اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مطار القاهرة الدولى - خدمة "اهلا" المميزة

engmido

Recommended Posts

• مطار القاهرة الدولى يعلن عن خدمة "أهلا" المميزة .. إضافة جديدة لخدمات السفر .. إجراءات و نقل أمتعة و خدمات أخرى متميزة.

أعلن مطار القاهرة الدولى عن خدمة "اهلا" المميزة ، التى يقدمها المطار كإضافة جديدة الى كل مسافريه من جميع أنحاء العالم و العاملين بالخارج ، بهدف تسهيل إجراءات السفر و الوصول و نقل الأمتعة و خدمات اخرى مميزة.( الخدمة شاملة جميع الخطوط الجوية)

اللى عنده اى اضافة او معلومة عن هذا الموضوع ياريت يفيدنا حتى تعم الفائدة والكل يستفيد

منتظرينكم

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

معقولة محدش يعرف؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

انا بصراحة اول مرة اسمع عنها

لو حد عنده معلومات ياريت يضيفها بجد

وشكرا جزيلا على الموضوع

:give_rose:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

لم يتم الأعلان بصورة مفصلة عن مميزات تلك الخدمة بعد .. فهي في مرحلة التسويق ... نظام قريبآ علي هذه الشاشة الفيلم الخطير فرافيرو العجيب .. و كده ...

لكن بما ان خدمة "اهلآ" موجودة في مطارات تانية .. فمن المرجح انها حتكون مماثلة ليها .. و عليه في مطار دبي مثلا من خلالها يمكنك :

خدمة الاستقبال والترحيب المميزة "أهلا": أهلاً عبارة عن رزمة متكاملة من الخدمات التي تشمل المرطبات ووسائل الاستجمام في صالة أهلاً ريثما يتم الانتهاء من إجراءات السفر. وهي تشمل أيضاً خدمة حمل الأمتعة مجاناً وتخليص إجراءات السفر بسرعة الخ. أما الخيارات فتشمل الحصول على تصريح دخول المطار وصالة أهلاً ومواقف السيارات للمرافق سواء للترحيب أو الاستقبال (على أن يخضع ذلك إلى موافقة مسبقة من أمن المطار). تبلغ تكاليف هذه الخدمة 150 درهم لكل مسافر بالإضافة إلى 150 درهم في حال كان الشخص المكلف بالترحيب والاستقبال يريد استخدام صالة أهلاً. الخدمة تشمل أيضاً تقديم الزهور والشوكولاه وخصومات جماعية مقابل كلفة إضافية. احجز خدمة الاستقبال والترحيب المميزة أهلاً إلكترونياً

خدمة الاستقبال والترحيب القياسية أهلاً: هذه الرزمة تشبه إلى حد بعيد خدمة الاستقبال والترحيب المميزة رغم أنها تستثني خدمة حمل الأمتعة مجاناً. تبلغ تكاليف هذه الخدمة 100 درهم لكل مسافر فضلاً عن 150 درهم في حال كان الشخص المكلف بالترحيب والاستقبال يريد الحصول على تصريح يخوله الدخول إلى صالة أهلاً (على أن يخضع ذلك إلى موافقة مسبقة من أمن المطار). ويمكن توفير الزهور والشوكولاه وخصومات جماعية مقابل كلفة إضافية. احجز خدمة الاستقبال والترحيب القياسية إلكترونياً .

و عليه فهي خدمة ما تلزمنيش .. انا لا VIP و لا عايز فنضان و شوكولا و زعزوعة قصب في استقبالي ..

انا عايز بس تاكسي ابن حلال و سواقه مش رغاي ....

عايز العسكري ما يبتسمليش ابتسامة صفرا تيبنلي صف سنان لولي و هو يمد ايده و بيقول حمد الله عالسلامة يا باشا ..

مش عايز 4 اتنفار يعملوا نباطشية علي شنطتي من السير لغاية التاكسي و كل واحد يقول لي اي خدمة يا باشا ...

علي بلاطة كده .. مش عايز لا أهلآ ... و لا حتي سهلآ ...

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

تقديم الزهور والشوكولاه

شكولااااه ازاي :protest:

انا كنت اسمعهم في روتانا زمان بيقولوا شكولاه

بس دلوقتي وبالالوان اسمها شيكولاتة في روتانا سينما

معلوماتي الشيكولاتية متلخبطة :blink:

تم تعديل بواسطة سمبا
رابط هذا التعليق

و عليه فهي خدمة ما تلزمنيش .. انا لا VIP و لا عايز فنضان و شوكولا و زعزوعة قصب في استقبالي ..

انا عايز بس تاكسي ابن حلال و سواقه مش رغاي ....

عايز العسكري ما يبتسمليش ابتسامة صفرا تيبنلي صف سنان لولي و هو يمد ايده و بيقول حمد الله عالسلامة يا باشا ..

مش عايز 4 اتنفار يعملوا نباطشية علي شنطتي من السير لغاية التاكسي و كل واحد يقول لي اي خدمة يا باشا ...

علي بلاطة كده .. مش عايز لا أهلآ ... و لا حتي سهلآ ...

لا يابيه ازاى

مش حضرتك بتقول خدمة مدفوعة الاجر ؟؟؟

يعنى خدمة منظمة حاجة او مجموعة حاجات قصاد مبلغ معين

خدمة لها نظام وبروفايل ماشية بيه مش سداح مداح وزى ما قلت 100 واحد بيشيلوا الشنطة وحمد الله ع السلامة ياريس

خالص.... خصوصا انه مهما يكن فى مطاااااااااار مش فى العتبة ولا موقف عبود ولا احمد حلمى

واذا كان مطار القاهرة مش كده .... فاعتقد ان مطار دبى كده ونص

رابط هذا التعليق

نا بصراحة اول مرة اسمع عنها

لو حد عنده معلومات ياريت يضيفها بجد

وشكرا جزيلا على الموضوع

:give_rose:

يا سلااااااام يا اغابى

اهو هو ده الى بنخده شفوى وقرديحى ... لما يعجبك الكلام

انما لو حاجة تانى تقييم سالب زى النطرة ( مش المطرة)

ههههههه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...