اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اطلب المساعدة فى بيتنا برص

iloveegypt

Recommended Posts

بصراحة انا عارف ان ممكن يكون الموضوع بسيط عند البعض

بس بصراحة عامل مشكلة لزوجتى والاولاد

عندنا برص

انابصراحة تمكنت ولله الحمد من قتل احدهم :)

بس لسه فى واحد تانى مجننى وخلينا افكراسيب السعودية كلها

السؤال هو فى طريقة لقتله بالمناسبة جربت الشيح وفوجئت بالبرص بيجى جنب الشيح ويقعد يشمه والبرص اخر مزاج :blink: :sad:

والسؤال الثانى حد عنده فكرة عن اضراره ;)

عايز الرد ياهل الخير جوه مصر وبرة مصر

رابط هذا التعليق

عندنا برص

السؤال هو فى طريقة لقتله بالمناسبة جربت الشيح وفوجئت بالبرص بيجى جنب الشيح ويقعد يشمه والبرص اخر مزاج ;) :roseop:

والسؤال الثانى حد عنده فكرة عن اضراره :roseop:

أشترى الاهرام ....قول 10 نسخ ....و أقطع الصفحه الأولى ....ووزعها على أركان البيت ...و أبقى قابلنى لو دخل البلد كلها مش بيتكو بس برص و لا سحليه حتى ..... :blink: :sad:

أيا وطني: جعلوك مسلسل رعبٍ

نتابع أحداثه في المساء.

فكيف نراك إذا قطعوا الكهرباء؟؟

رابط هذا التعليق

عندنا برص

السؤال هو فى طريقة لقتله بالمناسبة جربت الشيح وفوجئت بالبرص بيجى جنب الشيح ويقعد يشمه والبرص اخر مزاج :roseop::roseop:

والسؤال الثانى حد عنده فكرة عن اضراره md2:

أشترى الاهرام ....قول 10 نسخ ....و أقطع الصفحه الأولى ....ووزعها على أركان البيت ...و أبقى قابلنى لو دخل البلد كلها مش بيتكو بس برص و لا سحليه حتى ..... :blink: :sad:

ياراجل حرام عليك

انا عايز اموت البرص

مش اشله واخنقه الرحمة يا بشر بالابراص ;)

رابط هذا التعليق

عندنا برص

السؤال هو فى طريقة لقتله بالمناسبة جربت الشيح وفوجئت بالبرص بيجى جنب الشيح ويقعد يشمه والبرص اخر مزاج md2: smk:

والسؤال الثانى حد عنده فكرة عن اضراره md2:

;) فكرتني بنفسي والله انا بموووووووووووووووووووووووووووووووت من حاجه اسمها برص :roseop:

ومن الاسباب بردو اللي كرهت بيها السعوديه الابراص دي اللي ورايا ورايا :sad: بكرههم

بالنسبه للسؤال الاول هو بيتهيالي ان صعب حاجه تاثر فيه ولازم تلقيه وتقضي عليه :blink:

اما السؤال التاني فهو طبعا البرص مقرف ولازم ميقعدش في البيت عشان على حسب معلوماتي لو راح عند الملح بيفرز فيه ماده وبيعمل مشكله بعد كده..

واعمل زيي انا ساده اي فتحه ممكن تاقبلني عشان مشوفش خلقته

وان شاء الله تخلص منه يارب لاني عارفه شعور زوجتك اللي اكيد بيكون نفس شعوري لما بيكون في بيتنا برص :roseop:

اذا لم تستطع ان تنظر امامك لان مستقبلك مظلم..واذا لم تستطع ان تنظر خلفك لان ماضيك مؤلم..فانظر الى الاعلى تجد ربكتجاهك

رابط هذا التعليق

إيه الناس الفرافير دي ؟ خايفين من حيوان زاحف أليف نحيف خفيف ظريف إسمه بُرص

تصدقوا بالله إني قعدت كذا سنة هنا في السعودية أستمع لأصوات الطقطقة الصادرة من المنور وأفركها حد ماسك كبشة أو مقصوصة وبيخبط على الحلل وهو بيطبخ زي ما بيعمل بتوع الكُشري عندنا ... لحد ما اتجوزت ومراتي قالت لي : دي أصوات الأبراص يا فالح

شوفتوا ؟ أدي فايدة أه من فوائد الجواز ...

