اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار عن تاشيره بمهنه سائق خاص

Recommended Posts

السلام عليكم اهل المنتدى الكرام

سؤال الى الاعضاء والمشرفين ومن لهم خبره

هل مهنه سائق خاص ممكن تتغير اي منه تانيه يعنى متاحلى انى اشتغل حاجه تانيه غير السائق خاص لان انا سالت واحد قريبي وقلقنى منها قالى مينفعش تشتغل غير سائق خاص مينفعش تتغير لاي مهنه تانيه ارجوكم ياجماعه افيدونى

أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه

رابط هذا التعليق

أخي الكريم

من الصعوبة تعديل مهنة سائق خاص حاليا

هي ليست مستحيلة ولكنها مكلفة ماديا فقد تدفع مبلغ يصل إلى اربعة آلاف أو خمسة آلاف للمعقب لتحصل على أمر تعديل مهنة إضافة إلى أنها تأخذ وقت طويل

وأحذرك هنا من المعقبين الناصبين

أما نقل الكفالة فهو متاح بنفس المهنة على كفيل جديد بشرط أن لا يكون لديه أكثر من سائق واحد بحد اقصى بحيث تكون أنت الثاني

أخي الكريم

لا انصحك بهذه التأشيرة وابحث عن غيرها

رابط هذا التعليق

اشكرك اخى الكريم على اهتمامك وردك .... طيب بالنسبه لمهنه عامل هل من الممكن ان اغير المهنه لمحاسب مثلا او اي مهنه غيرها وهل من السهل ايجاد فرصه عمل بالنسبه للتاشيره الحره في اي مجال وبراتب كويس

أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه

رابط هذا التعليق

بلاش السائق ......... وخصوصا في الفترة دي في منطقة مكة الجوازات ماسحة الدنيا وفي حالة السائق الخاص اللى شغال في مهنة غير السائق ترحيل ( انا بتكلم على منطقة مكة بس ) تغيير المهنة اعرف انه مستحيل ( ماقابلتش حد غير خلال ال 10 سنوات قد ريغير من سائق ) نقل كفالة السائق أسهل من نقل كفالة العامل

مهنة العامل زي الفل وفرص العمل كتير وزي الفل لها والتغيير ممكن وسهل إن شاء الله ( انا مغير من عامل ) بس بردو دا من سنه الوضع إيه دلوقتي مش عارف بس اتوقع انه يكون ممكن لنك معقد شوي

الله يوفقك لم يحب ويرضى

أنا لا أكتب الأشـــعار فالأشعـــــــــار تكتبني

أريد الصمت كي أحيا ولكن الذي ألقاه ُينطقني

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 1
      السلام عليكم انا مدرسة ومعروض عليا عمل في مدرسة اسمها التهذيب القسم العامي بمرتب 6500 شامل السكن والمواصلات هل حد عنده معلومات عن المدرسه دي او اذا كان الراتب هيكفي المعيشة فرد واحد اقدر اصرف واحوش منه؟ لكم جزيل الشكر
    • 10
      السلام عليكم جالى عقد فى سلطنه عمان خارج مسقط ب 650 ريال عمانى اسرتى 4 افراد ايه رأيكم؟ برجاء الرد سريعا و كل عام وانتم بخير
    • 16
      ان شاء الله سيرزقنا المولى عز وجل بطفل عما قريب ...... وكنت اتسأل هل يمكن عمل باسبوره الجديد فى مصر ام لا ............عن طريق توكيل من الاب لاخوه فى مصر فيستخرج به شهاده ميلاد بها الرقم القومى واللى على أساسها يستخرج الباسبور ام ان هذا الامر يستدعى وجود الاب ................... واننا لازم ننزل مصر علشان نعمله باسبور واجراءات اقامته ..............؟؟؟؟ واتمنى الافاده بالاجراءات اللازم عملها اذا كان ممكنا بدأ من شهاده الميلاد الكويتيه اللى سهل استخراج
    • 0
      حقيقة مثيرة توصل إليها علماء بريطانيا قد تؤدى إلى التوصل لعلاج مرض الزهايمر الذى لا يعرف له سبب واضح ولا علاعرض الصفحة
  • أضف...