللي هو انا يعني ، جايلي تأشيره من واحد سعودي معرفة الراجل ده بيفتح محل كمبيوتر صيانة ومبيعات وحاجات زي كده في الرياض وكان محتاج واحد يمسكله المحل طلع تأشيره (( عامل )) على اساس انه يبعتهالي وبالفعل بعتها وهتوصل الاوراق بالبريد على يوم السبت الجاي ان شاء الله بس المشكلة دلوقتي ان جواز السفر بتاعي والبطاقة مكتوب فيهم حاصل على بكالوريوس نظم المعلومات الإدارية .... ؟؟!! عندي بقا شوية اسأله بسيطه : 1. أغير البطاقة والجواز ازاي ؟؟ والإجراءات دي
    • 0
      جالى عقد عمل بالسعوديه عامل وانا موظف حكومه ومحتاج اغير المهنه لعامل للسفر وجهه العمل رافضه هل يوجد جواب رسمى باحقيه تغير المهنه وموافقه جهه العمل   
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لو سمحتوا انا جالى عقد عمل مندوب مبيعات للسعوديه والعقد مصدق خارجيه سعوديه وغرفه تجاريه وعايز اغير المهنه بالبطاقه هل يجب اوثقه اولا بالقنصليه السعوديه قبل ما اروح اختمه من تأمينات العاملين بالخارج وكم تكلفه الختم فى تأمينات العاملين بالخارج  ارجوا الافاده وشكرا لحضارتكم
    • 9
      بسم الله الرحمن الرحيم الاخوه الكرام تحيه طيبه وكل عام انتم بخير وصحه وعافيه سؤال ورجاء لكل من لديه معلومه تفيدنى فى الامر معى تأشيرة سائق خاص ومعايا رخصه خاصه وليست مهنيه ,, طبعا كتير عارف ان السفاره بتقبل حاليا الرخصه الخاصه كوثيقه يعتد بها لمهنة السائق الخاص ولكن المشكله ان الرخصه الخاصه لا تؤهل صاحبها لكتابتها كمهنه فى البطاقه لانها ليست مهنيه ,, فهل من طريقه لكتابة المهنه فى البطاقه دون اللجوء لعمل رخصه مهنيه وتضييع وقت كبير وهل تأمينات الالفى بتعملها ولا ملهاش دخل بالموضوع ؟؟ ر
    • 20
      اخوكوا صيدلى فى المنطقة الشرقية بالسعودية عايز اروح الكويت فى زيارة لو حد يعرف ايه الإجراءات او التأشيرات المطلوبة ع الباسبور ياريت يقولى!!!!! B) :aslam: علما بأنى هاسافر برى إن شاء الله افيدونى افادكم الله
  • أضف...