بس الإبراص هنا إيه .. إوعى ..........تحس إنها تمساح بس صغير ..

بس انا بعون الله ما باخافش منهم وبأجري ورا اي بُرص أشوفه وبإيد المقشة بأقوم زانقه في الحيط أخلص عليه وبيقعد فترة صاحي ويفرفر بعد ما يموت بس برضوا ما بأرحموش ...

حد يخاف من الحيوان ده ؟ ده سبونس وننوس خالص حتى شوفوا

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

:) فكرتني بنفسي والله انا بموووووووووووووووووووووووووووووووت من حاجه اسمها برص :blink:

والله من الواضح يا أخت moons 2 يعني قمرين .. إن كل الستات بتخاف من كل ما يمشي على رجلين - إلا جوزها - وكل ما يمشي على أربع إلا إبنها الصغير وهو بيحبي ...

يعني عايزه تقولي إنك بتخافي من البراريص بس وبالتالي بتتعايشي في سلام مع الفئران حتى ولو كان فار نونو ومسمسم زي ده ؟

أو صرصور ضعيف زي داهو ؟

أو خنفسة مخنفسة وسفيوفه زي دي ؟

لو قولتي آه .. يبقى هانمنحك وسام الشجاعة وتبقى أنتي فتوة المحاورات ونهتف لك ونقول لك : تعيش أم حميده سيدة البحر الأحمر المتوسط

رابط هذا التعليق

ده والله اعلم اسمه شيكال صح

سى السيد ماتيجى تساعدنى فى قتل هذا البرص وهاديلك 10 مليون دولار زى السكرى بتاع دبى ايه رايك

رابط هذا التعليق

:blink: فكرتني بنفسي والله انا بموووووووووووووووووووووووووووووووت من حاجه اسمها برص :lol:

والله من الواضح يا أخت moons 2 يعني قمرين .. إن كل الستات بتخاف من كل ما يمشي على رجلين - إلا جوزها - وكل ما يمشي على أربع إلا إبنها الصغير وهو بيحبي ...

يعني عايزه تقولي إنك بتخافي من البراريص بس وبالتالي بتتعايشي في سلام مع الفئران حتى ولو كان فار نونو ومسمسم زي ده ؟

أو صرصور ضعيف زي داهو ؟

أو خنفسة مخنفسة وسفيوفه زي دي ؟

لو قولتي آه .. يبقى هانمنحك وسام الشجاعة وتبقى أنتي فتوة المحاورات ونهتف لك ونقول لك : تعيش أم حميده سيدة البحر الأحمر المتوسط

شوف ياسي السيد كلمة خوف دي اوليله اوي اوي بالنسبه للي بحسه ناحية اي حشره او اي زواحف والصور اللي حضرتك حطتها بجد خوفتني بالذات صورة البرص والصرصار :lol:

وكله كوم وانك تقول على البرص ننوس ده كوم تاني :blink:

اذا لم تستطع ان تنظر امامك لان مستقبلك مظلم..واذا لم تستطع ان تنظر خلفك لان ماضيك مؤلم..فانظر الى الاعلى تجد ربكتجاهك

