اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الرأي الحاسم في موضوع جنسية أم الشيخ حازم

se_ Elsyed

Recommended Posts

المكان : غرفة القيادة والتحكم بوزارة الدفاع

الأشخاص : طنطاوي ومعه سامي عنان وهما في حالة قلق شديد

الحوار

طنطاوي : وبعدين يا عم عنان .. فضلت تقول لي هايبلعوا الطعم هايبلعوا الطعم .. اهم قربوا يبلعونا ويبلعوا البلد وأبو إسماعين طايح في البشرية وماحدش عارف يوقفه وعامل زي الأكسبريس

عنان : عيب يا كبير .. كله مرسوم وموزون بالسنتي .. زي حلاوة الرشيدي

طنطاوي : إزاي يا فالح ؟

عنان : إنت نسيت يا كبير الخطة 77 ؟

طنطاوي : يابن الجنية .. كانت تايهة عني فين دي ؟

عنان : السن بقى يا كبير

طنطاوي : بتقول إيه ؟

عنان : بأقول ربنا يديك طولة العمر وحسك في الدنيا

طنطاوي : أنا هانفذ حالاً مافيش وقت طوفان البوسترات قرب يوصل مخدعي ...

مشهد اخر طنطاوي بيعمل إتصال تليفوني :

طنطاوي : الوووو الووووووووو .. الوووووووو يا واشنطن .... إديني يابني البيت الأبيض

الأوبريتور : معاك يا حج ... البريزدنت أوباما بذات نفسيته معاك

طنطاوي : أوباما ... حبيبي قلبي وبرنس البرنسات ورمانة الميزان

اوباما : إنجز وخلص وهات من الأخر .. إنت قومتني من عالعشا وكنت قاعد قعدة نضيفة مع المُزة ..

طنطاوي : ألف نهار أبيض .. أنا أسف والله بس الامر فيري إيرشنت

اوباما : خير يا طير

طنطاوي : مش خير ولا حاجه ... الإنتخابات هاتقلب بغم يا برنس

أوباما : هههههههههه قصدك أبو إسماعين وبوستراته ؟

طنطاوي : يا نهار مش فايت ... لأ فعلاً برنس برنس يعني .. عرفت إزاي يا برنس ؟

أوباما : لا برنس ولا نيلة .. دي صيته جاب هنا يابني .. إسكت يا مشمش .. أنا مصيبتي مصيبة .. ديك النهار راجع من الشغل مهدود حيلي وحالتي نيلة .. بافتح البيت الأبيض إلا والاقي بوستر لأبو إسماعيل مالي حيطة أوضة الجلوس ... إتخضيت وندهنت على الحاجه ميشيل .. سألتها : إيه ده يا ولية ؟

قالت لي : أسكت يا بومبا ... روحت استقضى شوية حاجات من البقالة لقيت الدنيا زحمة موت في الشارع وناس بتضرب بعض ... المهم إنت عارفني في الحاجات دي .. كتف من هنا على شلوت من هنا لقيتهم بيوزعوا بوسترات بيقولوا عليها لراجل بركه .. ولو علقت البوستر ده في بيتكم في مكان تدخله الشمس من الجهة الشمالية الغربية هاتسمع جود نيوز بعد 3 أيام .. فجبت واحد وعلقته في الصالون وفاضل يومين ونمسع جود نيوز

اوباما : الجود نيوز هاتبقى إني هارمي عليكي اليمين وتروحي عند بيت اهلك وأرميكي رمية البوبيهات .. فزي يا وليه شيلي البتاع ده من هنا بعد ما اعملها معاكي دلوقت .... ومن ساعتها ومش عارف اعمل إيه يا طنطاوي ياخويا لأن بيتي كده هايتخرب وعيالي هايتشردوا

طنطاوي : يا نهار إسود .. بقى أنا جايب كرت من أبو 50 ج وباكلمك عشان تحل لي المشكلة تقوم تسودها في وشي ؟

أوباما : مش قصدي ... أنا بأفضفض معاك بس

طنطاوي : من ناحية الفضفضة .. خد عندك ... الأسبوع اللي فات صحيت أصلي الفجر كالمعتاد .. إلا والاقي في وشي بوستر لابو إسماعيل مغطي الدولاب والضرف والمرايا ... زغدت الحاجه أم مشمش بكتفي قامت الوليه مفظوعه تقول لي :

ام مشمش : خير يا حج ؟

طنطاوي : مش خير أبداً ... إيه اللي ملطوع عالدولاب ده ؟

ام مشمش : ده بوكسر ونتيجة لأبو إسماعين إتنين في واحد يعني

طنطاوي : بتقول لي إيه يا ولية يا مخبولة أنتي ؟ بوكسر إيه وزفت إيه ؟ الله يخرب بيت إعلانات قطونيل اللي خلت الناس تتكلم في الأمور الداخلية دي ... انا هاتصل بحمدي بدين حالاً يشمع المصنع ده ويعتقل أي حد يتكلم في الامور دي ... ... إيه اللي جاب ام البتاع ده هنا ؟

