اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

للاهميه استاذ خالد من فضلك

Recommended Posts

السلام عليكم استاذ خالد

انا كتبت بوست قبل كده عن مشكلتي وحضرتك رديت عليا ان فيه حل

باختصار انا عملت صيدلي بالسعوديه ثلاث سنوات ونزلت نهائي ومعايا كل ورقي شامل شهاده الخبره واخلاء الطرف , بس قبل نزولي اشتريت فيزا اختصاصي تسويق من احد المصريين للاسف واعطاني عقد موثق وفوجئت بان العقد علي مؤسسه مقاولات وسالته كيف اكون صيدلي واعمل اختصاصي تسويق بالمقاولات ؟؟

وكان رده انو عادي جدا ومفيش مشكله , وارسل لي خطاب دعم من الكفيل يفيد بالموافقه علي العمل لديه رغم حصولي علي بكالريوس صيدله وان الكفيل اختبرني ووجدني مناسب للمهنه وده كان موثق !!

لما نزلت مصر غيرت البطاقه والباسبور علي مهنه اختصاصي تسويق وعملت شهاده خبره باختصاصي ووثقتها وقدمت كل الورق لمكتب سفريات وبعد شهر اتصلوا عليا وقالوا القنصليه اعتذرت لعدم توافق المؤهل مع المهنه ولم ياخذوا بخطاب الدعم

كلمت المحترم اللي اداني الفيزا وقالي متقلقش عادي وانقل التفويض علي مكتب تبعي وهيخلصلك كل حاجه وبعد ممطاطله شهر كامل ودفع 700 ريال نقل التفويض لشركه تانيه وقدمت الورق من غير الخطاب الدعم لانه اتكتب عليه بالاحمر من القنصليه المره اللي فاتت

وكتالت مره الفيزا مش طلعت

اريد من حضرتك ارشادي الي حل سريع ومضمون لاني لا اثق بالراجل اللي اداني الفيزا ربنا ينتقم منه وكمان مش هقدر استني ادور علي فيزا تانيه واجري في الورق تاني لاني مستعجل علي السفر جدا

اسف للاطاله وبانتظار ردكم

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

الحل موجود يا دكتور محمود ولكنه للاسف مكلف وانا شايف انك صرفت كتير

عموما كلمني علي الخاص ومحلوله ان شاء الله

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...