رابط هذا التعليق

السلام عليكم بعد التحية و الحترام للبرص العزيز اللذيذ.... اعتقد ان الوسيلة الوحيدة للقضاء على سيادته وهى ان تلبدله(تلبد لسيادته )فى الدرة حتى تشوفه بيعنيك ثم تخطه بسلاح مقشاة عيار تقيل فى رأسه وتسيب الذليل يلعب براحته.....و أذا كان قلب خفيف تكرى عليه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم بعد التحية و الحترام للبرص العزيز اللذيذ.... اعتقد ان الوسيلة الوحيدة للقضاء على سيادته وهى ان تلبدله(تلبد لسيادته )فى الدرة حتى تشوفه بيعنيك ثم تخطه بسلاح مقشاة عيار تقيل فى رأسه وتسيب الذليل يلعب براحته.....و أذا كان قلب خفيف تكرى عليه

متعرفش حد اكريه عليه لان العبد لله بيقرف من الابراص موووووووووووووووووتتتتتتتتتتتتت :roseop:

رابط هذا التعليق

انا رأيى تكبر دماغك .. لأنك حتى لو خلصت عليه أكيد فيه غيره و انت مش واخد بالك .. انا عايش فى مدينة تابعة لمنطقة الرياض .. و الجبال موجودة حوالين البيوت و خصوصا البيوت المطرفة .. مقلكش بقى على كمية الابراص اللى موجودة و لا الاحجام .. و انا متأكد انهم موجودين فى كل مكان فى البيت و كمان فى اوضة نومى .. بس هعمل ايه ..لو حطيتهم فى دماغى مش هخلص .. كبر و عيش :roseop:

كيف اصطباري وما في العمر متسع...!!

رابط هذا التعليق

البرص ضار و مفروض نتخلص منه أول ما نشوفه

بس أيه رأيكم في الفزورة دي

أزاي البرص بيمشي علي السقف من غير ما يقع ؟؟

الا بذكر الله تطمئن القلوب

رابط هذا التعليق

wst:: :lol: مممممممم..يمكن عشان مبيعرفش يقع :roseop: :lol:

رابط هذا التعليق

انا رأيى تكبر دماغك .. لأنك حتى لو خلصت عليه أكيد فيه غيره و انت مش واخد بالك .. انا عايش فى مدينة تابعة لمنطقة الرياض .. و الجبال موجودة حوالين البيوت و خصوصا البيوت المطرفة .. مقلكش بقى على كمية الابراص اللى موجودة و لا الاحجام .. و انا متأكد انهم موجودين فى كل مكان فى البيت و كمان فى اوضة نومى .. بس هعمل ايه ..لو حطيتهم فى دماغى مش هخلص .. كبر و عيش tv_:

انا فعلا كبرت لانى مش لاقيه

الظاهر انه طفش bv:-

رابط هذا التعليق

متعرفش حد اكريه عليه لان العبد لله بيقرف من الابراص موووووووووووووووووتتتتتتتتتتتتت bv:-

قُل بخاف أو بأترعب من الأبراص .. ولا تقل بأقرف

رابط هذا التعليق

ايده يا جويريه فيها شفاطات زي اللي بنسلك بيهم البلاعات كده و بالتالي بيلزق في اي حته مبيهموش bv:-

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انا عندى حل للتخلص من البرص

فى لصق يباع فى الصيدليات اسمه لصق فئران

اعتقد انه ينفع مع البرص ايضا

بس عندى سؤال هل البرص منتشر فى كل مدن السعودية وفى كل البيوت ام اماكن معينة

رابط هذا التعليق

اخى الفاضل

حاقول لك على طريقة فعالة جدا و غير مقرفة للقضاء على البرص من بعيد لبعيد و عن تجربة

هات علبة ريد او بايجون يعنى مبيد حشرى و رش على البرص افندى كمية محترمة

حتلاقى البرص اتشنج بشكل عنيف و مات فى الحال

و احلام سعيدة يا باشا :lol:

رابط هذا التعليق

:lol: :lol: مممممممم..يمكن عشان مبيعرفش يقع :lol: :lol:

:lol:

أيوة ده السبب الرئيسي انه مش بيعرف يقع لكن فيه أسباب تانية

الا بذكر الله تطمئن القلوب

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...