ام مشمش : أه قولت لي .. بُص .. إمبارح لقيت الحجة فتحية جارتنا جايه تشرب معايا القهوة .. وادتني البوكسر ده هدية وقالت لي ده بوكسر ونتيجة عشان تعرفي مواعيد الصلاة وعليها صورة الراجل البركة ابو إسماعيل اللي مدرمغ البلد

طنطاوي : إن جيت للحق يا بومبا ... انا كنت هارمي عليها اليمين انا كمان بس قولت عيب والناس هاتاكل وشنا بعد العمر ده كله .. فقلت اكلمك تشوف لنا حل ...

بومبا : عندي الحل يا معلم ... عيب ده انا بومبا والاجر على الله ... بُص .. إيه رأيك نلبسه قضية إرهاب ونشيعه على جونتانمو

طنطاوي : قديمة والناس ما بقيتش تاكل من الكلام ده ..

بومبا : طب حتت حشيش على باكتت بانجو على كام قرص ترامادول ظريفة في درج مكتبه يروح فيها بعثة 25 سنة

طنطاوي : ولا هايدخل على الناس .. لان أبو إسماعين ما بيشربش الشاي أبو لبن أساساً

بومبا : ... بس لقيتها يا معلم ....عندي واد إيده تتلف في حرير إسمه إبراهيم كالوشا .. ساكن في منهاتن ... هاخليه يضرب جواز مبلول لأم الشيخ حازم ونقول عليها امريكانية وبكده يبقى بخخخخخخ

طنطاوي : الله عليك لما تفكر وتمخمخ يا كبير ... فعلاً الكبير كبير .. ربنا ما يحرمني منك يا برنس البرنسات

----------

طنطاوي : إيه رأيك يا عنان ؟

عنان : أستاذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذ

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

المكان : غرفة القيادة والتحكم بوزارة الدفاع

الأشخاص : طنطاوي ومعه سامي عنان وهما في حالة قلق شديد

الحوار

طنطاوي : وبعدين يا عم عنان .. فضلت تقول لي هايبلعوا الطعم هايبلعوا الطعم .. اهم قربوا يبلعونا ويبلعوا البلد وأبو إسماعين طايح في البشرية وماحدش عارف يوقفه وعامل زي الأكسبريس

عنان : عيب يا كبير .. كله مرسوم وموزون بالسنتي .. زي حلاوة الرشيدي

طنطاوي : إزاي يا فالح ؟

عنان : إنت نسيت يا كبير الخطة 77 ؟

طنطاوي : يابن الجنية .. كانت تايهة عني فين دي ؟

عنان : السن بقى يا كبير

طنطاوي : بتقول إيه ؟

عنان : بأقول ربنا يديك طولة العمر وحسك في الدنيا

طنطاوي : أنا هانفذ حالاً مافيش وقت طوفان البوسترات قرب يوصل مخدعي ...

مشهد اخر طنطاوي بيعمل إتصال تليفوني :

طنطاوي : الوووو الووووووووو .. الوووووووو يا واشنطن .... إديني يابني البيت الأبيض

الأوبريتور : معاك يا حج ... البريزدنت أوباما بذات نفسيته معاك

طنطاوي : أوباما ... حبيبي قلبي وبرنس البرنسات ورمانة الميزان

اوباما : إنجز وخلص وهات من الأخر .. إنت قومتني من عالعشا وكنت قاعد قعدة نضيفة مع المُزة ..

طنطاوي : ألف نهار أبيض .. أنا أسف والله بس الامر فيري إيرشنت

اوباما : خير يا طير

طنطاوي : مش خير ولا حاجه ... الإنتخابات هاتقلب بغم يا برنس

أوباما : هههههههههه قصدك أبو إسماعين وبوستراته ؟

طنطاوي : يا نهار مش فايت ... لأ فعلاً برنس برنس يعني .. عرفت إزاي يا برنس ؟

أوباما : لا برنس ولا نيلة .. دي صيته جاب هنا يابني .. إسكت يا مشمش .. أنا مصيبتي مصيبة .. ديك النهار راجع من الشغل مهدود حيلي وحالتي نيلة .. بافتح البيت الأبيض إلا والاقي بوستر لأبو إسماعيل مالي حيطة أوضة الجلوس ... إتخضيت وندهنت على الحاجه ميشيل .. سألتها : إيه ده يا ولية ؟

