اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ايه رايكم فى سيراميكا الامراء وفينيسيا

moataz

Recommended Posts

حضرتك قصدك على سيراميكا الامير مش الامراء صح؟

عموما فينيسيا مش كويس قوى احسنهم كيلو باترا والجوهرة برضو بس الجوهرة اسعاره غالية كمان عن كيلوباترا

انما فينيسيا لما كنا بنتفرج عليه حسيت انه عامل ذى الفرز التانى ولما تشوف الاعلان فى التليفزيون غير لما تشوفها عالطبيعة خالص

انما الامير معرفش بصراحة ماشوفتوش

رابط هذا التعليق

بالنسبه للسيراميك اقصد الامراء بس سمعت من بعض الناس انه بيشرب مياه كثير وبتبان عليه فمش عارف مدى صحة الكلام ده والف شكر لرد حضرتك جزاءاك الله كل خير ..

رابط هذا التعليق

بصـــراحة انا مركبة فى شقتى اللى فى مصر سيراميك كيلوباترا

بس انا اسمع ان فى حالة البديل عن كيلوباتر ممكن سيراميك الامير وبيقولوا اسعاره ممتازة

دى المعلومة اللى قابلتنى وقت ما كنت بعمل انقلاب لشقتى الصيف اللى فات

هو كيلوباتر غالى جدا - الحمام بس كلفنى 7 الاف ج - داه غير باقى ارضيات الشقة كلها والغرف و المطبخ - فغالى اوى

بصراحة نسفت الشقة كلها مش بس الحمام - وانا عندى شقتى مساحتها كبيرة

(( 5 غرف وصالة كبيرة جدا وبلكونيتين ومطبخ وحمام )) او تقدر تعتبرهم شقتين فى بعض

فالكل اقترح عليا انى استبدل سيراميك كيلوباترا بسيراميك الامير لان سعره كويس

وبكدا حاوفر ونوعيته ممتازة لكن انا بصراحة كان حظى سيراميك كيلوباترا .. بس سيراميك كيلوباترا تحفة بجد . .

دي معلوماتى

اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

عندك حق اختى العزيزه اغابي كليوباترا والجوهره اعلى حاجه فى السوق بس للاسف انا ميزانيتى محدوده فعاوز اجيب حاجه رخيصه او سعرها معقول وفى نفس الوقت جودتها كويسه والانواع بره فى السوق كثير اوى تخلى الواحد يختار عموما الف شكر على ردك جزاءاكى الله كل خير ...

رابط هذا التعليق

انا هقولك حاجة يا معتز يا خويا طالما ميزانيتك على ادك انت ساكن فين القاهرة ولا فين؟؟

لو فى القاهرة عندك اسواق كتير للسيراميك بتبيع الفرز التانى وبيبقى والله فيه حاجات مش بتفرقها عن الفرز الاول

اولا فى سوق اسمه سوق التونسى مش عارفة فى السيدة عائشة تقريبا قرب البساتين كده هتلاقى فيه اشكال كتييييييرة وانواع كتيرة وحاجات حاوة برضو

وفيه سوق تانى فى امبابة برضو نفس الكلام بس بلاش ده عشان اللى فيه على اد ماهو رخيص بس مش هتستريح له

وعليك وعالفجالة ولما تروح هناك بلاش تدخل المعارض الكبيرة بتاعة سيراميكا كيلوباترا والجوهرة فيه معارض تانية بيبقى فيها انواع كويسة وارخص كتير والله بس جرب

وان عن نفسى ارشحلك الفجالة انضف حاجة وهتلاقى انواع كتير قوى وماتستعجلش هناك لما تروح وتجيب من اول حاجة تقابلك لانك هتلاقى الاسعار بتتفاوت والاشكال كتيرة

جرب كل الاسواق دى واعملك لفة عليها كده وان شاء الله ربنا يوفقك وتلاقى اللى انت عاوزه

بالتوفيق يارب

رابط هذا التعليق

عندك حق اختى العزيزه اغابي كليوباترا والجوهره اعلى حاجه فى السوق بس للاسف انا ميزانيتى محدوده فعاوز اجيب حاجه رخيصه او سعرها معقول وفى نفس الوقت جودتها كويسه والانواع بره فى السوق كثير اوى تخلى الواحد يختار عموما الف شكر على ردك جزاءاكى الله كل خير ...

اخي العزيز:

في في سيراميك كليوبترا يتراوح سعره من 25الى 30ج وفي التخفيضات والمعارض بينزل كمان عن كده

كليوبترا سيراميك عالى الجوده وهو والجوهره وبعديها رويال اذواقه عاليه جدا واسعاره معقوله

واللي مايعجبك سعره هاته فرز تاني مش بيفرق ف الجوده خالص ولا في المقاس

ومش بيبان انه فرز تاني الا لو واحد تمحص وفكر وعنده خبره طويله بانواع السيراميك

اما بالنسبه لباقي الانواع ماشي حالها نظام يعني لو عايز بعد كم سنه تغير

وفي فعلا مناطق بتبيع سيراميك رخيص زي ماتفضلت الاخت فتوفوته

والراي الاول والاخير ليك

بس حاسب المناطق ده يكون الخم ( الضحك ع الزبون ) فيها كبير

لازم تكون مصحصح ليهم وعينك في وسط راسك

وتفتح جميع الكراتيين

لو عايز تشتري دماغك عليك بالمعارض الكبيره لانها بتحافظ ع سمعتها

تحياتي

مهندس ابو يوسف

رابط هذا التعليق

اشكرك اختى العزيزه fatfouta واخى العزيز مهندس ابو يوسف على نصائحكم الغاليه جزاءاكم الله كل خير ......

