اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اجرات تأشيرة العمل لسلطنة عمان

Recommended Posts

يا جماعة انا جايللى عرض كويس اوى للعمل فى سلطنة عمان المشكلة انى على طول مسافر و خارج القاهرة و بنزل اجازاة ايام بسية وارجع تانى و فى نفس الوقت عايز اكمل اجرات فيزا العمل لعمان:

من فضلكم حد يقوللى ابتدى منين موضوع الكشف الطبى و الشهادات و الكشف الجنائى و الموضوع بياخد اد ايه وقت

بجد نصايحكم هتفرق معايا جامد شكرااا و ربنا يوفق الجميع

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

سيدى الفاضل اول اجراء لك سيكون عمل الكشف الطبى و هو بيكون من مكانين الاول وزارة الصحة و التانى بيكون من مستشفى خاص حسب مكان اقامة حضرتك سواء بالقاهرة او مدينة اخرى بس تكون المستشفى الخاص معتمدة و ممكن تسال عنها حينما تذهب الى المعامل المركزية بوزارة الصحة و تحليل معامل وزارة الصحة بتستلمه فى خلال 3 ايام و الخاص بيكون فى نفس اليوم بشرط انك لن تتسلمه الا بعد ظهور تحليل وزارة الصحة و يجب توثيق الشهادة العلمية الخاصة بك من وزارة التعليم العالى اذا كنت معك شهادة تعليم عالى و بعد كده من مكتب الخارجية المصرية و بعد كده من القنصلية العمانية و المفروض الورق ده كله بتبعته للشركة فى السلطنة و معها تقريبا 15 صورة شخصية بس بتكون بخلفية زرقاء و صورة من جواز السفر والشركة سوف تقول لك الاوراق المطلوبة بالظبط و بعد ذلك تقريبا الورق بياخد اجراءات فى حدود 3 اسابيع و بعد ذلك بيبعتو لك التاشيرة على النت ( الميل الخاص بك ) و بعد ذلك تطبعها و تروح مكتب تصاريح العمل و تعمل التصريح و اذا كانو حيحجزو لك الطيران سوف يرسلو لك برضو التذكرة على النت و تطبعها و يوم السفر يكون معاك فى المطار صورة من التاشيرة و صورة من تذكرة الكيران مع تصريح العمل و هما بيكونو سليبين فى مكتب المطار التاشيرة الاصل و بتاخدها فى المطار

و اى استفسار انا تحت امر حضرتك

رابط هذا التعليق

• بعد 5 سنة...
  • الزوار

سؤال من فضلكم ... طيب وايه مدى اختلاف الاجراءات وطول وقتها فى حالة عدم انهاء دراستى الجامعية ولسا معيش شهادة معتدمة من الكلية ارجو الرد ضرورى !!! وشكرا مقدما 

رابط هذا التعليق

• الزوار

انا ف مصر و الحمدلله وفقت واتقبلت فى المقابله التليفونية على وظيفه ف مسقط بس لحد دلوقتى جهة العمل لم ترسل العقد واتصلت بيهم وخبرونى بانهم ينتظرو الحصول على موافقه من الوزارة. الحقيقة انا مش فاهمه هل كده ممكن اخسر الوظيفه أو ما هى مدة الحصول على هذه الموافقه؟؟

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...
  • بعد 1 شهر...
  • بعد 4 شهور...

السلام عليكم :انا جالي تأشيرة سفر إلي سلطنة عمان  المفروض اعمل ايه هي زيارة شهر للسياحة 

افيدوني ايه هي الأوراق والاجرائات 

تم تعديل بواسطة Hoss Ever
نسيان
رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...
  • بعد 1 شهر...
  • الزوار
في ٣٠‏/٣‏/٢٠١٨ at 13:44, abo ahmed said:

أنا جايلي عقد عمل في سلطنة عمان الراتب 250 ريال والسكن والاكل عليهم هل الراتب دا اقدر اعيش منة وابعت لاسرتي منة

راتب معقول لا باس به كبدايه ولكن حاول الوصل لاعلي راتب 

رابط هذا التعليق

• بعد 2 شهور...
  • بعد 3 شهور...
  • الزوار

انا صيدلى عايز اسافر الى عمان امتحن الامتحان الاول ولا لازم استنى عقد عمل من بره الاول وبعدين امتحن ياريت حد يفيدنى

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...