اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هل نقص حديد بسيط يسبب الحاجات العجيبه دي؟

Damo

Recommended Posts

شوفي يا دامو الاعراض اللي حصلت لي وحصلت لك برضو انا هاقتبسها من كلامك

وهازود عليها الاعراض اللي ماحصلتلكيش وحصلت لي

ابتديت اكل اكتر من قبل كده و ابتديت اجوع اسرع. الاكل ده فضل يزيد يزيد لحد ما دلوقتي مش ببطل اكل طوووول الوقت و الاوقات اللي مش باكل فيها ببقى همووووت من الجوع و تفضل بطني تصوصو. و مش بشبع ابدا..عمري ما حسيت اني شبعانه او اتماليت!! علطول حاسة بطني فاضية.
في بقى حاجات تانيه .ابتدت رجلي تبقى سقعاااااا.

انا بقه كانت رجلي وجسمي كله .ممكن في لحظه واحده اكون قاعده واحس بنوبة صهد وحر مش معقوله في جسمي كله ورجلي بالاخص (هنا بقه عاوزه اقول ان زيادة الغده الدرقيه بيعمل الاحساس بالحر والسخونيه خصوصا في الرجلين ونقص هرمون الغده الدرقيه بيدي احساس بالبروده

الحاجة التالته بقى اني ابقى مقضيه يومي طبيييعيييي جدا و فجأه اتعب و و اوقف اي حاجة بعملها و انااام و اليوم كلو يبوظ طبعا. حتى ساعات نبقى بره البيت و تحصلي بروح اقعد في العربية مفيش عشر دقايق و اكون في سااابع نومه و ايام بصحى الصبح بعديها بساعتين ارجع انام تاني لحاااد اخر اليوم اصحى لمى يبقى فاضل ييجي ساعة على معاد نومي الطبيعي و في المعاد ارجع انام عااااادي خالص كاني صحيا طول اليوم.. بعدين بعد ما مامتي تابعت الحكاية دي اكتشفت ان بيحصلي هبوووط في ضغط الدم غير معروف اسبابه.

ده بقه بالحرف كان بيحصل معايا

لدرجة ان جوزي في الاول كان عمال يتريق عليه ويقول لي انتي مقضيه ال24 ساعه نوم وتقومي من النوم تاكلي تنامي تاني

روحت طبعا لداكتره و حكيتلهم على كل الحاجات دي و كلو قال تحاليل دم و اتهريت تخريم في دراعي و مطلعوش بحاجة عدله. كل اللي اتقال في نقص حديد

فعلا ده حصل بالحرف معايا انا كمان ولما اخدت اقراص هيموتون علشان نقص الحديد لمدة شهر ونسبة الحديد بقت معقوله لكن نفس الاعراض موجوده ...هنا جه دور تحليل الغده الدرقيه اللي اكتشفنا فيه ان هرمونها زياده عندي

رابط هذا التعليق

اها

مرسي يا روشة :)

ابقي طمنينا عملتي ايه علشان نتطمن عليكي وكمان ناخد خبره برضو لو ماطلعتش الاعراض دي بتاعت الغده الدرقيه نقوم نعرف بتاعت ايه.

وخلي بالك اعراض زياده هرمون الغده الدرقيه عكس اعراض نقص الهرمون بتاعها خالص

وممكن تدخلي على مواقع على النت وتقرئي عن الغده الدرقيه واعراض زيادة الهرمون ونقصه وممكن تتوصلي لحاجه تفيدك

تحياتي ....وتمنياتي بالشفاء :sad:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...