اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار مهم جدا جدا جدا بخصوص فيزا سائق خاص

Recommended Posts

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته على اقوى منتدى للمغتربين المصريين...

انا جاتلي فيزا سائق خاص من السعوديه..

عملت البطاقة بمهنة سائق و جواز سفر بمهنة سائق و معايا رخصة قيادة خاصة و عملت عقد بيني و بين الكفيل مصدق و كله تمام الحمد لله

وعملت الكشوفات و التحاليل المطلوبة و كله تمام الحمد لله

واديت الاوراق لمكتب الحاق عمالة بالخارج..(الفيش-العقد-الجواز-الرخصة)

الاستفسار المهم بقى؟!!!:

انا عندي 25 سنة بالتقويم الهجري و 24 سنة و 3 شهور بالتقويم الميلادي

(((في ناس بتقول لازم يكون عندي 25 سنة ميلادي بالظبط عشان اخد تأشير على الفيزا)))!!!! ايه صحة الكلام ده؟؟؟؟؟

(((وفي ناس بتقول مافيش اي كلام بيقول كده ومافيش اي قيود على السن وعادي)))!!!!! ايه صحة الكلام ده؟؟؟؟؟

انا سألت المكتب الي اديتله الورق ممثل في أستاذ أحمد رسلان و قللي عادي ومافيش اية قيود على السن و مافيش مشاكل

ارجو الرد ولو فيه مشكلة ايه حلها؟؟؟!!!

وجازاكم الله خير...

تم تعديل بواسطة Mohammed Doha

يا قارىء خطى لا تبكى على موتى .. فاليوم أنا معك وغدا فى التراب فإن عشت فإنى معك وإن مت فتبقى للذكرى .. ويا مارا على قبرى لا تعجب من أمرى ..بالأمس كنت معك وغدا أنت معى .. أموت ويبقى كل ما كتبته ذكرى`

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 1
      السلام عليكم انا مدرسة ومعروض عليا عمل في مدرسة اسمها التهذيب القسم العامي بمرتب 6500 شامل السكن والمواصلات هل حد عنده معلومات عن المدرسه دي او اذا كان الراتب هيكفي المعيشة فرد واحد اقدر اصرف واحوش منه؟ لكم جزيل الشكر
    • 0
      قال سامح شكرى وزير الخارجية إنه لا توجد رغبة إثيوبية فى التوصل إلى اتفاق بشأن سد النهضة.وأشار وزير الخارجيةعرض الصفحة
    • 10
      السلام عليكم جالى عقد فى سلطنه عمان خارج مسقط ب 650 ريال عمانى اسرتى 4 افراد ايه رأيكم؟ برجاء الرد سريعا و كل عام وانتم بخير
    • 1
      السلام عليكم   حضرتك ليا صديقي في كندا    يريد يحولى مبلغ 15000 الف دولار كندى مع العلم إن لو تم تحويل المبلغ ده علي حسابي في مصر هيقولي اى مصدر الفلوس وصله القرابة وهدخل في س ج ممكن اعرف لو هو فتح حساب بنكي فى Hsbc في مصر وهو في كندا ويحط الفلوس في حسابه ويبعتلي الفيزا مثلاً شحن مع أى هديه عادي اسحب بيها المبلغ من اى مكنه ATM خاصة بالبنك ولا لازم هو يجي يسحب الفلوس بطريقة مباشرة اى نوع الحساب اللي يفتحه ويعمل اى ع اقدر اسحب المبلغ بالفيزا دون الدخول او التعامل مع موظفين البن
  • أضف...