اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عملية تصحيح الإبصار أريد مشورتكم

~Heba~

Recommended Posts

الف الف سلامه علي عيونك الحلوة يا هبه.. :wub:

مبروك نجاح العمليه وان شاء الله ما تشكيش من اي شيئ بعد كدا............المعلومات دي مفيده جدا جدا لان لي صديقه عزيزه جدا .......تقدري تقولي الانتيم........كانت لسه بتحكي انها عايزة تعملها بس محتاجه تشجيع لانها متخوفه حبتين من نسب النجاح................الف سلامه تاني يا هبه ...تحياتي :roseop::roseop:

:wub:

الله يسلمك يا احلى شيكولا يا ام الذوق و الرقة انتى

انا يا سكر عاملة العملية من سنتين :D

وصلت متأخرة بس اهم شئ انها وصلت :wub:

تسلمى يا عسل

و شجعى صاحبتك و الله النضارات و العدسات غلب صدقينى انا :sad:

من تانية ثانوى لغاية ما خلصت كلية و انا بلبسهم عدى عندك بقى كام نضارة و عدسات ياما و اكلوا عيونى و الله لانى كمان كنت بلبسهم كتير.....و احيانا بنسى و انام بيهم رغم ان ده غلط :lol: انما انا كان نفسى اعيش حياة طبيعية بدون دوشة النضارات و العدسات دى

لانه حاجة صعبه لما يكون عندى امتحان بكرة و نضارتى اتكسرت و انا كان نظرى ضايع حوالى -5 بس مكنتش بقدر استغنى عن النضارة

موقف صعب ربنا ما يوريه لحد

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

والله يا هبه انا شايفه لسه الموضوع حالا .........ومكونتش اعرف انه اترفع للسؤال...بس عموما انا الغلطانه لان التهنئه متأخره :sad: ..........سنتين يا هبه.دا اكيد العمليه بقت غاليه اوي :roseop:

اروح انا بقي اطمن صاحبتي.....دي صاحبتي كل يوم تيجي الشغل زعلانه...تقفل غطا علبه العدسا علي العدسه تقوم تتقطع. :lol: ...........لما بجد زهقت.............لكن خلاص بقي المشكله اتحلت :roseop: .........تحياتي هبه :wub:

تم تعديل بواسطة galaxy

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

معلش ممكن سؤال

لما الموضوع سهل كدة ممكن نعرف ليه في دكاترة عيون كتيرة بيلبسوا نضارات

:roseop:

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

معلش ممكن سؤال

:roseop:

أعتقد يا دياب ان مافيش حد منهم قرأ الموضوع بتاع هبه و الا كانوا عملوا العملية من زمان.... :roseop:

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

معلش ممكن سؤال

B)

أعتقد يا دياب ان مافيش حد منهم قرأ الموضوع بتاع هبه و الا كانوا عملوا العملية من زمان.... :roseop:

:D

حلوة يا دكتور الشامى

للدرجة دى انا عاملة دعاية جامده لمستشفى المغربى

حيث كده بقى اروح اطالب بنسبة من الارباح wst::

تصدق و تآمن بالله

انا كنت بروح اكشف عند دكتور استاذ فى جامعه القاهره اسمه على ما اتذكر محمد محمود سليمان او محمود سليمان مش فاكرة بالضبط

المهم فى المرة الاولى من المرات التلاتة اللى رحتهم كشفت عليا الكشف الاولانى دكتورة صغيرة تقريبا هى بنته او مرات ابنه

و تقولى مالها النضارة دى احسن من العملية و انتى نظرك مش ضعيف اوى

و انا اقولها لأ

تقولى فيه موديلات نضارات شيك اوى دلوقتى

و انا اقولها لأ العملية

تقولى طيب عدسات ازرق و اخضر و عسلى و الوان حلوة

و انا متبته فى العملية و مصممة عليها

و فى الاخر ريحوا نفسهم و قالوا لى تعالى بعد 3 سنين يكون نظرك ثبت و مضعفش بزيادة (حاكم هو كان بيضعف بمعدل سالب 1 فى السنة) مش عارفة ايه الدكاترة دول و الله حاجة غريبة... :roseop:

ربنا يستر من المشاركة دى...انا فلت منهم بالعافية فى الموضوع التانى :roseop:

تم تعديل بواسطة ~Heba~

رابط هذا التعليق

مبروك يا هبه تمام العملية بالسلامة

و عقبال ما نباركلك على الخطوبة ان شاء الله

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

موضوع جميل وكان نفسى اسال فية من زمان بجد..

