اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صاحب شركه اريد الهجره

Recommended Posts

السلام عليكم ورحم الله

انا سنى 29 سنه وصاحب شركه استيراد وتصدير من 3 سنين ومعايا توكيل ملابس امريكى فى مصر

والبسبور مثبت عليه كده انى صاحب الشركه ديه بالاسم ده فى السجل التجارى

المهم انا كنت فكرت فى الهجره لكندا فيدرال لان مينفعش كيبك لانى معرفش حرف فى الفرنساوى خالص ولا عمرى درسته حتى فى ثانويه عامله

فانا الغرض من الهجره هو اللاندنج بالسبور وال SIN

علشان اقدر اتحرك بالسبور الكندى والجنسيه فى البيزنس بتاعى وممكن اعمل كمان بيزنس هناك فانا مش رايح افكر نهائى ادور على وظيفه

المهم علشان مطولش تنصحونى بايه واتحرك ازاى لانى اخر مره كنت متابع امور الهجره ديه من 2009 قبل الثوره ومعرفش ايه الى جد خالص الفتره ديه

مستنى نصايحكم وارائكم وجزاكم الله كل خير

رابط هذا التعليق

• بعد 8 شهور...

محدش يقى يرد على حد خالص ياااااااااااااه والله زمان يا محاورات المصريين هجروك المصريين الى الفيس بوك

[b]يا لة من ببغاء عقلة فى اذنية فلما سمع البهتان انطلى الزور علية وملأ الدنيا صياحا بأمتداح قاتلية

رابط هذا التعليق

لو فتحت موقع الهجره الكندي هتلاقي كل الشروط

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/business/start-up/eligibility.asp

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

• بعد 3 شهور...

السلام عليكم ورحم الله

انا سنى 29 سنه وصاحب شركه استيراد وتصدير من 3 سنين ومعايا توكيل ملابس امريكى فى مصر

والبسبور مثبت عليه كده انى صاحب الشركه ديه بالاسم ده فى السجل التجارى

المهم انا كنت فكرت فى الهجره لكندا فيدرال لان مينفعش كيبك لانى معرفش حرف فى الفرنساوى خالص ولا عمرى درسته حتى فى ثانويه عامله

فانا الغرض من الهجره هو اللاندنج بالسبور وال SIN

علشان اقدر اتحرك بالسبور الكندى والجنسيه فى البيزنس بتاعى وممكن اعمل كمان بيزنس هناك فانا مش رايح افكر نهائى ادور على وظيفه

المهم علشان مطولش تنصحونى بايه واتحرك ازاى لانى اخر مره كنت متابع امور الهجره ديه من 2009 قبل الثوره ومعرفش ايه الى جد خالص الفتره ديه

مستنى نصايحكم وارائكم وجزاكم الله كل خير

أنصحك تبدأ تتعلم فرنساوى من دلوقتى ... بس لو تمتلك 300000 دولار كندى فما فوق جرب ال fedral

رابط هذا التعليق

ايه علاقة الفيدرال بال 300 الف؟

انت تقصد هجرة رجال الاعمال؟

اعتقد المبلغ اختلف خاااالص ...متهيألي بقى 800 الف باين و لازم تجيب مايثبت انك كنت تدير بيزنس لمده معينه عن طريق كشف حساب البنك بتاع الشركه بتاعتك

يعني الموضوع مش فلوس و بس في هجرة رجال الاعمال

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

• بعد 8 شهور...

اخي العزيز اذا اتحب تعمل هجرة مستثمر الى مقاطعة يوكن لازم تعمل بزنز ب 150 الف دولار كندي واذا مقاطعة برتش كولومبيا 200 الف دولار كندي وبدون شرط اللغة واذا حاب اتصل بي انا صاحب شركة مجازة رسميا من قبل دائرة الهجرة الكندية ayad_954@Hotmail.com

تم تعديل بواسطة ayad aljumaili
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...