انا ساكن ناحية ميدان لبنان وسوق امبابه قريب منى لاحظت فيه كذا محل مكتوب عليهم موزع معتمد لسيراميك رويال مثلا وهكذا ايه رايكم المحلات ده تبقى مضمونه طالما مكتوب عليها موزع معتمد ولا مش شرط ...

رابط هذا التعليق

اشكرك اختى العزيزه fatfouta واخى العزيز مهندس ابو يوسف على نصائحكم الغاليه جزاءاكم الله كل خير ......

انا ساكن ناحية ميدان لبنان وسوق امبابه قريب منى لاحظت فيه كذا محل مكتوب عليهم موزع معتمد لسيراميك رويال مثلا وهكذا ايه رايكم المحلات ده تبقى مضمونه طالما مكتوب عليها موزع معتمد ولا مش شرط ...

مصانع سيراميكا كليو باترا فى العاشر من رمضان بتبيع بسعر تجارى ..

تقدر حضرتك تروح وهايبعتوك تستلم من المخازن ..بسعر الجملة ..

بس خلى بالك النقل مكلف فى الحالة دى وممكن فرق السعر ...يغطيه تكلفة النقل ...

ده طبعا على حسب الكمية ..والاذواق اللى هاتخترها ...بس عموما هاتفرق مع حضرتك لما تختار فرز تانى او تالت فى السعر حوالى 50% عن اسعار المعارض

وحاول فى الاول تستقر على موديل معين ...فى سيراميكا كليو باترا وادينى رقمه والكمية المطلوبه وانا هاحاول اساعدك واجابلك سعره فى المصنع كام ؟؟

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 4
      السلام عليكم اخوانى انا مهندس ميكانيكا 2013 جايلى عرض عمل من شركة سراكو اعمل صيانه بمستشفى على 4500 ريال و مش محددين المكان بس بيقولى غالبا تبوك و مفيش بدل سكن للاستقدام و العقد اعزب السكن و التنقلات عليهم و الاجازة بعد سنتين و العمل 6 ايام 8 ساعات ده كده كويس و لا ايه. مع العلم ان المرتبات دلوقتى رايحه ف داهيه خالص 
    • 28
      انهارده و انا ماشي في الشارع و في الزحمه موبايلي اتنشل من غير ما حس بدور عليه في جيبي مش لاقيه ، بدور في الجيوب التانية وببص حواليا لقيت واحده ست بتقولي موبايلك قولتلها ايوه قالتلي في واحد اخده و مشي من الناحية دي و معاه بنت مأنجشه ( حاطه ايديها في دراعه ) مشيت في الاتجاه اللي شاورت عليه و مش شايف حد فكرة تكون الست دي لها صله باللي سرقه و بتبعدني عن المكان بعدين شوفت ولد وبنت ماشين قدام جريت وانا بجري سمعت واحد بيقول إلحق ياله ( ياولد ) الشخص اللي بينده ده معاهم وكان بيحذرهم بس هما مش س
    • 0
      رايكم في تحويل دولار لجنية لعمل شهادات ادخار وذلك للاستفادة من عائد الشهادات اللي تقريبا على الجنية 9.5% ( في بنك فيصل) بعكس الدولار اللى بتكون 1.5 % مع الاخذ في الاعتبار تغيير سعر الصرف الدولار..... اللى زاد ال 5 سنين اللى فاتوا 30%
    • 43
      السلام عليكم ورحم الله وبركاتة الي أعضاء المنتدي الكرام ,, تحية طيبة أنا كنت عايز أخد رايكم في عقد عمل جه لواحد صاحبي ويهمني أمرة أوي لاني أكتر من أخ -- معلومات عن صديقي -- - خريج كلية تجارة - جامعة المنصورة - قسم المحاسبة - مايو 2007 - لدية شهادات في السويق والتجارة الالكترونية ومهارات البيع والمحاسبة الالكترونية والرخصة الدولية لقيادة الحاسب الالي ومهارات إدارة الاعمال والانجليزي تمام واستخدام الاكسيل والاكسيس تجاريا
    • 2
      انا اسف انى فتحت موضوع جديد فى حين ان الناس مش مقصره فى المواضيع السابقه بس لان معظم المشاركات قديمه انا عايز اخد رايكم فى موضوع الهجره عموما علما بانى مقبل ع الزواج وعايز اعرف كام نقطه: ازاى حياه الانسان بتتاثر بعد الهجره؟ صحيح ان المهاجرين دول بيناموا بقا فى الحدائق ويشتغلوا فى غسيل الصحون بس؟ ايه فرصتى فى القبول؟وبتعتمد على ايه بشكل اساسى؟ السؤال الاهم: ابدأ منين؟
  • أضف...