لابنا يبارك فيكى يا هبة ..طمنتينى لانى نفسى انا كمان بجد اعملهااوى..

بس فعلا بستغرب لية دكاترة العيون عندهم نظارات رغم انهم اول ناس ممكن يكون عارفين تفاصيل العملية بالظبط...

برجع اقول باب النجار مخلع...

يعنى فعلا ممكن تلاقى شيف فندق خمس نجوم وبيعمل احلى اكل ..لكن تلاقية مش بيحب يطبخ لنفسة ابدا...

شكراااا

WE WAIT FOR SOME ONE , WE WAIT FOR SOME THING, WE WAIT FOR CALL , WE WAIT FOR CHANGE , ALL WE HAVE JUST WAITING

رابط هذا التعليق

انا قرأت الموضوع بس لى تعليق

انا اخت زوجى عملت العمليه وبعد 3 سنوات رجعت تلبس النظاره تانى وقال الدكتور ان هى نظرها مش ضعيف المشكله عندها كانت فى الاستجماتزم وده مش بتنجح فيه العمليه بشكل كبير وبيرجع تانى

فها حد ممكن يأكد لى صحه المعلومه من عدمها لانى نفس الحاله نظرى اقل من سالب واحد بس المشكله فى الاستجماتزم وبالنسبه للنظاره فانا من ساعه مخلفت اولادى مبيعشليش نظارات خالص بتتكسر اول باول والعدسات مشاكلها كتير

رابط هذا التعليق

انا قرأت الموضوع بس لى تعليق

انا اخت زوجى عملت العمليه وبعد 3 سنوات رجعت تلبس النظاره تانى وقال الدكتور ان هى نظرها مش ضعيف المشكله عندها كانت فى الاستجماتزم وده مش بتنجح فيه العمليه بشكل كبير وبيرجع تانى

فها حد ممكن يأكد لى صحه المعلومه من عدمها لانى نفس الحاله نظرى اقل من سالب واحد بس المشكله فى الاستجماتزم وبالنسبه للنظاره فانا من ساعه مخلفت اولادى مبيعشليش نظارات خالص بتتكسر اول باول والعدسات مشاكلها كتير

اهلا بيك يا الرويناء

طبعا اخت زوجك شكلها كده وقعت فريسة لدكتور معندوش ضمير

لانه كان لازم يصارحها قبل العملية بأن الاستجماتيزم متنفعش معاه عمليه

عشان عل الاقل توفر مصاريف العملية

لو انتى زيها لا انصحك تعمليها طبعا

انما اللى بيحصل ان العمليه دى بتتقدم و فيه دلوقتى ليزر و ليزك و الليزك احدث

حتى انا لما عملتها فى مستشفى المغربى قالوا لى انه نوعين من العمليات

نوع ب 4000 و نوع ب 6000

لكنى مدخلتش فى تفاصيل الفرق بين الاتنين لانى عرفت عرفت ان النوع الاول هو اللى يناسبنى و ده الاهم

المهم اعملى انت الكشوفات الللازمة بس خليكى منتبهه للطبيب عشان تعمليها بدون مجازفة

و لا اوصيك عليك بزيارة اكثر من طبيب

ده افضل عشان المعلومات الموثوقة هى اللى بيقولها اكثر من طبيب

رابط هذا التعليق

Salam for every body

1st congradulation 4 Heba

2nd sorry 4 writing in English cos i'm bad on arabic tyinpg but i'm not than bad as Eye surgeon

any body is most welcome to ask about any thing related to Lasik

i can give my advice to any body who needs any inquiry about laser and lasik eye surgery

my mobile # +966 500 2000 96

Mohamed fawzy

fellow of royal college of surgeon of glascow

Consltant eye surgeon

i wish i could be of any help

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...