قالت لي : أسكت يا بومبا ... روحت استقضى شوية حاجات من البقالة لقيت الدنيا زحمة موت في الشارع وناس بتضرب بعض ... المهم إنت عارفني في الحاجات دي .. كتف من هنا على شلوت من هنا لقيتهم بيوزعوا بوسترات بيقولوا عليها لراجل بركه .. ولو علقت البوستر ده في بيتكم في مكان تدخله الشمس من الجهة الشمالية الغربية هاتسمع جود نيوز بعد 3 أيام .. فجبت واحد وعلقته في الصالون وفاضل يومين ونمسع جود نيوز

اوباما : الجود نيوز هاتبقى إني هارمي عليكي اليمين وتروحي عند بيت اهلك وأرميكي رمية البوبيهات .. فزي يا وليه شيلي البتاع ده من هنا بعد ما اعملها معاكي دلوقت .... ومن ساعتها ومش عارف اعمل إيه يا طنطاوي ياخويا لأن بيتي كده هايتخرب وعيالي هايتشردوا

طنطاوي : يا نهار إسود .. بقى أنا جايب كرت من أبو 50 ج وباكلمك عشان تحل لي المشكلة تقوم تسودها في وشي ؟

أوباما : مش قصدي ... أنا بأفضفض معاك بس

طنطاوي : من ناحية الفضفضة .. خد عندك ... الأسبوع اللي فات صحيت أصلي الفجر كالمعتاد .. إلا والاقي في وشي بوستر لابو إسماعيل مغطي الدولاب والضرف والمرايا ... زغدت الحاجه أم مشمش بكتفي قامت الوليه مفظوعه تقول لي :

ام مشمش : خير يا حج ؟

طنطاوي : مش خير أبداً ... إيه اللي ملطوع عالدولاب ده ؟

ام مشمش : ده بوكسر ونتيجة لأبو إسماعين إتنين في واحد يعني

طنطاوي : بتقول لي إيه يا ولية يا مخبولة أنتي ؟ بوكسر إيه وزفت إيه ؟ الله يخرب بيت إعلانات قطونيل اللي خلت الناس تتكلم في الأمور الداخلية دي ... انا هاتصل بحمدي بدين حالاً يشمع المصنع ده ويعتقل أي حد يتكلم في الامور دي ... ... إيه اللي جاب ام البتاع ده هنا ؟

ام مشمش : أه قولت لي .. بُص .. إمبارح لقيت الحجة فتحية جارتنا جايه تشرب معايا القهوة .. وادتني البوكسر ده هدية وقالت لي ده بوكسر ونتيجة عشان تعرفي مواعيد الصلاة وعليها صورة الراجل البركة ابو إسماعيل اللي مدرمغ البلد

طنطاوي : إن جيت للحق يا بومبا ... انا كنت هارمي عليها اليمين انا كمان بس قولت عيب والناس هاتاكل وشنا بعد العمر ده كله .. فقلت اكلمك تشوف لنا حل ...

بومبا : عندي الحل يا معلم ... عيب ده انا بومبا والاجر على الله ... بُص .. إيه رأيك نلبسه قضية إرهاب ونشيعه على جونتانمو

طنطاوي : قديمة والناس ما بقيتش تاكل من الكلام ده ..

بومبا : طب حتت حشيش على باكتت بانجو على كام قرص ترامادول ظريفة في درج مكتبه يروح فيها بعثة 25 سنة

طنطاوي : ولا هايدخل على الناس .. لان أبو إسماعين ما بيشربش الشاي أبو لبن أساساً

بومبا : ... بس لقيتها يا معلم ....عندي واد إيده تتلف في حرير إسمه إبراهيم كالوشا .. ساكن في منهاتن ... هاخليه يضرب جواز مبلول لأم الشيخ حازم ونقول عليها امريكانية وبكده يبقى بخخخخخخ

طنطاوي : الله عليك لما تفكر وتمخمخ يا كبير ... فعلاً الكبير كبير .. ربنا ما يحرمني منك يا برنس البرنسات

----------

طنطاوي : إيه رأيك يا عنان ؟

عنان : أستاذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذ

انت رجعت للتأليف تانى ..ههههه

فين الحاجات دى من زمان

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

استاذ سي السيد انا مصدوم و انا بقرأ الكلام ده

اتقى الله فى مصر يا اخى و قل قول الحق

حضرتك اغفلت نقطه مهمه جدا و هى دور ايران و المد الشيعى والاستاذ طارق

خطأ لا يغتفر يا سي السيد

واكيد فيه جيل أوصافه غير نفس الاوصاف

إن شاف يوعى وإن وعي ما يخاف

http://www.youtube.com/watch?v=-ngd0DARowQ

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...